
Atsižvelgiant į vis didesnį savitarnų kasų skaičių bei vyresnio amžiaus žmonių sunkumus, naudojantis jomis, socialinės apsaugos ir darbo ministrė Inga Ruginienė siūlo užtikrinti, kad senjorus, atėjusius į bet kurį prekybos tinklą, kasoje aptarnautų parduotuvės darbuotojas.
Ministrės I. Ruginienės teigimu, nors skaitmenizacija suteikia daugybę naujų galimybių ir gerina gyvenimo kokybę, tačiau remiantis tyrimais, dalis žmonių negali pasinaudoti skaitmeninių procesų privalumais dėl reikalingų įgūdžių trūkumo, sunkumų naudotis skaitmeniniais įrankiais.
„Atsižvelgiant į tai, ką kalba ir patiria vyresnio amžiaus žmonės, siūlau prekybos tinkluose numatyti galimybę, kad senjorus galėtų aptarnauti vienas iš parduotuvės darbuotojų“, – siūlo ministrė.
Europos Sąjungos pagrindinių teisių agentūros duomenimis Lietuvoje bazinius skaitmeninius įgūdžius turinčių vyresnio amžiaus žmonių dalis nesiekia Europos vidurkio: 55-64 m. amžiaus grupėje pagrindinius skaitmeninius įgūdžius turi tik 31 proc. žmonių (ES-42 proc.), o 65-74 m. amžiaus grupėje – tik 13 proc. žmonių (ES-25 proc.).
Dalis vyresnio amžiaus žmonių yra priversti keisti savo pirkimo įpročius, nes prekes ir paslaugas ne visuomet lengva įsigyti įprastu būdu, o perkant internetu dažnai trūksta galimybės pasikonsultuoti dėl iškilusių klausimų – tiek gyvai, tiek telefonu.
Kitas iššūkis, kurį įvardija 34 proc. vyresnio amžiaus žmonių – savitarnos kasų naudojimas parduotuvėse. Jų teigimu, sunkumų kelia prekių paieška, jų atskyrimas ir orientacija ekrane ir skirtingose prekybos centrų sistemose, kai ne visada aišku, kur, ką ir kada spausti. Dėl šių priežasčių dažnai prireikia aptarnaujančio darbuotojo pagalbos, kurią gauti ne visada paprasta, nes darbuotojai būna užimti, jų dažnai tenka laukti.
Vyresni žmonės pabrėžia, kad skaitmenizacija jiems dažnai yra nepatogi ir sudėtinga. Sunkumų sukelia paini mobiliųjų programėlių navigacija, sudėtingas valdymas, dažni programų atnaujinimai ir nuolatiniai pokyčiai. Nepatogumai dažnai susiję su amžiumi prastėjančia sveikata – dėl silpnesnės regos sunku įskaityti tekstą, o dėl suprastėjusios atminties sudėtinga prisiminti, kur ir ką reikia spausti. Taip pat aiškumo dažnai trūksta ir dėl per mažo, skaitymui nepritaikyto šrifto.
Pakitusios pirkimo sąlygos didina vyresnių žmonių nepasitikėjimą savimi, priklausomybę nuo kitų asmenų, socialinę izoliaciją.
Atsižvelgiant į tai, kad reikšminga dalis vyresnio amžiaus žmonių neturi pakankamų skaitmeninių įgūdžių, skaitmeniniai pokyčiai turėtų būti diegiami palaipsniui, o siekiant užtikrinti lygias galimybes visoms gyventojų grupėms, būtina išlaikyti ir alternatyvius, ne skaitmeninius, paslaugų teikimo būdus.
Vyresnio amžiaus žmones būtina aptarnauti parduotuvėse ne savitarnos kasose.Jau ir ta reakcija ne ta, ir regėjimas būna daugeliui jau blogesnis.,senesnis žmogus dažnai jaučia diskomfortą.Tad, mielieji parduotuvių darbuotojai , padėkite senesniam žmogui , nusipirkti reikiamų dalykų.Nebūkite abejingi senam žmogui.Juk ir jūs būsite seni…..
Privalo dirbti ir paprastos kasos o ne tik savitarnos turi pac žmogus rinktis kokioja kasoja jis nori apsipirkti ar savitarnoja ar paprastoja kasoja apsipirkti turi buti lasvas pasirinkimas bet kokio amžiaus žmogui
Vyskas suruge ten.