
2024 m. visų savivaldybių biudžetai buvo vykdomi laikantis jiems keliamų reikalavimų.
· Pagal suplanuotus 2025 m. savivaldybių biudžetus yra rizika, kad 2 savivaldybės nesilaikys joms taikomų fiskalinės drausmės taisyklių.
· Jei vertinimas būtų atliktas pagal nepatikslintus duomenis, 5-ių savivaldybių 2025 m. biudžetai būtų laikomi neatitinkančiais fiskalinės drausmės taisyklių.
Fiskalinės institucijos funkciją vykdanti Valstybės kontrolė (VK FI) atliko savivaldybių biudžetų fiskalinės drausmės taisyklių laikymosi vertinimą. Jo tikslas – nustatyti, ar 2024 m. vykdant ir 2025 m. tvirtinant savivaldybių biudžetus buvo laikomasi taisyklių. Taip pat vertinimas atskleidžia, kaip apskaičiuojami savivaldybių balansų dydžiai, kuriuos jos gali planuoti nepažeisdamos teisės aktų nustatytų ribų.
VK FI nustatė, kad 2024 m. visų savivaldybių biudžetai buvo vykdomi laikantis jiems keliamų reikalavimų. Visos savivaldybės taip pat laikėsi skolos ir garantijų limitų. Kita vertus, išankstiniu vertinimu, dviejų savivaldybių (Anykščių ir Rokiškio r.) tarybų patvirtinti pirminiai 2025 m. biudžetai neatitinka jiems keliamų reikalavimų.
„Atlikdami 2025 m. išankstinį vertinimą siekiame padėti savivaldybėms identifikuoti rizikas dėl taisyklių nesilaikymo, kad iki metų pabaigos jos galėtų pasikoreguoti savo biudžetus ir užtikrinti taisyklių laikymąsi. Tikimės, kad savivaldybės, kurių suplanuoti biudžetai neatitinka keliamų reikalavimų, atkreips dėmesį į šį vertinimą“, – pažymi valstybės kontrolierė Irena Segalovičienė.
VK FI taip pat atkreipia dėmesį į tai, kad nesilaikančiųjų skaičius išaugtų iki 5-ių, jei 2025 m. vertinimas būtų atliktas pagal nepatikslintus duomenis. Vertinimo metu identifikavus galimas klaidas savivaldybių pateiktuose dokumentuose, buvo paprašyta peržiūrėti duomenis ir, esant pagrindui, juos patikslinti. Atsižvelgus į tai, 3 iš 5-ių savivaldybių fiskalinės drausmės taisyklių nesilaikymo rizika nepasitvirtino.
Nuo 2023 m. įsigaliojus teisės aktų pakeitimams padidintos savivaldybių galimybės skolintis. Pradėtas taikyti lankstumas, kai savivaldybės gali papildomai skolintis Europos Sąjungos ir kitai tarptautinei finansinei paramai bendrai finansuoti ir prie pajamų pridėti sukauptą nepanaudotą pajamų dalį.
„Problema dėl netiksliai nurodomos arba nenurodomos nepanaudotos pajamų dalies yra pasikartojanti. Klaidos savivaldybių finansinės atskaitomybės dokumentuose gali paveikti išvadą dėl fiskalinės drausmės taisyklių laikymosi, todėl savivaldybėms svarbu atkreipti dėmesį į teikiamos informacijos teisingumą. Jei taisyklių nebūtų laikomasi, didesnį skolinimąsi leidžianti lankstumo taisyklė gali nebebūti taikoma“, – teigia Biudžeto stebėsenos departamento vadovė Jurga Rukšėnaitė.
Kaip savivaldybės laikėsi fiskalinės drausmės taisyklių 2025 metais, bus vertinama 2026 m. birželį.
ką pasakė valstybės kontrolė ir kas buvo išpublikuota straipsnyje ?
Visi suprato. Anykščių rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba 2025 m. sausio 17 d. pateikė išvadą Nr. KTA-1 „Dėl Anykščių rajono savivaldybės skolinimosi galimybių 2025 metais“. Joje numatyta galimybė skolintis 5 435 tūkst. eurų 2025 metais. Pasiskolinus šią sumą Savivaldybė galės prisidėti lėšomis, vykdant investicinius projektus.
Nėra ko nesuprasti. Finansinės drausmės sulaužymas buvo 5 savivaldybėse, 3 savivaldybės sugebėjo apsiginti prieš kontrolę, o Anykščių ir Rokiškio nesugebėjo. Finansinė drausmė, tai draudimas švaistyti lėšas ( plačiąją prasme).
2016 m. lapkričio 2-5 d. Anykščių rajono savivaldybės meras Kęstutis Tubis ir medinės pilies statybomis besirūpinanti komanda viešėjo Ukrainoje. Vizito metu lankytasi Lietuvos Respublikos ambasadoje Ukrainoje, šalia Kijevo pastatytoje IX a. Kijevo Rusijos laikus menančioje medinėje pilyje, kur domėtasi jos statymo technologijomis, susitikta su istorinių relikvijų kolekcionieriumi.
„Šios išvykos metu užmezgėme itin svarbių ryšių. Jau dabar žinoma, kad į mūsų medinę pilį atkeliaus tokios Lietuvos istoriją liudijančios kolekcijos, kurių nei vienas muziejus Lietuvoje dar nebuvo eksponavęs. Džiaugiuosi savo komandos darbu, statybos darbų rangovu, mums padedančiu doc. dr. Gintautu Zabiela ir visuomet į pagalbą skubančiu Anykščių garbės piliečiu Virginijumi Strolia“, – sakė Savivaldybės meras K. Tubis.
Tai ir yea „efektyviai” išleisti buodžeto pingai, įgyjant techninį projektą, kuris kaip nenaudojama amfibija renka dulkes lentynoje. Taip pat ir nutiestas „laiknas kelias” liko pastovus vis ten…
Pinigėliai .
Be kompetencijos mero komanda: pavaduotojai -tik dėl politinio pavaikymo, patarėjus veikiau vadinti patarnautojais. Štai ir rezultatas.
Kaip taip galima blogai dirbti?Tokie profesionalai?Tokius pinigus gauna.Gėda.
Ne tam gėda, kas pinigus ėda, o tam kas jų neturi ir nemoka pasidaryti 🙂
Toks žodis kaip sąžinė iš lietuvių kalbos jau nyksta
Biudžetą, tarybai tvirtinti teikia administracija ir meras. Tekdami tvirtinti rajono biudžetą, administracija privalo taryba informuoti, ar teikiamas biudžeto projektas atitinka jiems keliamus reikalavimus ar ne. Tokios informacijos, kad biudžeto 2025 m., projektas neatitinka reikalavimų nebuvo, tai ir kaltė tenka administracijai su meru priešakyje.
Svarbu, kad valdančios kolicijos sąjungon įstojęs vicemeras NEKALTAS.
Jis tik šalia to…
Administracija vykdo tai, ko nori meras. Negali administracija atsisakyti vykdyti mero užgaidas švaistyti lėšas pilių projekto korekcijai, amfibijos poreikiui ar kosmetiniam darželio remontui
Meras nesilaiko fiskalinės drausmės taisyklių. Nestebina.
Tai kas dabar bus kaltinamas iš rajono vadovo tribūnos? Ar būvusi valdžia ar dabartinė taryba?