
Seimas pradėjo svarstyti Valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo pataisas.
Siekiant supaprastinti butų ir kitų patalpų savininkų sprendimo priėmimą ir tinkamą jo įforminimą, projektu siūloma pavesti Vyriausybės įgaliotai institucijai patvirtinti butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) protokolo pavyzdinę formą.
Seimas pradėjo svarstyti Valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo pataisas.
Siekiant supaprastinti butų ir kitų patalpų savininkų sprendimo priėmimą ir tinkamą jo įforminimą, projektu siūloma pavesti Vyriausybės įgaliotai institucijai patvirtinti butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) protokolo pavyzdinę formą.
Projektu siūloma nustatyti, kad bendrojo naudojimo objektų valdytojas arba savivaldybės programos įgyvendinimo administratorius butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo protokolo dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo išrašą teikia savivaldybės administracijai. Savivaldybės administracija, atsižvelgdama į pateiktą informaciją, atitinkamai priims sprendimus ar teisę į būsto šildymo išlaidų kompensavimo kompensaciją turintiems nepasiturintiems gyventojams, kurie nedalyvauja sprendžiant klausimą dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo arba šio projekto įgyvendinimui nepritaria, teikti būsto šildymo išlaidų kompensaciją ar jos neteikti.
Siekiant sumažinti butų ir kitų patalpų savininkų finansinę naštą, siūloma nustatyti, kad atnaujinimo (modernizavimo) projekto parengimo, jo įgyvendinimo administravimo ir statybos techninės išlaidos valstybės biudžeto lėšomis būtų ne tik kompensuojamos, bet ir apmokamos už faktiškai suteiktas paslaugas.
Siekiant nustatyti lankstesnes papildomos valstybės paramos, teikiamos Klimato kaitos specialiosios programos lėšomis, teikimo sąlygas bei atsižvelgiant į ribotas šios programos finansavimo ir joje numatytų lėšų naudojimo galimybes, įstatymo projektu siūloma nustatyti, kad ši papildoma valstybės parama būtų teikiama ne didesniu kaip 25 procentų dydžiu (kompensuojant išlaidas, susijusias su Vyriausybės nustatytų energinį efektyvumą didinančių priemonių įgyvendinimu), pavedant Vyriausybei nustatyti konkretų valstybės paramos teikimo dydį ir šios paramos teikimo terminus.
Įstatymo projektu siūloma nustatyti, kad valstybės biudžeto lėšomis, skirtomis Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programai finansuoti, būtų padengiamos atnaujinimo (modernizavimo) išlaidos, tenkančios savivaldybių gyvenamosioms patalpoms. Toks siūlymas sudarytų palankias sąlygas savivaldybėms dalyvauti atnaujinimo (modernizavimo) procese ir iš jų biudžetų nepareikalautų papildomų lėšų.
Siekiant didinti savivaldybių vaidmenį, įstatymo projektu siūloma paskirti biudžeto lėšomis finansuojamą viešąją įstaigą – Būsto energijos taupymo agentūrą, atsakingą už savivaldybių programų įgyvendinimą.
Projektui po pateikimo pritarė 73, prieš buvo 2, susilaikė 5 Seimo nariai. Pagrindiniu šio klausimo svarstyme paskirtas Aplinkos apsaugos komitetas, numatoma svarstymo plenariniame posėdyje data – gegužės 21 d.