Lietuva yra vienintelė Europos Sąjungos valstybė, iki šiol netaikiusi sugriežtintos patikros automobiliams, turintiems dyzelinius variklius, tačiau pokyčiai prasidės jau nuo šių metų kovo 1 dienos, pirmadienį žurnalistams sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
Lietuva yra vienintelė Europos Sąjungos valstybė, iki šiol netaikiusi sugriežtintos patikros automobiliams, turintiems dyzelinius variklius, tačiau pokyčiai prasidės jau nuo šių metų kovo 1 dienos, pirmadienį žurnalistams sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
„Esame paskutiniai, bet vis tiek įgyvendiname šitą ES reglamentinę nuostatą nuo šių metų kovo 1 dienos, – sakė jis.
E. Masiulio teigimu, nuo šios datos griežtės patikrinimai dėl išmetamų dujų dyzelinių variklių automobiliams, jie bus atidžiau tikrinami, prižiūrimos išmetamų dujų normos.
„Dėl padidėjusių sąnaudų bus apie 12 litų didinamas techninės apžiūros įkainis, ir vis tiek tai yra pats pigiausias ES mokestis už techninę apžiūrą”, – sakė ministras.
E. Masiulis patikino, kad automobilių, kurie yra techniškai tvarkingi, šeimininkų „niekas papildomai nevarinės”, o įsigaliojusios nuostatos tik padės sumažinti aplinkos taršą. Ypatingą dėmesį jis skyrė Lietuvoje įsigalėjusiam katalizatorių supirkimo verslui.
„Yra parvežamas senas dyzelinis automobilis iš Vokietijos ir už 200 litų išmontuojamas katalizatorius – jis parduodamas (…), netgi specialios įmonės Lietuvoje susikūrė, kurios supirkinėja katalizatorius, kitaip sakant, tokie automobilį parsivežę žmonės nori išsiimti katalizatorių, jį parduoti, už jį gauti 200 litų, tada mums visiems teršti aplinką”, – pabrėždamas, kad nauja tvarka gali nepatikti tiems, kurie piktnaudžiauja esama padėtimi, sakė E. Masiulis.