Seimas nutarė iš naujo svarstyti prezidento vetuotas Baudžiamojo kodekso pataisas, kuriomis sutrumpinta bausmė už politikų ir pareigūnų piktnaudžiavimą, o pats nusikaltimas perkvalifikuotas iš sunkaus į apysunkį.
Už tai ketvirtadienį balsavo 66 parlamentarai, 39 Seimo nariai buvo už tai, kad pataisa būtų laikoma nepriimta.
Tokiu būdu projektas grįžta į Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetą. Jis turės pateikti išvadą, ar atmesti prezidento veto ir patvirtinti anksčiau priimtą pataisą, ar pritarti veto ir palikti galioti dabartinę Baudžiamojo kodekso redakciją, numatančią atsakomybę už politikų ir valstybės tarnautojų piktnaudžiavimą.
Atmesti prezidento veto parlamentarams reikės surinkti ne mažiau kaip 71 balsą.
Prezidentas grąžino Seimui svarstyti anksčiau priimtas Baudžiamojo kodekso pataisas, nes, jo nuomone, tokio įstatymo įsigaliojimas apsunkintų ikiteisminio tyrimo institucijų veiklą, sukurtų prielaidas nutraukti dabar taikomas kriminalinės žvalgybos priemones atskiruose ikiteisminiuose tyrimuose, turėtų neigiamų teisinių ir politinių padarinių.
Seimo priimtos Baudžiamoj kodekso pataisos turėtų įtakos tiriant vadinamąsias čekiukų bylas. Praktiškai visi teisiamieji šiose bylose yra sulaukę kaltinimų piktnaudžiavimu.
„Svarstant įstatymo projektą Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitete nebuvo tinkamai įvertinta, kokią įtaką šis nusikaltimo kategorijos pakeitimas galėtų turėti skiriant bausmes, sprendžiant atleidimo nuo baudžiamosios atsakomybės klausimus“, – pristatydamas veto teigė prezidento patarėjas Simonas Mikšys.
„Taip pat nebuvo įvertinta, ar atsakomybės sušvelninimas nepadarys neigiamos įtakos šiuo metu intensyviai vykstantiems baudžiamiesiems procesams dėl galimai netinkamo savivaldybių tarybų narių lėšų panaudojimo“, – sakė jis.
Anot S. Mikšio, įstatymo varianto, kuris buvo priimtas, nevertino nei Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, nei valstybės institucijos, organizuojančios ir atliekančios ikiteisminius tyrimus.
„Taigi atsakomybę švelninančios Baudžiamojo kodekso pataisos priimtos iš esmės neturint faktiniais duomenimis grįsto atsakymo į klausimą, ar jos iš tikrųjų yra būtinos ir reikalingos“, – tvirtino patarėjas.
Jis sakė, kad nusikaltimą perkvalifikavus į apysunkį nebebūtų galima taikyti kriminalinės žvalgybos tiriant politikų ir pareigūnų piktnaudžiavimą, kai nėra kyšininkavimo.
Taisydami pastarąją spragą parlamentarai skubos tvarka svarsto Kriminalinės žvalgybos įstatymo papildymą, kad pareigūnai galėtų naudoti kriminalinės žvalgybos priemones ir minėtuose ikiteisminiuose tyrimuose. Ketvirtadienį pritarta šiam projektui po svarstymo, dar liko vienas balsavimas dėl jo priėmimo.
S. Mikšys pabrėžė, kad net Seimui papildžius Kriminalinės žvalgybos įstatymą ir numačius galimybę kriminalinę žvalgybą taikyti tiriant politikų ir pareigūnų piktnaudžiavimą, kai nėra kyšininkavimo, prezidentas vis tiek būtų vetavęs Baudžiamojo kodekso pataisas.
„Prezidento sprendimas vetuoti būtų buvęs lygiai toksai pat dėl to, kad (…) iš tikrųjų trumpėja ir senaties terminai, teistumo terminai, taip pat atsiranda galimybė taikyti atleidimą nuo baudžiamosios atsakomybės“, – sakė patarėjas.
Anot jo, kadangi švelninant atsakomybę už piktnaudžiavimą neatsiklausta Generalinės prokuratūros nuomonės, neaišku, kokia dalis tų asmenų, kurie jau atlieka bausmę, galės grįžti į valstybės tarnybą ir eiti atsakingas pareigas.
BNS rašė, kad Seimas rugsėjo 23 dieną priėmė Baudžiamojo kodekso pataisas, kuriomis metais sutrumpinama bausmė už piktnaudžiavimą ir dėl to keičiasi pačio nusikaltimo kvalifikacija, jis nebebus laikomas sunkiu, taps apysunkiu.
Pagal priimtas pataisas, tarnybine padėtimi piktnaudžiavęs, įgaliojimus viršijęs valstybės tarnautojas, jeigu dėl to didelės žalos patyrė valstybė, Europos Sąjunga, tarptautinė viešoji organizacija, juridinis ar fizinis asmuo, bus baudžiamas bauda, areštu arba laisvės atėmimu iki ketverių metų. Iki šiol galiojo laisvės atėmimas iki penkerių metų.
Taip pat nustatyta, kad tas, kas padarė minėtą veiką siekdamas turtinės ar kitokios asmeninės naudos, jeigu nebuvo kyšininkavimo požymių, sulauks baudos arba laisvės atėmimo iki šešerių metų. Iki šiol numatyta bausmė iki septynerių metų.
Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) įspėjo, kad įsigaliojus minėtiems pakeitimams tiriant piktnaudžiavimą nebegalės būti atliekamas kriminalinės žvalgybos tyrimas, senaties terminas sutrumpės trejais metais, bus galima plačiau naudoti atleidimą nuo baudžiamosios atsakomybės, o kai kuriais atvejais reikšmingai sutrumpės laikotarpis, kai asmuo nėra laikomas nepriekaištingos reputacijos.
STT šiuo metu atlieka ikiteisminius tyrimus dėl 36 savivaldybių galimai netinkamo politikų veiklai skirtų lėšų panaudojimo. Įtarimai pateikti daugiau kaip 30 asmenų, 12 baudžiamųjų bylų nagrinėjama teismuose, per 20 politikų jau nuteisti.






















Ponams vogti pinigus galima, cirkas.
Ne visiems, tik socialdemokratams. Dudėnas išliko sausas, Sinkevičius išliko sausas.
O konservatorių Vrubliauskas teisia, kad nurašė reaktoriumi sumindytą planšetę.
Išvada – nori vogti, būk socdemas.
O kodėl konservo dėl penkių kompiuterių ir penkių telefonų neteisė? Kreivos išvados.
Nusimeskime kaukes
PONAI !!!Gal truputi ne i tema. Bet man atrodo siu dienu valstybes valdzios nestabilumas, daug toliau nuo Lietuvos ir liecia elementaria politiniu sroviu terminu istorija Lietuvoje.
Siai dienai neginkluota akimi matosi, kad vakaru pasaulis, pradedant nuo JAV, turi vis septinmyliais batais radikalejancius ir tarpusavi kovojancias dvi politines kryptis. Desinieji ir Kairieji. Respublikonai ir Demokratai(liberalai).
Visa esme musu politineje istorijoje kad konservatoriai sau uzsidejo desiniuju politiniu jegu etikete ir pakuote. O tiek savo veikla tiek rysiais vakaruose, visada veike kaip kairioji politine jega. SIai dienai kairysis radikalizmas ar ultraradikalizmas.
Socdemai ir pavadinima ir kairuoliskuma, nuolankiai prieme. Nors Lietuvoje Sodcemai akivaizdiai atstovavo stambuji kapitala, stambiuosius pramoninkus ir stambuji zemes ukio agrarini versla. Ir savo veikla buvo daug artimesni desinei politinei pusei, nei kairei. Bet kadangi pats pavadinimas, Socdėmai, Europarlamente uzsieme Socdemiska veikla. Moteru teises, badaujantis Afrikos vaikai, Atsilikusiu valstybiu skurdo mazinimas. Bet pogrindiniu realiu rysiu su vakaru kairuoliais, kuriu esme karas karas karas nepalaike.
Nepalaike jie rysiu ir su siai dienai virsu imanciomis desinemis vakaru pasaulio jegomis.
Ir viso to anksciau uztekdavo is pramoninku ir stambaus kapitalo atstovu finansavimo.
SIai dienai to neuztenka. Partijai kad ir mazoje valstybeje arba tu renkiesi desiniuosius arba kairuolius. Zmones daznai neisivaizduoji kokie reikalingi milziniski resursai priesu kompromatui rinkti, naudoti ne tik botago bet ir pyragelio principa. Tuos resursus naudoti ne tik politikams bet ir labai placiam priesu klierku ratui. Pagaliau ir sau lojaliems klierkams uz pavadzio laikyti.
Visa tam reikalinga priklausyti pasaulinio vakaru pasauliui arba desinei arba kairei. Pagaliau Lietuvoje reikia tiksliai ivardinti kas kurioje puseje. Man jau atsibodo visur valkiojamas zargonas LEFTISTAI, vien todel, kad kazkada prieistoreje vienas gudrus lapinas apsukriai sukeite klijuojamas etiketimis vietomis. Plus Leftistai trumparegei auditorijai, delioja kokios ju patriotiskos desiniosios vertybes.
Net tokios nedideles partijos kaip Puteikio, bukime atviri ne Grazulis vadovauja, ar peikiama Nemuno ausra, speju turi vakarietiskus ko gero desiniuosius rysius. Vakaru realiais konservatoriais ar panasiomis jegomis. Ir tuo paciu turi galimybe naudoti informacinius resursus.
O musu socdemai na atrodytu demokratiskai, bet kaip ta apipesiota nuoga vistele, nei ten nei ten. Nei jie kaire nei jie desine. Ir talzo juos kas netingi naudodami savo informacinius pogrindzio resursus. Nesunku suprasti kad ne Nemuno Ausra taikinys, o socdemai.
Tai jei Nemuno Ausra galima butu ukiskai sulyginti su kokio UAB apsauginiais, su kuriais vyksta priesu kovos. Tai Socdemu vadas sako, zinote man atsibodo tos kovos prie musu vartu, gal mes pasalinkime apsauginiu, busime tada tokie pliki taikos balandziai ir kovu nebus.
Nusimeskime kaukes
PONAI !!!Apibendrintai mano nuomone, Socdemai turetu visu pirma atsisakyti komformizmo Europarlamente, Uzimti aiskiai matoma kaire arba desine politine pozicija, pagal JAV klasifikacija. Ir tik pagal tai delioti savo politine perpektyva Lietuvoje. Nors Europarlamente sedintiems, labai nesinoretu prarasti taip patogios, megavimosi Briuselio komfortabiliu gyvenimu pasyvios pozicijos.
Tada teks atlaikyti priesininku Marijos zemeje, daug skaudesnius nuolatinius smugius.