• Kontaktai
  • Reklama
  • Apie mus
  • Prisijungti
  • Prenumerata
  • Privatumo politika
Trečiadienis, 14 gegužės, 2025
No Result
View All Result
Anyksta.lt
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
  • Lietuvos ir užsienio naujienos
    • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Gyvieji Anykščiai
  • Aukštaitiškas formatas
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
  • Anykšta TV
  • Veiklos Anykščiai
  • Ženklai ir žmonės
  • Premium Anykšta
  • Prenumerata
  • Skelbimai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
  • Lietuvos ir užsienio naujienos
    • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Gyvieji Anykščiai
  • Aukštaitiškas formatas
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
  • Anykšta TV
  • Veiklos Anykščiai
  • Ženklai ir žmonės
  • Premium Anykšta
  • Prenumerata
  • Skelbimai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
No Result
View All Result
Anyksta.lt
No Result
View All Result

Važinėjantys elektriniais paspirtukais ignoruoja rekomendacijas: šalmų bei liemenių nedėvi, nes gėda ir negražu

Robertas ALEKSIEJŪNAS
2021-09-05
Naujienos
1
Dalintis FacebookDalintis Twitter

Šalyje kasmet daugėja su elektriniais paspirtukais susijusių nelaimingų atsitikimų – per 8 šių metų mėnesius tokių draudiminių įvykių užfiksuota 43 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai ir 85 proc. daugiau nei 2019-aisiais. Visgi ši statistika negąsdina paspirtukų vairuotojų, kurie ir toliau ignoruoja saugaus eismo taisykles dėl kartais net kurioziškų priežasčių.

„Su paspirtukais susijusiuose įvykiuose nukenčia ir juos vairuojantys, ir pėstieji, neapsaugoti nei suaugę, nei vaikai. Tokios nelaimės tampa mažiau sezoniškos – paspirtukais į gatves vis dažniau išriedama ir rudenį bei žiemą.Bėgant metams nesikeičia šių transporto priemonių vairuotojų požiūris į saugumą ir taisykles – jų ir toliau nesilaikoma, galvojant, kad paspirtukas yra tik neįpareigojanti pramoga“, – sako draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Pramogaujant taisyklės negalioja?

Pasak Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) Priežiūros departamento vyresniojo patarėjo Justo Petrausko, 6 iš 10 važinėjančiųjų paspirtukais laiko save dviratininkais. „Dažniausiai tai žmonės, kurie elektrinį paspirtuką naudoja kaip priemonę kažkur nuvažiuoti. Vadinasi, jie žino kelių eismo taisykles, kuriomis turi vadovautis – tokiomis pačiomis, kaip ir dviratininkai. Tačiau mūsų atlikta apklausa parodė ir tai, jog likusi dalis, beveik 4 iš 10, save priskiria arba pėstiesiems, arba, priklausomai nuo situacijos, tiek dviratininkams, tiek pėstiesiems, ir tai yra pramogai elektrinius paspirtukus vairuojantys asmenys. Tai neramina, nes gali reikšti, jog taip pat „lanksčiai“ žiūrima ir į eismo taisyklių žinojimą bei jų laikymąsi“, – aiškina J. Petrauskas.Draudimo bendrovės atstovo teigimu, važiavimo elektriniu paspirtuku tikslas negali tapti priežastimi nesilaikyti taisyklių, juo labiau, kad pramogaudami žmonės dažniau „prisižaidžia“ iki traumų. „Traumos paprastai patiriamos nesuvaldžius paspirtuko, lekiant dideliu greičiu ir nespėjus sureaguoti į kliūtį kelyje. Pavyzdžiui, vienas asmuo taip lėkdamas nespėjo sustabdyti, trenkėsi į tvorą ir susilaužė raktikaulį, kitas įvažiavo į duobę, paspirtukas vertėsi, važiavusysis patyrė rankų traumą. Dar vienu atveju vaikinas, veždamas paspirtuku draugę, nepasirinko saugaus greičio, todėl abu griuvo, mergina prarado sąmonę, prasikirto antakį“, – pavyzdžius vardija A. Žiukelis.

Saugotis nepatogu ir gėda

Ekspertas sako, kad vairuojantiems elektrinius paspirtukus galioja tokios pačios taisyklės kaip ir sėdusiems ant dviračio. Eisme gali dalyvauti tik techniškai tvarkingi paspirtukai, turintys veikiančius stabdžius, garsinį signalą, šviesos žibintą ir atšvaitą gale. Elektriniu paspirtuku galima važiuoti dviračių taku, dviračių juostomis ar kelkraščiu. Dviračio juosta arba kelkraščiu leidžiama važiuoti tik ta pačia kryptimi, kuria vyksta kitų transporto priemonių eismas gretima eismo juosta. Kai dviračių tako, juostos ar kelkraščio nėra, galima važiuoti šaligatviu, tik lenkiant pėsčiąjį būtina laikytis ėjimui artimo 3–7 km/h greičio bei pakankamo atstumo iš šono, nes lenkimo momentu susidūrimo rizika yra didžiausia. Negalima paspirtuku vežti keleivio, jei nėra specialių vietų, taip pat važiuojant kirsti pėsčiųjų perėjų. „Tuo tarpu miestų gatvėse dažnai matome priešingą vaizdą: paspirtukais su vėjeliu nardoma tarp pėsčiųjų, tėvai jais veža savo atžalas, yra įsigudrinančių važiuoti su ausinėmis ir kalbant telefonu. Būtų puiku, jei taip besielgiantys įsisąmonintų, jog paspirtukas nesuteikia jiems nei pirmumo teisės, nei teisės elgtis kaip nori, jie yra tokie patys eismo dalyviai, kaip ir pėstieji bei automobilių vairuotojai, o šių faktų ignoravimas gali baigtis liūdnai“, – tikina A. Žiukelis.Draudimo ekspertui antrina ir J. Petrauskas. Transporto saugos specialistas sako, kad net ir turėdami pirmumo teisę, paspirtukų vairuotojai galėtų vadovautis atsargumu. „Pavyzdžiui, gatve važiuojantis paspirtukininkas turi pirmenybę prieš iš kiemo išvažiuojančią transporto priemonę. Tačiau jei tas kiemas labai uždaras, automobilio vairuotojui matomumas gali būti itin ribotas, tad elektrinio paspirtuko vairuotojui patarčiau tokiomis aplinkybėmis prilėtinti, įsitikinti, kad automobilio vairuotojas jį tikrai mato, o geriausia – tiesiog palaukti, kol vairuotojas atliks manevrą ir, tikėtina, padėkos už supratingumą“, – įsitikinęs jis. Skaudžių pasekmių išvengti dažnai padėtų šalmo ir šviesą atspindinčios liemenės dėvėjimas, tačiau šių rekomendacinio pobūdžio priemonių daugelis niekada nenaudoja. LTSA apklausa atskleidė ir ganėtinai šokiruojančius motyvus, kodėl elektriniais paspirtukais važiuojantys žmonės nedėvi šalmų bei liemenių. Ketvirtadalis (25 proc.) respondentų nemato reikalo tai daryti, 20 proc. šios priemonės nepatogios, 6 proc. – negražios, o dar 5 proc. jas dėvėti tiesiog gėda.Komentuodamas tokius faktus A. Žiukelis sako esąs įsitikinęs, kad laikui bėgant situacija pasikeis, kaip nutiko su dviratininkais.„Dviratininkams jau turbūt nebe gėda, nes jie tikrai dažnu atveju būna su šalmais, atšvaitus turinčia apranga. Nes anksčiau ir iš jų pusės būdavo girdėti, jog priemonės nebūtinos, negražios, nepatogios. Kalbant apie grožį, galima nepirkti tų negražių liemenių, o įsigyti alternatyvias priemones su šviesą atspindinčiais elementais specializuotose parduotuvėse. Tikiu, kad situacija pasikeis, o šalmai bei liemenės taps norma ir elektrinių paspirtukų vairuotojams. Tik klausimas, kiek dar siūlių, kaulų lūžių ar kitų sužeidimų reikės, kad taip nutiktų“, – svarsto jis.

Patarimas pėstiesiems – tikėtis netikėto

Anot A. Žiukelio, gyventi su dar viena eismo dalyvių grupe – vairuojančiais paspirtukus – turi išmokti ir automobilių vairuotojai bei pėstieji. „Patarimas būtų tiesiog žinoti, kad be automobilių, dviračių ir pėsčiųjų yra dar ir paspirtukai, kurie gali išnirti netikėtai, daryti staigius manevrus. Todėl reikėtų tikėtis tokių netikėtų situacijų, ypač pėstiesiems, einantiems tose vietose, kur paspirtukų srautas didelis. Staiga sumąsčius nekeisti ėjimo krypties, prieš įžengiant į dviračių taką stabtelėti ir apsidairyti, einant bendru dviračių ir pėsčiųjų taku laikytis vienos pusės. Niekas nepasirūpins mūsų saugumu labiau nei mes patys“, – sako jis.Ekspertas atkreipia dėmesį, kad kartais pėstieji nukenčia ne dėl elektrinių paspirtukų vairuotojų, o dėl savo kaltės, kai būna išsiblaškę ar vaikšto nežinodami taisyklių. Šaligatviai, be abejo, yra pėsčiųjų zona, tačiau pėsčiųjų ir dviračių takai visada turi specialų ženklinimą, kas gali jais naudotis, tad to turi būti paisoma, ypač ten, kur srautai neatskirti atitvarais ar kitokiomis skiriamosiomis juostomos.Ženklas „dviračių takas“ yra skirtas tik dviračiams – jame pėstiesiems eiti draudžiama, o ženklas „pėsčiųjų takas“ skirtas tik pėstiesiems ir juo negalima važiuoti dviračiais bei elektriniais paspirtukais. Tiesa, pėstiesiems skirtu taku galima važiuoti su ne elektriniais paspirtukais, riedučiais ir riedlentėmis, nes tokiu atveju žmogus yra priskiriamas pėstiesiems.Bendras pėsčiųjų ir dviračių takas yra skirtas visiems – pėstiesiems, dviratininkams, paspirtukininkams, riedutininkams. Todėl jame pėstiesiems itin svarbu laikytis teisingos krypties ir eiti tik ta tako puse, kuri jiems skirta. Tai nurodo ženklas – jei dviračio ir pėsčiųjų simboliai yra pažymėti vienas šalia kito ir atskirti vertikaliu baltu brūkšniu, eismo dalyviai gali naudotis ta tako puse, kuri jiems skirta.

Pranešimas spaudai

Komentarai 1

  1. Taip says:
    4 metai ago

    Man nepatinka, kai paspirtukus įsiveža į prekybos centrus, ten juos pasistato. Dar nesuprantu, ar paspirtukininkai turi trankyti pėsčiuosius, ar juos pačius turi trankyti automobiliai. Kur jie turi važiuoti – gatve, ar šaligatviu?

Kitas įrašas

Mokiniams grįžti į mokyklas sunkiau

Panašūs straipsniai

Paaiškėjo, kiek kainuos vaikų žaidimų aikštelės atnaujinimas miesto parke

2025-05-14
0

Vaikų žaidimų aikštelės atnaujinimas Anykščių miesto parke Anykščių rajono savivaldybės biudžetui kainuos beveik 95 tūkst. eurų.

Aikštelės atnaujinimo darbus atliks sostinėje...

Kavarsko bibliotekos nuotraukos

Kavarsko bibliotekoje atidaryta rankdarbių paroda

2025-05-14
0

Kavarsko bibliotekoje eksponuojama kavarskietės Rimos Sargūnienės rankdarbių paroda. Lankytojai kviečiami pasigrožėti išskirtiniais autorės darbais – mezginiais, nėriniais, siuvinėjimais bei siūtais...

Norintieji tapti mokytojais galės rinktis dvimetes pedagogikos profesines studijas

2025-05-14
0

Aukštųjų mokyklų absolventai, norintys tapti mokytojais, nuo šiol galės rinktis 2 metus trunkančias pedagogikos profesines studijas ir įgyti ne tik...

Už daugiau nei 7 tūkst. eurų nupirkta reprezentacinių prekių

2025-05-14
13

Anykščių rajono savivaldybės administracija papildė reprezentacinių prekių sandėlį.

Nauja partija reprezentacinių prekių nupirkta už 7 tūkst.260 Eur.

Kokios tai prekės, viešai prieinamuose...

Anykšta TV:

Naujienos iš interneto

traffix.lt

Taip pat skaitykite:

Naujienos

Paaiškėjo, kiek kainuos vaikų žaidimų aikštelės atnaujinimas miesto parke
Kavarsko bibliotekoje atidaryta rankdarbių paroda
Norintieji tapti mokytojais galės rinktis dvimetes pedagogikos profesines studijas
Už daugiau nei 7 tūkst. eurų nupirkta reprezentacinių prekių
Anykščiuose duris atvers vintažo parduotuvėlė
Savivaldybėje kvepės kava

Apskrities nusikalstamų įvykių apžvalga

Gegužės 13 dienos apskrities įvykių apžvalga
Gegužės 12 dienos apskrities įvykių apžvalga
Gegužės 11 dienos apskrities įvykių apžvalga
Gegužės 10 dienos Utenos apskrities įvykių apžvalga
Gegužės 9 dienos apskrities įvykių apžvalga
Gegužės 8 dienos apskrities įvykių apžvalga

Lietuvos ir užsienio naujienos

Finansų ministerija: pirmojo būsto mokestį nustatytų savivaldybės
Smūgis lažybininkų prognozėms: paaiškėjo pirmieji „Eurovizijos“ finalo dalyviai
Ministrė svarsto vaiką auginantiems ir dirbantiems tėvams nemažinti išmokos
Partijų reitinge pirmauja socialdemokratai, antri – konservatoriai
Premjeras: pirmo būsto apmokestinimo vertės nebus ribojamos, savivalda nustatytų tarifus
Prie Seimo nario Lino Urmanavičiaus namų remontuojant gatvę naujai tiesiamas kelio asfaltas

Laikraštis

Svarsto, kaip padėkoti dėkotojams (Nr. 33, 2022-04-30)
Saulės jėgainių parką savivaldybė statys aerodromo teritorijoje (Nr.31, 2022-04-23)
Anykščių kultūra išpopuliarėjo Indonezijoje (Nr.30, 2022-04-16)
Kario paminklas Kurkliuose nudažytas Ukrainos vėliavos spalvomis (Nr.29, 2022-04-12)
Jei ne švietimas – Anykščių rajonas muštų indekso dugną (Nr.28, 2022-04-09)
Iš Tarybos darbotvarkės išbrauktas 21 klausimas (Nr.26, 2022-04-02)
Restoraną ant Šventosios kranto numatyta nuomoti už kuklią kainą (Nr.25. 2022-03-29)
Anykščiuose ukrainiečius šokiravo atlyginimo dydis (Nr. 24, 2022-03-26)

Vietovės ir žmonės

Mačionių kaimas patrauklus verslui ir poilsiui
Mikieriai ir nuostabusis Leika
Skiemonyse tuščių sodybų beveik nelikę
Nuo melioracijos išsigelbėjo pakišdamas revoliucionierių
„Nebėr Jurgiškio…“
Žiogų kaime Žiogai negyvena
Levaniškiuose užpuolė šunys
Vaikystės pievose prezidentas gano aubrakus

skelbimas žiūrėk

skelbimas žiūrėk

Apklausa

Ar turite vairuotojo pažymėjimą?

Rezultatai

  • Balsavimų archyvas

PRENUMERATA

PRENUMERATA

Jaros prekyba

Jaros prekyba

Anyksciu baldai

Anyksciu baldai

Anyksciu kredito unija 300×250@2x

Anyksciu kredito unija 300×250@2x

Husquarna atsinaujinkite

Husquarna atsinaujinkite

800x800_AGROBITE_LT

800x800_AGROBITE_LT

AKC BANERIS

AKC BANERIS

AMC baneris

AMC baneris

Anyksciu vandenys_ logotipas

Anyksciu vandenys_ logotipas

baseino bangenis stovykla

baseino bangenis stovykla

Anyksciu siluma 300×250@2x

Anyksciu siluma 300×250@2x

Anyksciu kvarcas 300×250@2x

Anyksciu kvarcas 300×250@2x

Anyksciu komunalinis ukis 300×250@2x

Anyksciu komunalinis ukis 300×250@2x

akksc.lt

akksc.lt

Anyksciu ismanioji tv 300×250@2x

Anyksciu ismanioji tv 300×250@2x

Projektą „Legenda: gyvieji Anykščiai – 2025“

10 000 Eur iš dalies finansuoja

Medijų rėmimo fondas.

anykta.lt logo
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Apie mus
  • Prisijungti
  • Prenumerata
  • Privatumo politika

© Anykšta, tel/faksas (8 381) 5 94 58, reklamos skyrius +370 686 33036, el. paštas anyksta@anyksta.lt
Portalas www.anyksta.lt talpinamas UAB „Interneto vizija“ serveryje

No Result
View All Result
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
  • Lietuvos ir užsienio naujienos
    • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Gyvieji Anykščiai
  • Aukštaitiškas formatas
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
  • Anykšta TV
  • Veiklos Anykščiai
  • Ženklai ir žmonės
  • Premium Anykšta
  • Prenumerata
  • Skelbimai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas

© Anykšta, tel/faksas (8 381) 5 94 58, reklamos skyrius +370 686 33036, el. paštas anyksta@anyksta.lt
Portalas www.anyksta.lt talpinamas UAB „Interneto vizija“ serveryje

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In