Vakar, spalio 31 dieną, iš Anykščių kilęs skulptorius prof. Romualdas Inčirauskas sumontavo papildomą skulptūros „Žali žydų plaukai“ kompozicinį elementą – tekstą.
Kadangi anykštėnams skulptūra sukėlė daug diskusijų – esą ji pastatyta anykštėnui rašytojui Rimantui Vanagui – šis tekstas labiau paaiškina skulptūros idėją ir prasmę. Anykščių A. Baranausko aikštėje stovinti skulptūrinė prof. R. Inčirausko kompozicija „Žali žydų plaukai“ yra inspiruota R. Vanago knygos „Žali žydų plaukai“, kurioje aprašoma tragiška žydų lemtis Antrojo pasaulinio karo metais.
Ciklas „Žydų paveldo kelias“ pradėtas įgyvendinti 2023 metais, jau padarytos prof. R. Inčirausko kompozicijos – „Suolelis“, „Buvusios Anykščių sinagogos“, „Telefonų knyga“, „Žydų poilsis“, „Pėdos“.
Zitos Inčirauskienės nuotr.
























Sveikintina garbiojo kraštiečio iniciatyva įamžinti šalia mūsų gyvenusių ir žiauriai fašistų išžudytų žydų atminimą. Tokie ženklai svarbūs, kad istorija nepasikartotų.
kai taip ”iš po skverno” nupirkti meno kūriniai-tai pagl komentarus ir prilyginami kaip miesto kvapo pirkinys. Tik ar bus visumenėje sukurta išliekamoji vertė, kai autorius su ”pateptųjų” palaikymu eina į miesto erdves perforatorių įsjungęs ten kur jam norisi?
Užpisote. Nejuokinga. Neįdomu.
Taip nuvargai.Slobnas.Visiem pasitaiko.
Labai gražiai žalias paminklas Rimanto Vanago knygos herojams žydams. Inčerauckui reikia skirti premiją ar suteikti Anykščių garbės piliečio vardą už žydų garbinimą.
Reikia pastatyti taburetes buvusiems komunistams. Labai tiktų miestų centrinės aikštės, ant pakylos.
Pas rokiškėnus kaimynus Kamajų miestelyje menininkai sukūrė net kelis suolelius žymiems kraštiečiams įamžinti. O Anykščiuose ar nėra tokių žmonių, tiktai žydai, kad tas ponas profesorius iš Telšių taip juos garbina ir įamžina.
Tu sukurk.Tavę garbins.
gal kas iš savivaldybės administracijos raštu paaiškins kaip čia žiemą druskos barstytuvui reikės apvažiuoti, kad šitas ”auksinis” kūrinys nesugadintas būtų ir dar, kad žmonės eidami šalimais kojų, rankų nesusilaužytų ir galvos neprasidaužtų užkliūvę ir griūdami?
Nepralindo su auksinem durim,tai žydu tematika pasirinko ,kas dabar ant bangos.Pinigas valdo !
Šalin rankas nuo Juozo, kuris buvo komunistų partijos narys ir statė komunizmą TSRS plačiąja prasme, o Anykščiuose-siaurąja prasme.
Durys senos.Tik anykštėnai buki.Patys pikčiausi Lietuvoje.Niekas nelindo,o pasiūlė.Neiškraipykite situacijos.
ir Tamsta ”anykštėnė”, taigi kitus bukindama, pasižiūrėkite į veidrodėlį. Faktai yra laikraštyje užfiksuoti, kaip lindo, savavliškai kabindmas savo ženklus miesto viešose vietose, o dabar tai daro su vietinės valdžios patepimu, bet ne su visuomenės pritarimu…
Logiška,kad siūlė.Normalu.Liežuvis rodo ir rašymas rodo,kad anykštėnai dauguma buki.Pasiūlymų daug būna.Ne visi priimami.Niekas anykštėnų neklausė dėl kvapų,bliudelių,papuošimų eglutės,tūkstančiai skirti..O nesutiko naujų durų ir viskas…ko čia isterija tamystos?
Gana žydams ,o Kada anykštenams koks suolelis su ivardinimu ? Kada vaiku gydytojaiSaulutei,mokytojui ,statybininkui,o gal Vytautui G. o gal klebonui ? Ar tik pinigu dydis leidžia liaupsint išskirtinius ?
Kada tas ponas Inčirauskas žydus įamžins Telšiuose, kur gyvena ir dirba? Ten tikriausiai savivaldybė pinigų nešvaisto, kaip Anykščiuose. Jau pabodo, kiek gi galima skirti dėmesio žydams, ar jau kitos tematikos nebėra, ar jau nebeliko kitų menininkų, kaipo tik Inčerauskas?
Paminklus statyti reikia arba žydams, arba už laisvę kovojusiems banditams.
Banditas tu.Senas ir bukas.
Gal jau gana paminklų žydams Anykščiuose? Ant kiekvieno kampo…
Kas finsnduoja savivsldybė. Tada savivslfybė labai turtinga. Kur teikia pinigų nėra.
Reikia konstatuoti faktą, kad miesto viešoji erdvė tai nėra tik menininko privačios iniciatyvos meno kūrinių sklaidos vieta. Pilietinėje visuomenėje įprasta apie viešųjų erdvių pakeitimus ir architektūrinių ir meninių elementų pastatymus istoriniam -kultūriniam atminimui įamžinti, ar kt. paįvairiti prieš tai supažindinant su būsimu projektu per savivaldybės informacinę sistemą, išmanias viešinimo lentas, ekranus mieste, kad tai nebūtų staigmena miestelėnams ar dabartinės visuomenės susipriešinimo priežastis jau po darbų fakto.
Kita vertus, jeigu tokie projektai finasuojami iš savivaldybės biudžeto, galimai turi būti ir kūrėjų konkuras bei įvairių idėjų pristatymas, gal neišskiriant tik vieno kūrėjo menininko ir vienos tautos atstovų, gyvenusių ir dirbusių šitame mieste, kuris išlaikomas dabartinių gyventojų, priimant praeities ir dabarties kultūrinius santykius.
Tau pats dalyvauki.O ne rašinėk pastoviai.Tai dirbk,jei išmanai viską.
Nesikisk kur tau nereikia.
Auksinių bažnyčios durų projektas buvo plačiai pristatomas ir visuomenei ir rajono valdžiai, bet, deja, net maketo autorius anykštėnams į muziejų nepadovanojo, o sudegino liepsnose. Tai tiek apie kultūrą skirtą anykštėnų bendruomenei.
Bendruomenės normalios nėra.
Tokia gili demokratija pas mus, bet miesto administracija kažkodėl nesiteikia anykštėnų nei į diskusijas įtraukti, nei jų nuomonės atsiklausti dėl Anykščių miesto viešųjų erdvių tvarkymo, įpaminklinimo. Paskui ponai lieka nepatenkinti, kad anykštėnai „nesupranta” ,yra nepatenkinti jiems iš valdiškų viršūnių numetamų mianynykų už didelius pinigus iškeptų paminklų. Kodėl Anykščiuose yra įteisinta monopolija tiražuoti serijinius paminklus nei Anykščių architektė, nei meras nesiteikia atsakyti. O anykštėnai, matyt, yra baudžiauninkai, kurių nuomonė miesto administracijai ir gerai apmokamiems įvairių partijų tarybos nariams visiškai nerūpi.