
Taip noriu dumti kur nors iš Anykščių į kokį tikrą kaimą švęsti Joninių! Bet nieko buvusiam „savam“ kaime seniai nebeturiu, tik pavadinimą tepamenu… Gimtos pievos – seniai privačios valdos. Dumčiau tebūnie į kiek ištuštėjusį, su viena besiganančia žalmarge karve, bet ten tiek žalumos, kurios aš noriu! Noriu to gryno kaimiško oro, kurio pasiilgau! Net ir to kaimo žmogaus pasiilgau, kurį įsivaizduoju sutiksianti.
Ką dar aš ten veikčiau be to, kad su kaimo žmogumi pasilabinčiau ir pasišnekučiuočiau? Dar vainikėlį pinčiau, nepaisydama to, kad man jau vos ne septinta dešimtis. Nepaisydama to, kad gali būti erkių. Be siūlo pinčiau, išsidraikiusį, bet tokį net galvą atgaivinantį, kai užsidedi. Ir būtinai į kokią Joninių vakaronę, kaip įsivaizduoju, papulčiau. Gi kaimuose kažkur vis tiek gi švenčia, o Anykščiuose – ne…
Nes tikrai – o kur man švęsti Anykščiuose?
Internete paieškojau, kur Anykščiuose švęsti Jonines. Internetas siūlo: viešbučiai, sodybos, vandenlenčių parkas, baidarių nuoma ir taip toliau… Žodžiu, kviečia išsirinkti vietą ir neva tai švęsti Jonines. Kažkas čia pritempto. Gal jaunimui ir tinka „pritempti“: kažkur susiburti, alaus nusipirkus, ir įsivaizduoti, kad švenčia Jonines, nors iš tiesų tai švęs bile ką ir bile kaip… Mums, senjorams, nepasakokit, kad jaunimas nori švęsti su Joninių tradicijomis. Jie net nemato, gal net nebežino tų tradicijų! O kur jiems, miestiečiams, matyti?
Mes matėm, jie nemato. Net Joninių laužo nemato miestiečiai! Mums kažkiek net skauda (užvaldė mane kažkoks Joninių praradimo kartėlis), jiems – anei kiek. Nei matė, nei gaili… Nes nesijaučia praradę. Čia pagal posakį: „Nežinai – neskauda“.
Pagal tą įvestą paiešką toliau skaitau: Anykščių turizmo ir verslo informacijos centras nurodo, kad artimiausi renginiai Anykščiuose – 18-asis kultūros festivalis „Purpurinis vakaras“ Anykščiuose 2025 metų rugpjūčio 14–16 dieną.
Tai Jonines anykštėnai tiesiog peršoka kaip eilinę dieną, kas ilgiau pamiegodami, kas augančius pomidorus ir agurkus laistydami ir namuose dulkes valydami?
Tai negi Anykščiai tikrai nešvęs Joninių? O gal aš kažko nežinau?
Bet gal tikrai tada reikėtų panaikinti Jonines, kaip šventę, vietoje tos planuojamos „nuimti“ antros Vėlinių dienos? Palikit man antrą Vėlinių dieną kaip šventinę, nes į kaimą Joninėms aš vis tiek turbūt nebenuvažiuosiu, o pas mirusiuosius – kaip nors…
Janina U.
Taip teisingai moteris rašo. Vat kokių japonų, ukrainiečių, žydų šventėms ir pinigų atsiranda ir informacijos. Apsileidę visi turizmo informaciniai centrai , savivaldybių portalai . Tarsi čia būtų ne senovinė Lietuviška tradicija . Nepagarba mūsų praeičiai, mūsų tradicijoms.
Nesijuokit iš autorės. Internete tikrai labai mažai informacijos apie Joninių šventes kaimo bendruomenėse. Ieškojau Kauno rajone, tai beveik jokios informacijos. Kalbu būtent apie kaimo bendruomenių šventes, o ne Rumšiškes, Jonavą ar kitas didžiąsias vietas.
Anykščiai šventė ir švęs. Tikrai kažko nežinai. Pasižiūrėk, kaip smagiai klausėsi Kely, kaip nuoširdžiai kupuliavo Niuronyse ir t.t.
Geras straipsnis, verčiantis susimąstyti, ar Anykščių krašte liko lietuvių?
Laikausi lietuviškų tradicijų, kurios įpareigoja juoktis iš trečio brolio Jono ir pn. Tegul kvaila Janina užsirašom į interneto kursus ir išmoksta naudotis Google. Parašai lygiai du žodžius ir gauni sąrašą kas vyks.
Šiandien negausu renginių, todėl parodė tik vieną
.
Trečiadienis
Akcija „Mėlynoji lubinų banga“
Dumčiau švest Joniniu i kuri nors kaima kad nėr kaimu ,nėr kur dumt.
Dumčiau švest Joniniu i kuri nors kaima kad nėr kaimu ,nėr kur duot.
Žmogus, kuris gyvendamas septintoje dešimtyje neturi nei vieno draugo, nei vieno pažįstamo jau nepasikeis. Geri žmonės turi draugų, pažįstamų ir turi kur nuvykti, su kuo paminėti Joninės. Bet, Janina per sena, kad pasikeistų. Tikimės, kad greitai numirs ir galės nesikankinti. Linki nelaimingai Kaminai lengvos ir staigios.
Jei ieškotis su savo paskyra, tai internetas turėjo pasiūlyti vaistų nuo proto užtemimo. Žinok, kad internetas renka duomenis ir pasiūlo tai, kuo jau anksčiau domėjotės.
Daro gėdą visiems Jonams tokia kvaila Janina.