Ką pirmiausiai skaitėte naujame žurnalo "Aukštaitiškas formatas" numeryje?

Dienos anekdotas

Ar žinote, kas yra futbolas? Tai toks keistas dalykas: 22 žmonės nerūko, negeria, rūpinasi savo sveikta ir nuolat sportuoja. O tūkstančiai kitų už juos geria, rūko, nesirūpina savo sveikata, nesportuoja ir dar pešasi tarpusavyje!

Komentaras

Merui - administratoriui: „Idomu, kad nėra reikalavimo anglų kalbai. Tai rodo siaurą vadovų požiūrį į Anykščių turizmą. Būtų gerai išgirsti vadovų komantarą."

Komentuoti
Buvo planų "siaurukais" Anykščius sujungti su Kaunu, Zarasais, Vilniumi...

Nieko dabar jau nebestebina visuomenės reakcija į kai kuriuos neįprastus, keistokus politikų, valdžios vyrų ir moterų priimamus nutarimus, dažnai atvirai dėl to stebimės, piktinamės ir galvojame, kad nuostabą keliantys sprendimai gimsta tiktai dabarties politinių veikėjų vėjavaikiškėse galvose.

 

Keistokų planų, sumanymų būta, pavyzdžiui, ir „smetoniniais“ laikais. Antai, ketinta taip smarkiai išplėtoti geležinkelių tinklą, kad bėgiais mūsų Lietuvėlė tiesiog būtų vagote išvagota.

Respublikos centriniame valstybiniame archyve saugomi dokumentai byloja, kad, įgyvendinus  prieškario Lietuvos planuose numatytus darbus, traukiniai turėjo pasiekti ne vieną dabartinio Anykščių rajono miestelį.

Antai, 1922 metų sausio pradžioje Lietuvos Geležinkelių Valdybos Taryba svarstė naujų geležinkelių statybos darbo planus, patvirtino svarbiausius uždavinius. Trečiaeiliu uždaviniu buvo minimas siaurojo geležinkelio Ukmergė – Vidiškiai – Kavarskas – Anykščiai tiesimas. Tačiau sudėtinga finansinė padėtis šalyje sutrukdė tuos planus netgi pradėti įgyvendinti, nekalbant apie jų užbaigimą.

Tiktai 1937- iesiems besibaigiant vėl intensyviai pradėta svarstyti geležinkelių tinklo plėtimo planus. Net buvo sudarytas naujų „siaurukų“ tiesimo planas dvylikai metų į priekį. Pirmoje eilėje tame plane buvo įrašyta naujojo geležinkelio linija Kaunas – Ukmergė – Anykščiai – Svėdasai –Zarasai.

Darbų pradžia čia buvo numatyta 1942 metais, o 1947-aisiais šia linija jau turėjo važinėti keleiviniai ir krovininiai traukiniai.

1939-aisiais po naujų ir ilgų svarstymų buvo patvirtintas naujas dokumentas „Siaurųjų geležinkelių plėtimo reikalu“, kuriame svarstytos galimybės nutiesti siaurojo geležinkelio liniją maršrutu Kaunas – Zarasai. Tuo tikslu aptarti net trys skirtingi variantai: 1) Kaunas – Vandžiogala –Šėta – Pagiriai – Troškūnai –Viešintos – Šimonys – Skapiškis – Kamajai – Jūžintai – Dusetos –Zarasai; 2) Kaunas – Vandžiogala – Šėta – Siesikai – Ukmergė – Želva – Molėtai – Kukuciškis (Kuktiškės) –Tauragnai – Salakas – Zarasai;  3) Kaunas – Rumšiškės – Gelvonai – Pabaiskas –Ukmergė – Kavarskas – Anykščiai – Svėdasai – Užpaliai – Dusetos – Zarasai. Šio dokumento sudarytojų nuomone, būtų priimtiniausias trečiasis variantas, kadangi kai kurios šių vietovių geriausiai atitinka tas kryptis, kuriomis bus galimybė ateityje tiesti naujus geležinkelius.

Kaip ir ankstesniame variante, geležinkelio tiesimo darbai turėjo prasidėti 1942-aisiais, o juos užbaigti ketinta 1947-aisiais.

Dar kartą Lietuvos Geležinkelių Taryba pakoregavo planus 1940-ųjų pavasarį. Tuomet buvo numatyta tiesti plačiojo geležinkelio liniją Kėdainiai – Ukmergė – Pabradė ir siaurojo geležinkelio linijas: Rokiškis – Svėdasai – Anykščiai – Ukmergė –Vilnius, taip pat Ukmergė – Jonava – Kaunas ir Panevėžys – Ukmergė.

Žinoma, ir šie geležinkelio tiesimo darbai nebuvo atliekami. Viską iš esmės pakoregavo sovietinė okupacija, prasidėjęs Antrasis pasaulinis karas...

O vis tik būtų įdomu, koks likimas lauktų tokių geležinkelių dabar, jeigu jie Aukštaitijoje būtų buvę nutiesti?

Vytautas BAGDONAS

Palikite komentarą

0
Sąlygos ir terminai.
  • Klausimas

    Nuoroda

    Ar tiesa, kad siauruką išlaiko Anykščiai, o prie jo darbo vietų Panevėžys turi 16, o Anykščiai tik 4 ?

    23 valandų
  • Atsakymas

    atsakymas į: Klausimas Nuoroda

    Pusė tiesos. Biudžete net nėra eilutės siauruko išlaikymui. Išlaiko ministerija. Savivaldybė tik gautus pinigus iš ministerijos, perveda siaurukui.

    23 valandų
  • pastaba

    atsakymas į: Atsakymas Nuoroda

    netikslus atsakymas. Savivaldybės taryba 2018 vieningai pritarė siūlymui skirti papildomų savivaldybės biudžeto lėšų XXXXX ... sumą dėl "Aukštaitijos siaurasis geležinkelis" veiklos.

    20 valandų
  • Prašau

    atsakymas į: pastaba Nuoroda

    Kaip atrodė sprendimas, koks jos numeris, kada tai buvo ?

    19 valandų
  • nuoroda

    atsakymas į: Prašau Nuoroda

    jeigu esate registruotas Anykščių rajono gyventojas, kreipkitės į savo rinkiminės apylinkės deputatą, tarybos narį šiuo ir ar kitais Jums aktualiais klausimais. Jie pagal savo veiklos pareigas turi atsiskaityti už praėjusius metus su rinkėjais, pristatydami veiklos ataskaitą. Už tai jiems mokami pinigai iš rajono biudžeto.
    Kitas kelias - susirask pats savivaldybės tarybos sprendimų archyve už 2018m.
    Sėkmės.

    16 valandų
  • Nejuokaukite

    atsakymas į: nuoroda Nuoroda

    Už 9 ar 11 eurų algos niekas nedirbs

    15 valandų
  • Esmė

    atsakymas į: Nejuokaukite Nuoroda

    galimybė valdyti duoda kitą, nevisiems paprasta akimi pastebimą, ir nevisiems grubiais pirštais apčiuopiamą uždarbį ir atlygį.

    12 valandų
  • keleivis

    Nuoroda

    eisiu pescias i vilniu

    Prieš 2 savaičių
  • istorija

    Nuoroda

    verta pasididžiuoti nepriklausomos Lietuvos valstybės planais plėtoti tuometinės pažangios susisiekimo infrastruktūros įgyvendinimu. Deja okupacijos ir karo veiksmai bei pokarinė valstybės okupantų sovietizacija šalies ūkį dar dešimtmečius murgdė skurde.
    Dabartiniu metu, pasauliniu mastu buvo labiau plėtojama automobilių transporto infrastruktūra, kuri galimai vėl gali būti kuo nors keičiama dėl oro taršos mažinimo ir kt.

    Prieš 2 savaičių