akcija

Ką manote apie rajono vadovų komandiruotes į užsienį?

Dienos anekdotas

Prancūzija. Iš urvelio išlenda pelė. Apsidairo. Katino nematyti. Greitai nubėga prie stalo, išmaukia vyno taurę ir greitai grįžta.
Vokietija. Iš urvelio išlenda pelė. Apsidaro. Katino nematyti. Greitai nubėga prie stalo, išmaukia bokalą alaus ir greitai grįžta.
Rusija. Iš urvelio išlenda pelė. Apsidairo. Katino nematyti. Greitai nubėga prie stalo, padaro šimtą gramų. Apsidairo. Katino nematyti. Dar šimtą gramų. Vėl apsidairo. Dar vis katino nėra. Na ir dar šimtą gramų. Apsidairo. Atsiremia į butelį ir pradeda barbenti nageliais: "Na ką, palauksime!"

Komentaras

Nepatenkinta: „Šitaip nušienauja ir kapinių takelius. Atėjusi aplankyti kapų, ne kartą radau visą kapavietę padengtą nupjauta žole. Patikėkite ne taip lengva iš ant kapo augančių augalų išrankioti nupjautą žolę. O jeigu apsilankai po savaitės, tai ir ir džiūsta ta žolė ant kapo. Geriau visai nepjautų siaurų takelių, einančių tarp kapų“.

Skaityti komentarus (4)

Lietuvos mokinių pasiekimų skirtumai savivaldybėse yra vieni didžiausių ne tik Europoje, bet ir tarp visų 72 Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) tyrimuose dalyvaujančių šalių, o daugiau kaip pusėje šalies savivaldybių kas penktas dešimtokas nepasiekia net patenkinamo matematikos lygio. Švietimo kokybė savivaldybėse šiandien aptarta Vyriausybėje vykusiame Ministro Pirmininko Sauliaus Skvernelio, švietimo ir mokslo ministrės Jurgitos Petrauskienės ir šalies savivaldybių susitikime.

 

„Matome kad skirtingose savivaldybėse atotrūkis yra didelis. Pedagogai paprastai prastų mokinių pasiekimų priežastis nurodo menką mokinių motyvaciją, nepalankią ugdymui socialinę šeimų aplinką. Tačiau vienos mokyklos tomis pačiomis sąlygomis pasiekia gerų rezultatų, kitos - ne. Lemia ir mokytojų, mokyklos vadovo kompetencija ir savivaldybės požiūris. Labiausiai nerimą kelia padėtis savivaldybėse, kur 30-50 proc. mokinių nepasiekia patenkinamo pasiekimų lygmens. Tai rimtas signalas šių savivaldybių administracijoms, kurios turi dėti visas pastangas užtikrinti švietimo kokybę“, - kalbėjo ministrė J. Petrauskienė.
Pernai tokiais prastais matematikos rezultatais pasižymėjo Elektrėnų, Birštono, Akmenės, Švenčionių, Ignalinos rajonų mokyklos.
Geriausiais matematikos rezultatais pasižymėjo Kauno ir Panevėžio miestų, Visagino, Palangos, Rietavo, Jonavos rajono dešimtokai – šiose savivaldybėse patenkinamo lygmens nepasiekė ne daugiau kaip 10 proc. mokinių.
Kur kas geresni dešimtokų lietuvių kalbos rezultatai: 18 savivaldybių visi arba beveik visi mokiniai pasiekė pagrindinį lygį. Prastesni rezultatai buvo Rokiškio, Ignalinos, Švenčionių ir Šalčininkų rajonuose: pagrindinio lygmens nepasiekė 10-12 proc. visų dešimtokų.
Pasak ministrės, mokykla turi rūpintis padėti įveikti atskirtį vaikams, kurie auga nepalankiomis socialinėmis, ekonominėmis sąlygomis – dažnai tik mokykla gali duoti tai, ko nesuteikė šeima. Lietuvoje kas ketvirtas vaikas iki 15 metų gyvena skurdo rizikos sąlygomis, prastesnė padėtis yra kaimo vietovėse – čia 40 proc. mokinių gauna socialinę paramą (mieste – 20 proc.).
Deja, kaip rodo EBPO PISA tarptautiniai tyrimai, Lietuvos vaikai, augantys socialiai pažeidžiamose šeimose, pasiekia menkesnių mokymosi rezultatų negu jų bendraamžiai iš palankaus socialinio konteksto šeimų. O kaimo vaikams pavyti bendraamžių iš Vilniaus pasiekimų vidurkį prireiktų 2 papildomų mokslo metų.
„Kad pasiektume aukštos švietimo kokybės kiekvienoje mokykloje, reikia visų bendrų pastangų, o labiausiai savivaldybių – mokyklų steigėjų. Svarbu turėti ne bet kokias, o geras mokyklas, nes šiandien tiek pasiekimų, tiek emocinio klimato, tiek mokyklų aprūpinimo skirtumai regionuose yra per dideli. Šiemet rengdami švietimo būklės apžvalgą, analizuosime ne vien pasiekimus, bet ir pažangą, kurią daro mokyklos. Kiekviena veikia labai skirtingomis sąlygomis“, - sakė J. Petrauskienė.

 

Šiais mokslo metais Lietuvoje veikia per 1000 bendrojo ugdymo mokyklų, beveik jų visų steigėjos yra savivaldybės. Daugiau kaip pusėje, 39 savivaldybėse, veikia mokyklos, kurių 5-8 klasių mokiniai mokosi jungtinės klasėse. Jungtinės klasės formuojamos mažose, negausiose mokyklose. Tokiose klasėse kartu mokosi, pavyzdžiui, penktokai su aštuntokais. Valstybės kontrolės pateiktas vertinimas rodo, kad dėl klasių jungimo labiausiai kenčia mokiniai, nes jų pasiekimai dar labiau prastėja.

Pranešimas spaudai

Palikite komentarą

0
Sąlygos ir terminai.
  • Saule

    Nuoroda

    Nesuprantu to.Istisai varoma ant tu vargsu musu vaiku ,kad jie atsilike ir nemokšos.Tai kad gal perdaug jau reikalaujama is ju ponai brangieji???penktoko uzdavinio jau tevai kitakart nebesupranta...Ir ne viena pavyzdi zinau,kad isvyke i uzsieni musu lietuvos vaikai,ten yra perkeliami 1 ar 2 klasemis auksciau pagal ju zinias.Niekas ten ju taip nekankina pasisodine,kaip pas mus.O jums dar matai atsilike mes,gedytumetes sitaip ir sneket.Tuoj visi kas dar likom pabegsim is cia,vien del vaiku

    Prieš 3 savaičių
  • komentr."todėl"

    Nuoroda

    Jeigu jūsų žinios ne pasenę,pateikit naujoviškas alternatyvas šiuolaikiškai mokyklai,nes reikalaujant didesnių atlyginimų būtina sąlyga-dirbti bei mąstyti šiuolaikiškai(mokytojams)

    Prieš 4 savaičių
  • Kodėl?

    Nuoroda

    Kodėl mokyklose dar vis sėdi labai garbaus amžiaus senjorai-jie savo garbingą duoklę mokykloms jau atidavė.O gal "vargšams"vis trūksta pinigų?Kodėl nepagalvojama,kad tokie senjorai,kvepėdami naftalinu,gero įvaizdžio mokyklai nepriduoda...mokiniams tuo labiau

    Prieš 4 savaičių
  • Todėl

    atsakymas į: Kodėl? Nuoroda

    Jūsų pasenę žinios.

    Prieš 4 savaičių
  • Pastebėjimas

    Nuoroda

    Keista,o tai mokiniams neprideda stimulo siekti geresnių rezultatų kai vienoje klasėje sėdi keli mokiniai,bet skirtingų klasių.Tokiose situacijose mokytojas NEPAJĖGUS GERAI išmokyti.Bet kodėl laikoma tokia mokykla?(klausimas vietinei valdžiai)Pvz.Raguvėlės mokykla,kuri rajone tikrai neviena, kai mokosi keli mokiniai?Tai kuriam tikslui didesnėms mokykloms skirtas net ne vienas autobusas?Pvz.Troškūnų mokykla?Iš kokių kaimų vežioja mokinius,aplenkiant Raguvėlę?Tai "kvepia"didžiuliu NEŪKIŠKUMU,tačiau galutinis rezultatas ne koks...Negalima visko nurašyti "ant negabių mokinių"Nejaugi dar neaišku,jog gyvename šiuolaikiškame,moderniame pasaulyje,o kaimų daraktorių laikai SENIAI BAIGĖSI,kad "galėtų"viena mokytoja mokyti skirtingų klasių mokinius.

    Prieš 4 savaičių