• Kontaktai
  • Reklama
  • Apie mus
  • Prisijungti
  • Prenumerata
  • Privatumo politika
Pirmadienis, 16 birželio, 2025
No Result
View All Result
Anyksta.lt
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės
No Result
View All Result
Anyksta.lt
No Result
View All Result

Seimo nario Tomo Tomilino pranešimas: „Regionuose viešasis transportas paliktas mirti, o drauge su juo – ir automobilių nevairuojantys gyventojai“

Pranešimas spaudai
2023-11-29
Naujienos
16
Dalintis FacebookDalintis Twitter

Seimo Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ atstovai Seime kreipėsi į susisiekimo ministrą prašydami paaiškinti susidariusią situaciją, kai nuo 2018 iki 2023 metų per pusę sumažėjo tolimojo keleivių vežimo reisų skaičius ir buvo panaikintas trečdalis maršrutų. Demokratų teigimu, tokia situacija didina regiono gyventojų atskirtį ir turi ypač neigiamas pasekmes pažeidžiamiausioms visuomenės grupėms.

„Neįmanoma sumažinti regiono gyventojų atskirties tęsiant dabar vykdomą ir jau dešimtmečius vykdytą susisiekimo politiką. Autobusų maršrutai ir reisai regionuose miršta tyliai, tačiau nesustabdomai, o drauge su jais dingsta ir gyventojų galimybė pasiekti gydymo įstaigas, valstybės institucijas, esančias regiono centruose, keliauti į darbą ar į popamokinius užsiėmimus“, – sako Seimo narys Tomas Tomilinas.

Parlamentaro teigimu, viešojo transporto atgaivinimas ir susisiekimo gerinimas turėtų būti plataus politinio susitarimo tema, mat esama situacija stumia į atskirtį regionų gyventojus, mažina žmonių mobilumą ir apsunkina galimybę gauti būtiniausias paslaugas. Kai regionuose mažėja tradicinių paslaugų, kurių teikimas gali būti per brangus valstybei, tokių, kaip sunkių ligų gydymas, gyventojams ypač dažnai tenka vykti į didesnius miestus, tad viešojo transporto paslaugų aprėptis ir dažnumas turi didėti.

„Tarpmiestinių autobusų rinkoje dominuoja du vežėjai, tad apie konkurencijos dėsnių veikimą kalbėti nėra prasmės. Problemoms spręsti reikalinga politinė valia ir iniciatyva. Viešosios, gyventojams būtinos paslaugos negali būti sveriamos vien „apsimoka-neapsimoka“ svarstyklėmis, jeigu būtina, valstybė savo sąskaita privalo užtikrinti gyventojų mobilumą“, – sako demokratas.

Anot T. Tomilino, kitose šalyse būtini, tačiau vežėjams neapsimokantys, reisai ar maršrutai dažniausiai yra subsidijuojami tam, kad gyventojai galėtų patogiai susisiekti su didesniais miestais ar regiono centrais. Mokėdama nustatytą subsidiją už nuvažiuotus kilometrus valstybė gali nustatyti sąžiningą kelionių kainą ir užtikrinti keleivių patogumą. Seimo nario manymu, patogiu susiekimą galima vadinti tik tokiu atveju, jei gyventojai turi galimybę ryte pasiekti darbą, gydymo, užimtumo ar kitą valstybinę įstaigą, o po pietų ar vakare grįžti į namus.

„Patogus viešasis transportas yra kur kas daugiau, nei susisiekimo priemonė. Didžioji dauguma keliaujančiųjų autobusais ir troleibusais yra moterys, vyresnio amžiaus žmonės ar vaikai. Kitaip sakant, tai visuomenės grupės, dažniausiai turinčios mažiau socialinės galios, aštriau patiriančios nelygybę ir labiau pažeidžiamos. Vyrai Lietuvoje gali neturėti maisto ir drabužių, tačiau tikrai turės automobilį“, – apibūdindamas situaciją pabrėžia T. Tomilinas.

Siekiant esminio pokyčio susisiekimo sektoriuje, gyventojai turėtų smarkiau spausti sprendimus priimančius politikus ir reikalauti aiškaus plano, kaip bus užtikrinamas gyventojų mobilumas ir galimybė keliauti. „Su kolegomis tikrai suprantame viešojo transporto svarbą, ypač regiono gyventojams. Turime plėtoti viešąjį transportą, užtikrinti patogų susisiekimą su didžiaisiais miestais, skatinti nevairuojančių gyventojų mobilumą. Tam būtina ne tik gaivinti beveik sunaikintą viešąjį transportą, bet ir svarstyti reisų bei maršrutų subsidijavimą, remtis kitų šalių patirtimi ir bandyti novatoriškus sprendimus, tokius, kaip socialinis taksi“, – sako demokratų frakcijos atstovas.

Komentarai 16

  1. ? says:
    2 metai ago

    ir ko sitas s cia istisai smirdina

  2. to "w' says:
    2 metai ago

    …ogi sėdėjo ir tebesėdi Jovaiša sau ramiai,niekur neužkliūdamas,dėl nieko nesirūpindamas,nes kur geriau rasi?Šiltai ramiai pasėdėjus, solidų atlyginimą gaunant?!Tokių vietos šildytojų Seime daug…

  3. Rinkejas says:
    2 metai ago

    Žinoma ne tomilino .Ką galiu pasakyt apie šį pristaikelį ir dideliu noru sedet politikoj bet kokiu būdu .Nieko absoliučiai Nieko nedarė dėl Anykščių ,tik apsimelavo kavalieraitis .Turejo gyvent Anykščiuos ?
    Netikiu jo nei vienu žodžiu .

    • w says:
      2 metai ago

      O kaip jums Jovaisa, ka nuveike per kelias kadencijas budamas anykstenu?

  4. Anykštė Oncė says:
    2 metai ago

    Čia iš mūsų rajono išrinktas į Seimą ponas, gyvenantis Vilniuje, aprūpintas iš mokesčių mokėtojų sąskaitos visomis pageidaujamomis galimybėmis naudotis tiek dėl susisiekimo transporto ( automobilio nuomos ir pan.), tie ir kita kuo (patarėjų ir padėjėjų) raras. Galėtų Seimo narys asmeniškai ne žodžiais, o veiksmais sureaguoti, padėdamas išspręsti nors dalį problemų.
    Tereikia visuomeninio keleivinio transporto vežėjui apmokėti reiso išlaidas ir autobusas su vairuotoju važiuos nustatytu maršrutu.
    Ar sunku skirti savo parlamentinių išlaidų dalį tokiam reikalui išspręsti dėl savo rinkėjų? Žinot, ministerijos biudžetas ne iš prezervatyvų medžiagos sudarytas, kad galėtum jį užtemti ten, kur sieki politinio malonumo.

    • 123 says:
      2 metai ago

      Anykstenams, o moterims tuo labiau budingas visiskas nusisnekejimas.Geriau gal tikrai postringauk apie prezervatyvus.Seimo narys tam ir yra isrinktas, kad keltu ptoblemas, o ne uzsiimtu labdara.

  5. Tikimės says:
    2 metai ago

    Šaunuolis T. Tomilinas! Jei tą klausimą išspręs, prisiminsime geruoju per rinkimus. Tikimės ir praeitos valdžios nesužlugdyto mero didesnių pastangų šiuo klausimu.

  6. Na says:
    2 metai ago

    Meras nieko anyksciu labui nedaro

    • Xe says:
      2 metai ago

      Net Lietuvos prezidentas Lietuvos himną giedojo žodžiais: „Tegul dirba savo naudai” Ko iš mero tikėtis,kad dirbs Anykščių labui. Visus domina tik savas labas.

  7. Gerb.T.Tomilinui says:
    2 metai ago

    Padėkit išspręsti šią OPIĄ PROBLEMĄ.Kadangi ,pvz.iš Anykščių tiesiogiai per Ukmergę nebėra galimybės(nuo sausio 1d panaikino buvusius patogius reisus į Vilnių),paliko tik per Molėtus arba vakarop iš Troškūnų važiuojantį Vilniaus įmonės autobuso reisą.Anksčiau nėra šansų per Ukmergę nuvažiuoti iki sostinės,nesikratant „amerikietiškais kalneliais” per Molėtus,juk ne visi keleiviai kasdien važiuoja į Santoriškes!Nuimti reisai per Ukmergę 6-30val ir 11-40val buvo labai patogūs, visada autobusėliai buvo pilni keleivių tiek į Vilnių,tiek iš jo!Ar jau gyvenam „gerovės valstybės”sąlygomis,ar grįžtama į senovės laikus,kai tik pėsčiomis ar arkliuku buvo galimybė pasiekti sostinę???Daug senjorų nebevairuoja savo transporto,tai kokiais būdais jiems nukakti?…o gal siekiama negalinčius patiems vairuoti,atimti iš jų PATOGIĄ PASKUTINĘ galimybę nuvažiuoti į LIETUVOS SOSTINĘ? Labai prašom,dėkojam ir tikimės dėka JŪSŲ,kad minėti reisai bus atstatyti.

    • Xe says:
      2 metai ago

      Pridėkit ranką prie širdies ir pasakykit ar per seimo rinkimus balsavote už konservatorius? Jei taip,tai ko dar tikėjotes? Jei ne,tai užuojauta: kenčiate dėl idiotų,kurie niekaip nepasimoko ir kas 10 metų lipa ant to paties grėblio rinkdami konservatorius ir liberalus.

  8. Kam vynioti į vatą? says:
    2 metai ago

    Negi čia pirmas kartas kai konservatoriai gabalais ką nors Lietuvoje sunaikina? 🙂

  9. ? says:
    2 metai ago

    Klausimas kodėl Tomilinas tylėjo kai konservatoriai nutarė nuo liepos sunaikinti viešąjį transportą Lietuvoje???

    Juk dėl valdžios absurdiškų fantastinių ir utopinių reikalavimų iškeltų keleivių vežėjams,tokių kaip privalomas autobuso naujumas – visiems smulkiesiems vežėjams buvo praktiškai uždrausta toliau vykdyti savo veiklą.

    Smulkūs vežėjai veždavo senais autobusais bet užtat dvigubai pigiau nei Kautra ir Toks. O konservatoriai pasakė: Norit toliau vežti keleivius – pirkit naujus autobusus..ne senesnius nei 14 metų. Iš kur smulkūs vežėjai paims naujus autobusus???

    O ar valdžia paklausė žmonių,kas jiems geriau??? Važiuoti senu autobusu,ir dvigubai pigiau…ar nevažiuoti išvis,nes jokio autobuso nebebus…

    Valdžios utopiniai reikalavimai keleivių vežėjams buvo orientuoti tik į didžiuosius keleivių vežėjus,sudarytos sąlygos keleivių vežimą vykdyti tik kelioms didžiosioms bendrovėms.

    Čia elementariai smirda valdžios korupcija ir pataikavimu stambiesiems vežėjams valdžios rankomis uždusinant visus smulkiuosius.

    Klausimas kodėl nekeliama interpeliacija susisiekimo ministrui už Lietuvos viešojo tarpmiestinio ir regioninio transporto sunaikinimą???

    • Jonas says:
      2 metai ago

      seni autobusai,tai avarijos tikimybė

      • Pasakok says:
        2 metai ago

        Labiau avarijos tikimybė tai tarpinė tarp sėdynės ir vairo, ir kelių nepriežiūra.

  10. Pas says:
    2 metai ago

    Na kas pirmutinis pradės šmeižti…pirmyn

Kitas įrašas

„Laisvė ir Teisingumas“ į prezidentus kels A. Paulausko kandidatūrą

Panašūs straipsniai

Ar ne per daug vaikams tų išmaniųjų telefonų… (Rievės. 2025-06-06)

2025-06-15
1

Išmanieji telefonai… Jų pas kai kuriuos tėvus matau po du (džinsų abiejose kišenėse), o ir vaikai juos turi bei sėkmingai...

Originaliai mezganti T.Kraujalė jau turi ir savų gerbėjų, prašančių ir jiems sukurti išskirtinį šiltą ir ryškų drabužį. G.Kudirkienės nuotr.

Nenori atrodyti lyg kokia šventoji

2025-06-15
1

Gailutė KUDIRKIENĖ

„Jei vien megzčiau, atrodyčiau lyg šventoji“, – juokiasi gimnazistė, lankanti dar ir kovų meno treniruotes. Nors laiką visiems pomėgiams...

Pavogė žoliapjovę ir trimerį

2025-06-15
4

Birželio 14-ąją gautas vyro (gim. 1976 m.) pareiškimas, kad iš, Anykščių r., Skiemonių sen., sodybos sandėliuko pavogta žoliapjovė ir...

Moteris smurtavo prieš vaiką, vyras – prieš moterį

2025-06-15
1

Birželio 14-ąją apie 23 val. 39 min., Anykščiuose, moteris (gim. 1987 m.) smurtavo prieš mažametę (gim. 2017 m.). Pradėtas ikiteisminis...

Anykšta TV:

Naujienos iš interneto

traffix.lt

Taip pat skaitykite:

Naujienos

Ar ne per daug vaikams tų išmaniųjų telefonų… (Rievės. 2025-06-06)
Nenori atrodyti lyg kokia šventoji
Pavogė žoliapjovę ir trimerį
Moteris smurtavo prieš vaiką, vyras – prieš moterį
Birželio 14 dienos Utenos apskrities įvykių apžvalga
Anykštėnės dalyvavo rekordą pasiekusiame festivalyje

Apskrities nusikalstamų įvykių apžvalga

Birželio 14 dienos Utenos apskrities įvykių apžvalga
Birželio 13 dienos Utenos apskrities įvykių apžvalga
Birželio 12 dienos apskrities įvykių apžvalga
Birželio 11 dienos apskrities įvykių apžvalga
Birželio 10 dienos apskrities įvykių apžvalga
Birželio 9 dienos apskrities įvykių apžvalga

Lietuvos ir užsienio naujienos

Užimtumo tarnyba: kas penktas darbo pasiūlymas – apdirbamojoje gamyboje
Premjeras: moterims turi būti sudarytos sąlygos tarnauti kariuomenėje, bet prievolė – tik vyrams
Ministerija mokyklas ragina nusistatyti, kaip bus ribojamas mobiliųjų telefonų naudojimas
Vilniečiai vėl dėkos Islandijai ir naktį leis kultūros renginiuose
SAM sako į naująjį kompensuojamųjų kainyną įtraukusi rekordinį skaičių vaistų
Kęstutis Vilkauskas: Seimas nesvarstys siūlymo Vytautą Didįjį paskelbti Lietuvos karaliumi

Laikraštis

Svarsto, kaip padėkoti dėkotojams (Nr. 33, 2022-04-30)
Saulės jėgainių parką savivaldybė statys aerodromo teritorijoje (Nr.31, 2022-04-23)
Anykščių kultūra išpopuliarėjo Indonezijoje (Nr.30, 2022-04-16)
Kario paminklas Kurkliuose nudažytas Ukrainos vėliavos spalvomis (Nr.29, 2022-04-12)
Jei ne švietimas – Anykščių rajonas muštų indekso dugną (Nr.28, 2022-04-09)
Iš Tarybos darbotvarkės išbrauktas 21 klausimas (Nr.26, 2022-04-02)
Restoraną ant Šventosios kranto numatyta nuomoti už kuklią kainą (Nr.25. 2022-03-29)
Anykščiuose ukrainiečius šokiravo atlyginimo dydis (Nr. 24, 2022-03-26)

Vietovės ir žmonės

Mačionių kaimas patrauklus verslui ir poilsiui
Mikieriai ir nuostabusis Leika
Skiemonyse tuščių sodybų beveik nelikę
Nuo melioracijos išsigelbėjo pakišdamas revoliucionierių
„Nebėr Jurgiškio…“
Žiogų kaime Žiogai negyvena
Levaniškiuose užpuolė šunys
Vaikystės pievose prezidentas gano aubrakus

skelbimas žiūrėk

skelbimas žiūrėk

Apklausa

Kokios spalvos drabužius dažniausiai dėvite?

Rezultatai

  • Balsavimų archyvas

PRENUMERATA

PRENUMERATA

Jaros prekyba

Jaros prekyba

Anyksciu baldai

Anyksciu baldai

Anyksciu kredito unija 300×250@2x

Anyksciu kredito unija 300×250@2x

Husquarna atsinaujinkite

Husquarna atsinaujinkite

800x800_AGROBITE_LT

800x800_AGROBITE_LT

AKC BANERIS

AKC BANERIS

AMC baneris

AMC baneris

Anyksciu vandenys_ logotipas

Anyksciu vandenys_ logotipas

baseino bangenis stovykla

baseino bangenis stovykla

Anyksciu siluma 300×250@2x

Anyksciu siluma 300×250@2x

Anyksciu kvarcas 300×250@2x

Anyksciu kvarcas 300×250@2x

Anyksciu komunalinis ukis 300×250@2x

Anyksciu komunalinis ukis 300×250@2x

akksc.lt

akksc.lt

Anyksciu ismanioji tv 300×250@2x

Anyksciu ismanioji tv 300×250@2x

Projektą „Legenda: gyvieji Anykščiai – 2025“

10 000 Eur iš dalies finansuoja

Medijų rėmimo fondas.

anykta.lt logo
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Apie mus
  • Prisijungti
  • Prenumerata
  • Privatumo politika

© Anykšta, tel/faksas (8 381) 5 94 58, reklamos skyrius +370 686 33036, el. paštas anyksta@anyksta.lt
Portalas www.anyksta.lt talpinamas UAB „Interneto vizija“ serveryje

No Result
View All Result
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės

© Anykšta, tel/faksas (8 381) 5 94 58, reklamos skyrius +370 686 33036, el. paštas anyksta@anyksta.lt
Portalas www.anyksta.lt talpinamas UAB „Interneto vizija“ serveryje

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In