• Kontaktai
  • Reklama
  • Apie mus
  • Prisijungti
  • Prenumerata
  • Privatumo politika
Trečiadienis, 9 liepos, 2025
No Result
View All Result
Anyksta.lt
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės
No Result
View All Result
Anyksta.lt
No Result
View All Result

Seime bus aiškinamasi dėl itin blogos situacijos transporto infrastruktūros sektoriuje

ELTA
2018-07-04
Lietuvos ir užsienio naujienos
0
Dalintis FacebookDalintis Twitter

Seimo Ekonomikos komitetas, atlikdamas parlamentinę kontrolę, trečiadienio posėdyje aiškinsis situaciją Lietuvos transporto infrastruktūros sektoriuje. Apie ją pranešti pakviestas Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) prezidentas Valdas Sutkus.

Sektorių pastaruoju metu krečia virtinė skandalų, o iš įvairių pusių vieni kitiems skrieja kaltinimai.

Konfliktai kilę dėl regioninių, valstybinės reikšmės, asfaltuotų kelių ir žvyrkelių.

Susisiekimo ministerija 2018-2020 m. yra numačiusi išasfaltuoti 1 009 km žvyruotų kelių. Šiemet valstybinės reikšmės žvyrkelių ruožams, jungiantiems asfaltuotus kelių ruožus, asfaltuoti iš programos numatyta skirti per 53 mln. eurų.

Birželio pradžioje LVK paskelbė, kad iki gegužės pabaigos pasirašyta tik 20 proc. numatytų sutarčių dėl žvyrkelių asfaltavimo.

V. Sutkus teigė, kad nėra ilgalaikės ir detalios Kelių priežiūros ir plėtros programos, lėšos planuojamos metams į priekį, o dokumentacija viešiesiems pirkimams ruošiama tik numačius tų metų programą. Taip sutarčių pasirašymas nusikelia į vasarą, tada vyksta projektavimo darbai, taigi darbai prasideda tik rudenį, prasideda šalčiai, ir visa tai lemia prastą kelių kokybę.

Be to, anot LVK prezidento, dėl vėluojančių projektų nespėjama išleisti numatomų kelių finansavimo programos lėšų, o įmonėms tai reiškia, kad jos negali išlaikyti darbuotojų, planuoti darbų apimties.

Po to, birželio pirmoje pusėje, sukvietęs pasitarimą ministras pirmininkas Saulius Skvernelis sakė, jog Lietuvoje žvyrkeliai asfaltuojami per lėtai, tad bus kuriamas naujas instrumentas, kad programa būtų vykdoma sklandžiau.

„Biurokratija žudo progresą, terminai, per kuriuos projektai sulaukia patvirtinimo iš antrinių įstaigų – netinkami. Greitis dėl to sustoja, daug konkursų neįvykusių matome dėl to, kad procedūros pažeidžiamos arba neįvykdomos“, – tada kalbėjo premjeras.

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis pažymėjo, kad kelių priežiūros programai Vyriausybė bendrai per metus skiria apie pusę milijardo eurų. R. Masiulio teigimu, įprastai būdavo numatoma asfaltuoti iki 100 kilometrų per metus, dabar – 300-600 kilometrų per metus.

„Tačiau net ir su turima programa žvyrkelius asfaltuotume dešimtmečiais. Tad reikia imtis kardinalaus finansavimo keitimo, tada reikėtų vertinti ir mūsų rangovų pasirengimą absorbuoti tuos darbus. Tokią programą reikėtų ruošti ne labai greitai, o duoti rangovams galimybę sukaupti pajėgumus. Be abejo, viskas susivestų galiausiai į finansavimą. Projektus būtų galima stambinti, kviesti užsienio rangovus, bet viskam reikia pinigų“, – aiškino ministras.

Finansinį instrumentą žadėta sukurti per mėnesį.

Vėliau birželį Vyriausybė nusprendė Kelių priežiūros ir plėtros programai skirti rezervinių lėšų – 18,8 mln. eurų. Šios lėšos bus panaudotos valstybinės reikšmės ir vietiniams keliams bei gatvėms rekonstruoti, taip pat darbų kokybės kontroliniams patikrinimams atlikti. Didžiausia dalis lėšų teks savivaldybių infrastruktūros projektams.

Kaip nurodė Vyriausybė, šiemet papildomų rezervo lėšų keliams ir gatvėms rekonstruoti gaus visi Lietuvos regionai.

Tačiau paskelbti ir auditų rezultatai, kurie rodo, kad problemų transporto infrastruktūros sektoriuje esamų įvairių.

Birželio viduryje Susisiekimo ministerija, kartu su valstybės įmone „Kelių priežiūra“ tęsdama buvusių regioninių kelių įmonių auditą, atskleidė tipinius pasikartojančius pažeidimus ir lėšų švaistymo atvejus.

Piktnaudžiavimo schemos klaidingai apskaitant atliktus rangos darbus, masinės komandiruotės į užsienį, mokymai šiltuosiuose kraštuose, viešųjų pirkimų pažeidimai, nepagrįsti priedai ir priemokos – tokie faktai paaiškėjo tiriant valstybės lėšų panaudojimą Kauno, Panevėžio ir Šiaulių regioninėse kelių įmonėse 2012-2017 metais.

Ministro R. Masiulio teigimu, kelininkai regionuose buvo įpratę tvarkytis kaip savo tėvonijose, o nustatyti pažeidimai – panašūs visose trijose tirtose įmonėse.

Audito metu pasirinktinai patikrinti 25 objektai, kuriuose regioninės Kauno, Panevėžio ir Šiaulių kelių įmonės buvo atlikusios asfaltavimo darbus įmonėms, ūkininkams ar privatiems asmenims. Visų šių objektų atvejais aptikta klaidinga rangos darbų apskaita, dėl kurios įmonės patyrė nuostolių.

Neatitikimai tarp faktiškai atliktų ir oficialiai apskaitytų darbų buvo nustatyti visuose 25-iuose vietoje patikrintuose objektuose.

Nustatyti pažeidimai rodo, kad įmonės negavo dalies turėtų gauti pajamų, patyrė žalą, galimai tai buvo naudinga kažkam iš atsakingų asmenų.

Nustatyti viešųjų pirkimų pažeidimų atvejai – panašūs visose trijose audituotose įmonėse. Dominavo pirkimai, vykdyti neskelbiamos apklausos būdu, buvo nuolat kreipiamasi į tuos pačius tiekėjus, taip pažeidžiant skaidrumo, lygiateisiškumo ir nediskriminavimo principus bei dirbtinai ribojant konkurenciją. Ir taip toliau.

Praėjusią savaitę pristatytas Susisiekimo ministerijos inicijuotas valstybinės reikšmės kelių auditas parodė, kad be defektų – tik 4 iš audituotų 33 kelių, taip pat atskleistas piktnaudžiavimo ir pažeidimų mastas. Anot audito išvadų, iššvaistyta 16 mln. eurų.

Tikrinti keliai statyti bei rekonstruoti 2008-2017 metais. Bendra jų rekonstrukcijos ir statybos kaina yra 67 mln. eurų. Paslėptiems defektams garantija galioja 20 metų.

Nustatyta, kad 29 iš 33 audituotų kelių – nekokybiški.

Tyrimas atskleidė, kad kompromisai kelių kokybei buvo daromi ne tik vykdant rangos darbus, bet ir projektavimo metu, siekiant sumažinti statybos kaštus, teigiama išvadose.

Specialistų vertinimu, šių defektų pasekmė – 5 metais, arba ketvirtadaliu, trumpesnis nei privalo būti kelių tarnavimo laikas.

Ekspertų išvadose teigiama, kad audituoti keliai su defektais žymiai greičiau degraduoja, trūkinėja.

Tai, kad kelių darbams padaroma žala, o projektavimo kokybė – prasta, pripažino ir asociacijos „Lietuvos keliai“ vykdomasis direktorius Rimvydas Gradauskas. Tačiau, pasak jo, dėl to kaltinti vien verslą nesąžininga, esą ydinga pati viešųjų pirkimų tvarka, taip pat – valdžios nenoras bendrauti.

Audito išvadose figūruojanti kaip nekokybiškus darbus pridavusi įmonė „Panevėžio keliai“ taip pat pripažįsta, kad šalies kelių būklė prasta ir vis prastėja, tačiau esą stebina požiūris, kad kalčiausi dėl susidariusios situacijos tapo rangovai.

Pasak bendrovės, yra mažiausiai penki kelių statybos proceso dalyviai, ir tik vienas iš jų yra privatus juridinis asmuo – rangovas, kai kiti keturi – valstybinės institucijos arba jų įgalioti asmenys.

Po atlikto audito skelbiama, kad 5 objektai, kur rangos darbus atliko „Panevėžio keliai“, yra su pažeidimais arba iš viso turėjo būti nepriimti.

Tačiau kelių objektus, pabrėžiama bendrovės pranešime, rangovai valstybinėms institucijoms perduoda net ne vieną, o du kartus. Pirmąjį kartą – kai baigiami rangos darbai ir objektas perduodamas užsakovui, o šis perduoda jį eksploatuojančiai organizacijai. Antrąjį kartą objektas perduodamas pasibaigus garantiniam laikotarpiui, kuris trunka dvejus, penkerius metus ir ilgiau.

Anot įmonės, reikia žiūrėti į visumą ir vertinti visus proceso dalyvius.

V. Sutkus, pristatydamas LVK parengtą apžvalgą birželio pradžioje, Eltai sakė, kad šešėlis statybos ir rangos darbuose iš tiesų yra vienas didžiausių, tačiau to priežastis – „žiurkių lenktynės“, kurias lemia viešųjų pirkimų organizavimo tvarka. Kol ji nebus pakeista, tikėtis verslo elgsenos pokyčio esą negalima.

„Negalima tikėtis sukūrus tam tikras sąlygas, kad verslas jų nesilaikys. Kalbėdamas su politikais, vis primenu, kad politika yra menas. Daug dalykų tarpusavyje susiję, pakeitus vieną dalyką, kitoje vietoje atsiranda pasekmės, kurių gal ir nebuvo prognozuota. Jeigu nustatai, kad kuo mažesnė kaina, tuo geriau, tai ta kaina mažinama visais būdais.

Sąnaudos yra pagrindinės medžiagos ir darbuotojai. Jeigu medžiagų sutaupyti sudėtinga, darbuotojų – paprasčiau. Čia ir atsiranda šešėliniai dalykai“, – kalbėjo V. Sutkus.

Jo nuomone, reikia pereiti nuo mažiausios kainos prie ekonominio naudingumo kriterijaus viešuosiuose pirkimuose, tada padėtis pasikeistų.

Kitas įrašas

Rankomis apglėbę Gedimino kalną, Dainų šventės teatralai pagerbs Vydūną

Panašūs straipsniai

Antros pakopos pensijų fondų grąža šiemet augo 3,4 proc.

2025-07-08
1

Lietuvos antros pakopos pensijų fondų investicijos pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su tuo pat metu pernai, augo 3,43 proc., tačiau...

Žvyrkeliuose atliekamus darbus kviečia stebėti interaktyviame žemėlapyje

2025-07-08
1

AB „Kelių priežiūra“ atveria duomenis apie žvyrkelių nuolatinės priežiūros darbus. Nuo šiol gyventojai kviečiami naudotis interaktyviu vasaros darbų žemėlapiu, kuriame...

Šį savaitgalį – Lietuvos ralio elito sugrįžimas į Ukmergę

2025-07-08
2

Ateinantį savaitgalį Ukmergėje 2025m. Lietuvos automobilių ralio čempionatas pasieks savo pusiaują, po kurio dalyviai vis labiau ims strateguoti dėl taškų...

Pigiausių maisto produktų krepšelis birželį brango 3,6 proc.

2025-07-08
2

Pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis Lietuvos parduotuvėse birželį, palyginti su geguže, brango 3,6 proc. (2,7 euro) ir buvo 17,1 proc....

Anykšta TV:

Naujienos iš interneto

traffix.lt

Taip pat skaitykite:

Naujienos

Rekonstrukcija atskleidė senuosius pastato sluoksnius
Savivaldybė ieško sprendimo autobusų stoties atnaujinimui
Namų saugumas prasideda nuo durų: ką būtina žinoti kiekvienam savininkui
Spragų yra ne tik viešųjų ryšių srityje
Meška klaidžioja po Šimonių girią
Rubikių biblioteka atostogauja

Apskrities nusikalstamų įvykių apžvalga

Liepos 7 dienos apskrities įvykių apžvalga
Liepos 6 dienos apskrities įvykių apžvalga
Liepos 5 dienos apskrities įvykių apžvalga
Liepos 4 dienos Utenos apskrities įvykių apžvalga
Liepos 3 dienos apskrities įvykių apžvalga
Liepos 2 dienos apskrities įvykių apžvalga

Lietuvos ir užsienio naujienos

Antros pakopos pensijų fondų grąža šiemet augo 3,4 proc.
Žvyrkeliuose atliekamus darbus kviečia stebėti interaktyviame žemėlapyje
Šį savaitgalį – Lietuvos ralio elito sugrįžimas į Ukmergę
Pigiausių maisto produktų krepšelis birželį brango 3,6 proc.
Lenkijai atkūrus vidaus sienos su Lietuva kontrolę, išvykimas yra visiškai sklandus
Pradinį įnašą pirmojo būsto pirkėjams LB siūlo mažinti nuo 15 iki 10 proc.

Laikraštis

Svarsto, kaip padėkoti dėkotojams (Nr. 33, 2022-04-30)
Saulės jėgainių parką savivaldybė statys aerodromo teritorijoje (Nr.31, 2022-04-23)
Anykščių kultūra išpopuliarėjo Indonezijoje (Nr.30, 2022-04-16)
Kario paminklas Kurkliuose nudažytas Ukrainos vėliavos spalvomis (Nr.29, 2022-04-12)
Jei ne švietimas – Anykščių rajonas muštų indekso dugną (Nr.28, 2022-04-09)
Iš Tarybos darbotvarkės išbrauktas 21 klausimas (Nr.26, 2022-04-02)
Restoraną ant Šventosios kranto numatyta nuomoti už kuklią kainą (Nr.25. 2022-03-29)
Anykščiuose ukrainiečius šokiravo atlyginimo dydis (Nr. 24, 2022-03-26)

Vietovės ir žmonės

Mačionių kaimas patrauklus verslui ir poilsiui
Mikieriai ir nuostabusis Leika
Skiemonyse tuščių sodybų beveik nelikę
Nuo melioracijos išsigelbėjo pakišdamas revoliucionierių
„Nebėr Jurgiškio…“
Žiogų kaime Žiogai negyvena
Levaniškiuose užpuolė šunys
Vaikystės pievose prezidentas gano aubrakus

skelbimas žiūrėk

skelbimas žiūrėk

Apklausa

Ką pirmiausiai skaitėte naujame žurnalo „Aukštaitiškas formatas“ numeryje?

Rezultatai

  • Balsavimų archyvas

PRENUMERATA

PRENUMERATA

Jaros prekyba

Jaros prekyba

Anyksciu baldai

Anyksciu baldai

PIANISTAI_800x800

PIANISTAI_800x800

Anyksciu kredito unija 300×250@2x

Anyksciu kredito unija 300×250@2x

anyksta 300×250

anyksta 300×250

Husquarna atsinaujinkite

Husquarna atsinaujinkite

800x800_AGROBITE_LT

800x800_AGROBITE_LT

AKC BANERIS

AKC BANERIS

AMC baneris

AMC baneris

Anyksciu vandenys_ logotipas

Anyksciu vandenys_ logotipas

baseino bangenis stovykla

baseino bangenis stovykla

Anyksciu siluma 300×250@2x

Anyksciu siluma 300×250@2x

Anyksciu kvarcas 300×250@2x

Anyksciu kvarcas 300×250@2x

Anyksciu komunalinis ukis 300×250@2x

Anyksciu komunalinis ukis 300×250@2x

akksc.lt

akksc.lt

Anyksciu ismanioji tv 300×250@2x

Anyksciu ismanioji tv 300×250@2x

Projektą „Legenda: gyvieji Anykščiai – 2025“

10 000 Eur iš dalies finansuoja

Medijų rėmimo fondas.

anykta.lt logo
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Apie mus
  • Prisijungti
  • Prenumerata
  • Privatumo politika

© Anykšta, tel/faksas (8 381) 5 94 58, reklamos skyrius +370 686 33036, el. paštas anyksta@anyksta.lt
Portalas www.anyksta.lt talpinamas UAB „Interneto vizija“ serveryje

No Result
View All Result
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės

© Anykšta, tel/faksas (8 381) 5 94 58, reklamos skyrius +370 686 33036, el. paštas anyksta@anyksta.lt
Portalas www.anyksta.lt talpinamas UAB „Interneto vizija“ serveryje

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In