
Magistraliniame kelyje Vilnius–Utena vis intensyviau vyksta pavasarį pradėti rekonstravimo darbai. Atsižvelgiant į eismo intensyvumą, šis beveik 43 km ilgio ruožas – nuo Nemenčinės–Maišiagalos sankryžos iki Molėtų (21,5–64,33 km) – bus rekonstruotas į saugų ir modernų „2+1“ kategorijos kelią.
Sprendimas įrengti besikeičiančias juostas priimtas remiantis automobilių srautų duomenimis:
16–25 km ruože – apie 12 000 automobilių per parą,
21,5–28,4 km ruože – 7 600 automobilių,
Molėtai–Utena – tik 4 300 transporto priemonių.
Kuo toks sprendimas naudingas?
Galima saugiai ir paprastai lenkti lėtesnes transporto priemones;
Pagerėja eismo srautų pralaidumas;
Dingsta susidūrimo kaktomuša rizika;
Stipriai išauga eismo saugumas.
Šiaurės šalių, ypač Švedijos praktika rodo, jog tokie keliai yra puiki alternatyva, kai keliu juda daug skirtingų eismo priemonių, tačiau statyti keturių juostų kelią dar neracionalu dėl per mažų srautų.
„2+1“ magistralės statyba kainuoja: – net 40–70% pigiau nei keturių juostų kelias („2+2“) ir tik 30–50% brangiau nei įprastas dviejų juostų kelias („1+1“).
Kol kas Lietuvoje „2+1“ keliai yra reti, tačiau Švedijoje jų – net 2700 km, ir jie sudaro 14 % viso valstybinių kelių tinklo. Matydamos teigiamus rezultatus, šią praktiką pradėjo taikyti ir Suomija, Lenkija, Vokietija.
„2+1“keliuose eismo saugumas ženkliai pagerėja – mirčių ir sužeidimų skaičius sumažėja 60–70%.
Pagyvensim ir pamatysim, ar tikrai geriau, kai strateginės reikšmės šis valstybinės reikšmės magistralinis kelias A14 Vilnius-Utena bus nutiestas variantu 2+1 su aitvaru per vidurį, nei variantu – 2+2. Šiuo metu renkamas naujas kelininkų direktorius. Įdomu, ką jis kalbės dabar atrankos komisijai ir jau po to, kai kelias bus pastatytas ir juo pradės važiuoti transporto priemonės.
Dabar galima pasakyti tik tiek, kad skūpus du kartus moka.
Geras kelias bus ten 2+8+9=16 ten duoda policija Lietuvos prasipūst 12. Tūkstančių dūduoja ten kasdien Vo Dajot.
Iš to kelio rekonstrukcijos ir visokių kelininkų svaičiojimu bus tik bezdalas. Jau dabar matome koks jovalas gaunasi važiuojant nuo Molėtų iki Utenos, kaip ten nesaugu, koks kelias siauras, pavojingas.
durnių laivas. Sjkiedžia čia nesąmones ir pasakėles.
Po kažkiek metų statys magistralę. Nes per du kartus daugiau galima pavogti.
O kad iš karto normalų kelią padaryti – subingalviams ir vagims valdžioje nerūpi.
Rusai statė autostrada, Europos vagys nesugeba nieko,tik vogti.