• Kontaktai
  • Reklama
  • Apie mus
  • Prisijungti
  • Prenumerata
  • Privatumo politika
Penktadienis, 11 liepos, 2025
No Result
View All Result
Anyksta.lt
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės
No Result
View All Result
Anyksta.lt
No Result
View All Result

Tiltas į Kuršių neriją: už ir prieš

ANYKŠTA
2014-01-10
Lietuvos ir užsienio naujienos
0
Dalintis FacebookDalintis Twitter

Intensyvėjanti laivyba Klaipėdos uoste kelia diskusijas apie tilto į Kuršių neriją statybos reikalingumą. Ketvirtadienį pagaliau pradėta rimta diskusija šiuo klausimu, atskleidžianti ir visų suinteresuotų pusių poreikius. Klaipėdoje posėdžiavo susisiekimo ministro įsakymu sudaryta darbo grupė tilto į Kuršių neriją statybos ir AB „Smiltynės perkėla” iškėlimo iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto alternatyvoms įvertinti.

Intensyvėjanti laivyba Klaipėdos uoste kelia diskusijas apie tilto į Kuršių neriją statybos reikalingumą. Ketvirtadienį pagaliau pradėta rimta diskusija šiuo klausimu, atskleidžianti ir visų suinteresuotų pusių poreikius. Klaipėdoje posėdžiavo susisiekimo ministro įsakymu sudaryta darbo grupė tilto į Kuršių neriją statybos ir AB „Smiltynės perkėla” iškėlimo iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto alternatyvoms įvertinti.

Darbo grupės pirmininkas, susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius pažymėjo, kad bendras tikslas – išklausant kuo daugiau nuomonių išsiaiškinti, ar yra tilto būtinybė.

KVJUD generalinis direktorius Arvydas Vaitkus visus patikino, kad tilto Uosto direkcijai tikrai nereikia. Ji tik indikuoja problemas, kurios gali iškilti ateityje.

Šiemet kovą turėtų pradėti veikti naujas keleivių ir krovinių terminalas (KKT). Atplauksiantys keltai suksis priešais antrąją perkėlą. LKAB „Klaipėdos Smeltė” nuomojamoje teritorijoje pradės veikti MSC kompanijos konteinerių paskirstymo postas. Šiemet kompanija ketina konteinerių krovą padidinti 100 tūkst. TEU (sąlyginių jūrinių konteinerių), o per 5-8 metus – iki 1 milijono TEU. Be to, iki šių metų pabaigos turi būti baigta Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo statyba. Kai plauks dujovežis, laivų eismas uoste bus stabdomas, rašo „Vakarų ekspresas”.

„Pagrindinė problema – ateityje „Smiltynės perkėlos” keltų judėjimas bus ribojamas. Atkreipiame dėmesį, kad automobiliai, atvykstantys į keltus, gali užkimšti miesto gatves. Manau, didesnio nei pusės milijono automobilių srauto nukreipimas į užmiesčio gatves būtų labai prasmingas. Taip savo problemas sprendžia visi civilizuoti Europos Sąjungos miestai. Dabar sunku spręsti, nes nėra parengto projekto, bet manau, kad tiltas atsipirktų per 7-12 metų”, – sakė uosto vadovas.

Kelių transporto instituto, atlikusio tilto statybos galimybės apžvalgą, atstovas Agnius Stonys pateikė preliminarius skaičiavimus, jog žemas pakeliamas tiltas, galintis prasidėti nuo Kairių gatvės šioje marių pusėje ir nusileisti ties Alksnynės gyvenviete kitoje pusėje, kainuotų apie 165 mln. Lt, o aukštas ir nepakeliamas tiltas – apie 210 mln. Lt. Turint omenyje ir kitus dalykus, ne tik paties tilto statybą, šis projektas galėtų kainuoti 168-227 mln. Lt.

Pasak A. Stonio, tiltas būtų naudingas, atsipirktų, yra reikalingas, tačiau tektų keisti daugybę teisinių dokumentų, nes gamtosaugos atžvilgiu, pagal dabar galiojančius teisės aktus jį pastatyti būtų neįmanoma.

Aplinkos ministerijos Saugomų teritorijų ir kraštovaizdžio departamento direktorius Vidmantas Bezaras sakė, jog jį labai nudžiugino „Smiltynės perkėlos” generalinio direktoriaus Dariaus Butvydo pranešimas, kad galbūt jau šį sezoną bendrovė paleis greitaeigį keltą iš Klaipėdos į Nidą, skirtą tik keleiviams ir dviratininkams.

Pasak D. Butvydo, kelionė truktų apie 2 valandas, reisai galėtų būti du per dieną.

„Esame įsipareigoję Pasaulio paveldo centrui, UNESCO organizacijai, be to, nė viename iš teritorijų planavimo dokumentų nėra numatyta tokio tilto statybos. Reikėtų keisti visą teisinę bazę ir teritorijų planavimo dokumentus. Svarstymas truktų labai ilgai, jame turėtų dalyvauti ir visuomenė, ir visos Lietuvos institucijos, būtų reikalinga net tarptautinių institucijų nuomonė. Todėl Aplinkos ministerija šiuo metu sako „ne” tiltui į Kuršių neriją”, – kalbėjo V. Bezaras.

Anot jo, didžiausia blogybė būtų padidėję transporto srautai. Jeigu tiltas bus eksploatuojamas kaip ekonomiškai atsiperkantis objektas, be abejo, jį eksploatuojanti organizacija bus suinteresuota, kad kuo daugiau transporto važiuotų.

„Šiuo metu mes kartu su Rusijos Federacija rengiame valdymo planą, kurio pagrindinis siekis – sumažinti transporto srautus ir perorientuoti nuo važiavimo automobiliais į ekologinį transportą – laivus, valtis”, – sakė V. Bezaras.

Lietuvos nacionalinės UNESCO komisijos pirmininkas profesorius Romas Pakalnis teigė, kad jeigu mes pastatytume tiltą, Pasaulio paveldo centras tokiu atveju nesuprastų Lietuvos – neva paaiškėtų, kad mes tik vaidiname, jog saugome Kuršių neriją, kuri įtraukta į UNESCO paveldo sąrašą. Ir priminė, kad Dresdenas buvo išbrauktas iš UNESCO sąrašo, nes šiame Vokietijos mieste buvo pastatytas tiltas.

Kuršių nerijos nacionalinio parko direktorė Aušra Feser informavo apie siekį, kad į Kuršių neriją apskritai būtų vykstama be automobilių, kad jie būtų paliekami šioje kranto pusėje.

Klaipėdos miesto vicemeras Artūras Šulcas piktinosi tuo, kad svarstant tiek KKT, tiek SGD terminalo, tiek MSC terminalo projektus, poveikio aplinkai vertinimo (PAV), strateginių pasekmių aplinkai vertinimo (SPAV) ataskaitas, kai reikėjo derinti klausimus, projektų rengėjai tikino, jog jie niekam netrukdys, ir „Smiltynės perkėlos” keltų darbui taip pat.

Jis pažymėjo, kad antroji perkėla yra viena iš šešių vietų, kur klaipėdiečiai gali prieiti prie marių, tad ši teritorija miestui yra labai svarbi. Jis klausė, kas planuojama daryti joje, jeigu būtų iškelta „Smiltynės perkėla”. A. Vaitkus pažymėjo, kad tai yra uosto žemė.

A. Šulco manymu, miestui problemų kelia ne tiek tie 600 tūkst. automobilių, kuriuos per metus perkelia „Smiltynės perkėla”, o sunkvežimiai su grūdais ar kitais kroviniais, kurie suka būtent į uostą.

„Mes nematome jokio pagrindo tilto statybai, išskyrus žmonių, gyvenančių Kuršių nerijoje, poreikius. Klausydamiesi pasisakiusiųjų įsitikinome, kad tilto poreikio bent jau dabar iš tikrųjų nėra.

Šiuo metu miestas turi reikšmingesnių infrastruktūros objektų, svarbių ne tik Klaipėdos kraštui, bet ir visai Lietuvai – pavyzdžiui, B IX europinio transporto koridoriaus tęsinį, t. y. Baltijos prospekto sankryžų rekonstrukciją, pietinį aplinkkelį. Jeigu po 10 metų atsitiktų taip, kad tiltas būtų pastatytas, tuomet mes siektume, kad tiek pirmosios, tiek antrosios perkėlų teritorijos nebūtų užtvertos ir į jas galėtų patekti miestiečiai.

Idėja dėl trečios perkėlos – už Kiaulės Nugaros salos – vasaros metu, nes žiemą reikėtų ledus laužyti ir tai labai brangiai kainuotų, patraukli ir analizuotina, jeigu ji apsimokėtų ekonominiu požiūriu”, – sakė A. Šulcas.

Vis dėlto po labai audringos darbo grupės narių diskusijos A. Vaitkus prisipažino taip ir negavęs atsakymo į klausimą, kuo tiltas blogesnis už keltą.

 

Kitas įrašas

2014-01-10

Panašūs straipsniai

Rusijos prekių eksportas sausį-gegužę menko 6,2 proc., importas augo 1,7 proc.

2025-07-11
0

Rusijos prekių eksportas sausio-gegužės mėnesiais, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, verte JAV doleriais sumenko 6,2 proc. iki 162,1 mlrd....

Ministerija siūlo švelninti reikalavimus kurorto statusui

2025-07-11
0

Ekonomikos ir inovacijų ministerija siūlo lankstesnius reikalavimus kurorto statuso siekiantiems miestams ar vietovėms, penktadienį pranešė ministerija.

Pasak ministro Luko Savicko, turizmo...

Baigtas tyrimas dėl mirtino incidento Utenos ralyje

2025-07-11
0

Panevėžio apygardos prokuratūra baigė ikiteisminį tyrimą ir į teismą perdavė bylą, kurioje dviem Utenos ralio organizatoriams ir automobilių sporto klubui...

Daugėja griežtai neigiamai vertinančių Vyriausybę gyventojų skaičius

2025-07-11
9

Per mėnesį padaugėjo neigiamai vertinančių Vyriausybės veiklą, rodo penktadienį paskelbta „Delfi“ užsakymu atlikta „Spinter tyrimų“ apklausa.

Birželį, lyginant su gegužės mėnesiu,...

Anykšta TV:

Naujienos iš interneto

traffix.lt

Taip pat skaitykite:

Naujienos

Garbės piliečio vardą pasiūlyta suteikti dviem anykštėnams
Biblioteką pasiekė dar viena ukrainietiškų knygų siunta
Prie elektros balansavimo rinkos Lietuvoje prisijungė pirmasis saulės parkas, esantis Anykščių rajone
Mokyklos jau ruošiasi naujiems mokslo metams
Pirmuosius egzaminų „šimtukus” surinko biliūniečiai
Anykščiai ruošiasi krizėms: pasirašytos 11 sutarčių dėl maisto tiekimo, tačiau gyventojai raginami pasirūpinti savimi

Apskrities nusikalstamų įvykių apžvalga

Liepos 10 dienos apskrities įvykių apžvalga
Liepos 9 dienos apskrities įvykių apžvalga
Liepos 8 dienos apskrities įvykių apžvalga
Liepos 7 dienos apskrities įvykių apžvalga
Liepos 6 dienos apskrities įvykių apžvalga
Liepos 5 dienos apskrities įvykių apžvalga

Lietuvos ir užsienio naujienos

Rusijos prekių eksportas sausį-gegužę menko 6,2 proc., importas augo 1,7 proc.
Ministerija siūlo švelninti reikalavimus kurorto statusui
Baigtas tyrimas dėl mirtino incidento Utenos ralyje
Daugėja griežtai neigiamai vertinančių Vyriausybę gyventojų skaičius
„Via Lietuva“: magistralės Vilnius–Utena rekonstravimas įsibėgėjo – atskirose atkarpose jau paklotas asfalto pagrindo sluoksnis
Kristijonui Bartoševičiui už seksualinius nusikaltimus prieš nepilnamečius – 7 metai kalėjimo

Laikraštis

Svarsto, kaip padėkoti dėkotojams (Nr. 33, 2022-04-30)
Saulės jėgainių parką savivaldybė statys aerodromo teritorijoje (Nr.31, 2022-04-23)
Anykščių kultūra išpopuliarėjo Indonezijoje (Nr.30, 2022-04-16)
Kario paminklas Kurkliuose nudažytas Ukrainos vėliavos spalvomis (Nr.29, 2022-04-12)
Jei ne švietimas – Anykščių rajonas muštų indekso dugną (Nr.28, 2022-04-09)
Iš Tarybos darbotvarkės išbrauktas 21 klausimas (Nr.26, 2022-04-02)
Restoraną ant Šventosios kranto numatyta nuomoti už kuklią kainą (Nr.25. 2022-03-29)
Anykščiuose ukrainiečius šokiravo atlyginimo dydis (Nr. 24, 2022-03-26)

Vietovės ir žmonės

Mačionių kaimas patrauklus verslui ir poilsiui
Mikieriai ir nuostabusis Leika
Skiemonyse tuščių sodybų beveik nelikę
Nuo melioracijos išsigelbėjo pakišdamas revoliucionierių
„Nebėr Jurgiškio…“
Žiogų kaime Žiogai negyvena
Levaniškiuose užpuolė šunys
Vaikystės pievose prezidentas gano aubrakus

skelbimas žiūrėk

skelbimas žiūrėk

Apklausa

Ką pirmiausiai skaitėte naujame žurnalo „Aukštaitiškas formatas“ numeryje?

Rezultatai

  • Balsavimų archyvas

PRENUMERATA

PRENUMERATA

Jaros prekyba

Jaros prekyba

Anyksciu baldai

Anyksciu baldai

PIANISTAI_800x800

PIANISTAI_800x800

Anyksciu kredito unija 300×250@2x

Anyksciu kredito unija 300×250@2x

anyksta 300×250

anyksta 300×250

Husquarna atsinaujinkite

Husquarna atsinaujinkite

800x800_AGROBITE_LT

800x800_AGROBITE_LT

AKC BANERIS

AKC BANERIS

AMC baneris

AMC baneris

Anyksciu vandenys_ logotipas

Anyksciu vandenys_ logotipas

baseino bangenis stovykla

baseino bangenis stovykla

Anyksciu siluma 300×250@2x

Anyksciu siluma 300×250@2x

Anyksciu kvarcas 300×250@2x

Anyksciu kvarcas 300×250@2x

Anyksciu komunalinis ukis 300×250@2x

Anyksciu komunalinis ukis 300×250@2x

akksc.lt

akksc.lt

Anyksciu ismanioji tv 300×250@2x

Anyksciu ismanioji tv 300×250@2x

Projektą „Legenda: gyvieji Anykščiai – 2025“

10 000 Eur iš dalies finansuoja

Medijų rėmimo fondas.

anykta.lt logo
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Apie mus
  • Prisijungti
  • Prenumerata
  • Privatumo politika

© Anykšta, tel/faksas (8 381) 5 94 58, reklamos skyrius +370 686 33036, el. paštas anyksta@anyksta.lt
Portalas www.anyksta.lt talpinamas UAB „Interneto vizija“ serveryje

No Result
View All Result
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės

© Anykšta, tel/faksas (8 381) 5 94 58, reklamos skyrius +370 686 33036, el. paštas anyksta@anyksta.lt
Portalas www.anyksta.lt talpinamas UAB „Interneto vizija“ serveryje

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In