• Kontaktai
  • Reklama
  • Apie mus
  • Prisijungti
  • Prenumerata
  • Privatumo politika
Pirmadienis, 16 birželio, 2025
No Result
View All Result
Anyksta.lt
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės
No Result
View All Result
Anyksta.lt
No Result
View All Result

Ar verta persėsti į hibridinį automobilį?

Užsak. Nr. 55
2021-01-27
Naujienos
0
Dalintis FacebookDalintis Twitter

Per pirmojo karantino piką pavasarį – kovo-balandžio mėnesiais gatvėse buvo žymiai mažiau praeivių ir transporto.

Pravėrę langą galėjome džiaugtis tyla ir švaresniu oru. Šiuo metu miestų gatvėse vėl garsiai riaumoja automobiliai ir girdimas triukšmas skatina susimąstyti: ar įmanoma patogiai keliauti kur kas tylesnėmis ir aplinkai draugiškesnėmis transporto priemonėmis?

 Pasirodo, ant dviračio sėsti nebūtina. Alternatyva įprastiems yra hibridiniai automobiliai, kurie dirba tyliai, yra itin ekonomiški, o norintiems juos įsigyti netgi taikoma valstybės parama.

 Hibridas – ne naujiena ir lietuviams

Manantiems, kad hibridiniai automobiliai yra tik pastarųjų metų naujovė – reiktų pasidomėti istorija. Pasirodo, tokios transporto priemonės pradėtos kurti dar XIX a. pabaigoje. Jos itin išpopuliarėjo prieš kelis dešimtmečius, kuomet vienas populiariausių Japonijos automobilių gamintojų – „Toyota“ – sukūrė pirmąjį pasaulyje masinės gamybos, kiekvienam prieinamą hibridinį modelį „Toyota Prius“. Šiuo metu jis yra tapęs hibridinio automobilio sinonimu. Tokie automobiliai ne naujiena ir lietuviams. Remiantis „Regitros“ duomenimis, registruotų hibridinių lengvųjų automobilių Lietuvoje jau yra 28 tūkst. Ir šis skaičius sparčiai didėja – per du metus jis išaugo beveik dvigubai: nuo 13 tūkst. 2019 m. sausio 1 d. iki 28 251 šių metų sausio 1 d.

Hibrido ypatybė – 2 varikliai

Didžiausia intriga – hibridiniuose modeliuose nepriekaištingai veikia nebe vienas, kaip įprasta, o du – benzininis ir elektrinis varikliai. Tai leidžia itin efektyviai išnaudoti tiek elektros, tiek vidaus degimo variklio generuojamą energiją. Nedidelius atstumus mieste su hibridiniu automobiliu galima keliauti išvis be degalų – veikiant tik elektros varikliui. Jis ypač pasitarnauja ten, kur benzininio variklio sąnaudos įprastai būna labai didelės: judant atbuline eiga, pajudant iš vietos, parkuojantis ir pan. Važiuojant ilgesnius atstumus, automatiškai įsijungia įprastas benzininis variklis.

Važiuoja pigiau, teršia mažiau

Hibridiniai automobiliai patrauklūs ir dėl ekonomiškumo – tikrai neplonina juos vairuojančiųjų piniginės. Pavyzdžiui, naujajam „Toyota Yaris Hybrid“ 100 km tereikia vos nuo 3,8–4,0 l degalų. Neįkraunamiems hibridinių automobilių vairuotojams išvis nereikia rūpintis elektros energijos papildymu: priešingai nei elektromobiliams, „Toyota“ hibridiniams modeliams įkrovimas nereikalingas. Žinoma, aukumuliatoriaus gyvybę palaikyti būtina, – tačiau jis kraunasi pats, naudodamas perteklinę kinetinę energiją ir keliaujant, kaip įprasta, tereikia prisipildyti degalų baką įprastoje degalinėje.

Jokių taršos mokesčių ir piniginės lengvatos

Hibridiniai automobiliai taupyti padeda ne tik degalų sąskaita – šiais metais liepą įvestas taršos mokestis netuštins tokius automobilius vairuojančiųjų kišenės. Mokestis taikomas tik transporto priemonėms, kurių išskiriamas CO2 kiekis viršija 130 g/km, – o tai gali būti ir naujutėlaitis tik benzinu varomas automobilis. Štai nauji hibridiniai – taršos ribos neperžengia. Be to, įsigyjant hibridinį automobilį, galima pasinaudoti valstybės parama. Nuo 2019 m. pab. Aplinkos ministerija gali skirti iki 1 000 Eur kompensaciją, jei savo senąjį automobilį atiduodate utilizavimui ir perkate hibridinį, – nesvarbu naują, ar naudotą.

Su taršiu automobiliu į miestą nebeįvažiuosite?

Pasidomėti hibridais ypač verta, jei keliaujate savo transportu ar gyvenate svetur, lankote užsienyje esančius giminaičius. Europoje hibridinių automobilių pranašumai prieš, pavyzdžiui, benzininius, yra itin aktualūs. Jau kurį laiką didžiuosiuose Švedijos, Norvegijos, Didžiosios Britanijos, Danijos, Vokietijos ir kitų šalių miestuose galioja Mažos taršos zonos. Tai reiškia, kad į miestą ar į tam tikras jo teritorijas su benzininiu, ar kitokiu taršiu transportu įvažiuoti draudžiama. Mažos taršos politika seka ir Lietuva – šiais metais patvirtintame Alternatyvių degalų įstatyme numatoma tokias zonas įrengti ir Lietuvos teritorijose. Štai dar vienas atsakymas, kodėl, ruošiantis ateičiai, verta persėsti už hibridinio automobilio vairo.

  5 klausimai dažniausiai užduodami hibridinių automobilių savininkams

Ar hibridinis automobilis gali išsikrauti kelionės metu?

 Kadangi yra varomas dviejų skirtingų variklių – benzininio ir elektros, tokių nemalonių staigmenų nebus, mat hibridinis akumuliatorius įkraunamas savaime panaudojant automobilio kinetinę energiją. Pavyzdžiui, stabdymo metu Elektros stotyse tokio automobilio krauti nereikia, tik, kaip ir įprastai, pripildyti degalų baką bet kurioje degalinėje.

 Ar mokėsiu vairuoti hibridą?

Žinoma, jei turite vairuotojo pažymėjimą. Hibridinių automobilių valdymas niekuo nesiskiria nuo įprastų, turinčių automatinę pavarų dėžę. „Toyotos“ hibridiniuose modeliuose iš elektros į benziną persijungiama automatiškai. Pats automobilis parenka ekonomiškiausią, labiausiai energiją ir degalus taupantį važiavimo režimą – rankiniu būdu nieko perjungti kelionės metu ar prieš ją nereikia. Viskas ką jums teks padaryti – užvesti variklį ir mėgautis įprastu vairavimu.

 Ar hibridiniai automobiliai yra ilgaamžiai?

 „Toyota“ savo hibridinius automobilius gamina ir tobulina jau daugiau nei 20 metų – tokios transporto priemonės yra itin patikimos ir tarnauja ne vieną dešimtmetį. Šis japonų gamintojas patikimumą liudija suteikdamas garantiją – „Toyota“ hibridiniams automobiliams taikoma 5 metų arba 150 000 km garantija, o jų hibridiniams akumuliatoriams – 10 metų garantija.

 Ar pasibaigus degalams, galiu važiuoti vien tik elektros energija?

Pajudėti iš vietos ar įvažiuoti į stovėjimo vietą galima naudojant vien tik elektros energiją, tačiau degalų automobilyje būtinai turi būti. Gamintojas nerekomenduoja pasibaigus degalams naudoti vien tik elektros energiją, taip galima iš esmės pažeisti automobilio veikimo sistemą.

Ar hibridinis automobilis geriau nei benzininis?

Esminiai hibrido pranašumai – ilgaamžiškumas, ekonomiškumas, ekologija ir kaina. Skaičiuojama, kad hibridinis automobilis sunaudoja net 30 proc. mažiau degalų, o jo eksploatavimas ir išlaikymas vidutiniškai kainuoja 30 proc. mažiau. Dėl hibridinės sistemos ypatybių, rekomenduojamas tolygesnis stabdymas ar pajudėjimas iš vietos – taip natūraliai lėčiau dėvisi ir ilgiau tarnauja stabdžių diskai ir padangos.
Tiek naujų, tiek naudotų hibridinių automobilių kaina rinkoje yra panaši kaip ir benzininių, tačiau hibridas – tai ne tik automobilis, bet ir investicija į ateitį. Atsižvelgiant į taršos ribojimo politiką, su hibridiniu nuvažiuosite ten, kur taršūs benzininiai ilgainiui gali būti nebeįleidžiami.

 

Kitas įrašas
Su kartą Lietuvai  Eurovizijoje jau atstovavusia atlikėja Vilija Matačiūnaite šokėją ir choreografą Povilą Bastį sieja ilgametė pažintis.

Nacionalinės Eurovizijos atrankoje – anykštietiški akcentai

Panašūs straipsniai

Mokykloje apsigyveno 2 žąsys ir 3 antys

2025-06-16
1

Anykščių Antano Baranausko pagrindinė mokykla praneša, kad mokyklos kiemas tapo tikru gamtos pažinimo kampeliu – čia apsigyveno dvi žąsys ir...

Traupyje užsidegė konteineris

2025-06-16
1

Birželio 15 dieną, sekmadienį, ugniagesiai gavo pranešimą, kad Traupyje, prie kapinių, dega konteineris.

Nustatyta, kad degė metaliniame konteineryje esančios šiukšlės.

Gaisras likviduotas...

Ar ne per daug vaikams tų išmaniųjų telefonų… (Rievės. 2025-06-06)

2025-06-15
2

Išmanieji telefonai… Jų pas kai kuriuos tėvus matau po du (džinsų abiejose kišenėse), o ir vaikai juos turi bei sėkmingai...

Originaliai mezganti T.Kraujalė jau turi ir savų gerbėjų, prašančių ir jiems sukurti išskirtinį šiltą ir ryškų drabužį. G.Kudirkienės nuotr.

Nenori atrodyti lyg kokia šventoji

2025-06-15
2

Gailutė KUDIRKIENĖ

„Jei vien megzčiau, atrodyčiau lyg šventoji“, – juokiasi gimnazistė, lankanti dar ir kovų meno treniruotes. Nors laiką visiems pomėgiams...

Anykšta TV:

Naujienos iš interneto

traffix.lt

Taip pat skaitykite:

Naujienos

Mokykloje apsigyveno 2 žąsys ir 3 antys
Traupyje užsidegė konteineris
Ar ne per daug vaikams tų išmaniųjų telefonų… (Rievės. 2025-06-06)
Nenori atrodyti lyg kokia šventoji
Pavogė žoliapjovę ir trimerį
Moteris smurtavo prieš vaiką, vyras – prieš moterį

Apskrities nusikalstamų įvykių apžvalga

Birželio 15 dienos apskrities įvykių apžvalga
Birželio 14 dienos Utenos apskrities įvykių apžvalga
Birželio 13 dienos Utenos apskrities įvykių apžvalga
Birželio 12 dienos apskrities įvykių apžvalga
Birželio 11 dienos apskrities įvykių apžvalga
Birželio 10 dienos apskrities įvykių apžvalga

Lietuvos ir užsienio naujienos

Vienuoliktokams ir dvyliktokams – paskutinė pagrindinės brandos egzaminų sesijos savaitė
VRM su savivaldybėmis pasirašė sutartis dėl priedangų įrengimo finansavimo
Užimtumo tarnyba: kas penktas darbo pasiūlymas – apdirbamojoje gamyboje
Premjeras: moterims turi būti sudarytos sąlygos tarnauti kariuomenėje, bet prievolė – tik vyrams
Ministerija mokyklas ragina nusistatyti, kaip bus ribojamas mobiliųjų telefonų naudojimas
Vilniečiai vėl dėkos Islandijai ir naktį leis kultūros renginiuose

Laikraštis

Svarsto, kaip padėkoti dėkotojams (Nr. 33, 2022-04-30)
Saulės jėgainių parką savivaldybė statys aerodromo teritorijoje (Nr.31, 2022-04-23)
Anykščių kultūra išpopuliarėjo Indonezijoje (Nr.30, 2022-04-16)
Kario paminklas Kurkliuose nudažytas Ukrainos vėliavos spalvomis (Nr.29, 2022-04-12)
Jei ne švietimas – Anykščių rajonas muštų indekso dugną (Nr.28, 2022-04-09)
Iš Tarybos darbotvarkės išbrauktas 21 klausimas (Nr.26, 2022-04-02)
Restoraną ant Šventosios kranto numatyta nuomoti už kuklią kainą (Nr.25. 2022-03-29)
Anykščiuose ukrainiečius šokiravo atlyginimo dydis (Nr. 24, 2022-03-26)

Vietovės ir žmonės

Mačionių kaimas patrauklus verslui ir poilsiui
Mikieriai ir nuostabusis Leika
Skiemonyse tuščių sodybų beveik nelikę
Nuo melioracijos išsigelbėjo pakišdamas revoliucionierių
„Nebėr Jurgiškio…“
Žiogų kaime Žiogai negyvena
Levaniškiuose užpuolė šunys
Vaikystės pievose prezidentas gano aubrakus

skelbimas žiūrėk

skelbimas žiūrėk

Apklausa

Kokios spalvos drabužius dažniausiai dėvite?

Rezultatai

  • Balsavimų archyvas

PRENUMERATA

PRENUMERATA

Jaros prekyba

Jaros prekyba

Anyksciu baldai

Anyksciu baldai

Anyksciu kredito unija 300×250@2x

Anyksciu kredito unija 300×250@2x

Husquarna atsinaujinkite

Husquarna atsinaujinkite

800x800_AGROBITE_LT

800x800_AGROBITE_LT

AKC BANERIS

AKC BANERIS

AMC baneris

AMC baneris

Anyksciu vandenys_ logotipas

Anyksciu vandenys_ logotipas

baseino bangenis stovykla

baseino bangenis stovykla

Anyksciu siluma 300×250@2x

Anyksciu siluma 300×250@2x

Anyksciu kvarcas 300×250@2x

Anyksciu kvarcas 300×250@2x

Anyksciu komunalinis ukis 300×250@2x

Anyksciu komunalinis ukis 300×250@2x

akksc.lt

akksc.lt

Anyksciu ismanioji tv 300×250@2x

Anyksciu ismanioji tv 300×250@2x

Projektą „Legenda: gyvieji Anykščiai – 2025“

10 000 Eur iš dalies finansuoja

Medijų rėmimo fondas.

anykta.lt logo
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Apie mus
  • Prisijungti
  • Prenumerata
  • Privatumo politika

© Anykšta, tel/faksas (8 381) 5 94 58, reklamos skyrius +370 686 33036, el. paštas anyksta@anyksta.lt
Portalas www.anyksta.lt talpinamas UAB „Interneto vizija“ serveryje

No Result
View All Result
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės

© Anykšta, tel/faksas (8 381) 5 94 58, reklamos skyrius +370 686 33036, el. paštas anyksta@anyksta.lt
Portalas www.anyksta.lt talpinamas UAB „Interneto vizija“ serveryje

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In