• Kontaktai
  • Reklama
  • Apie mus
  • Prisijungti
  • Prenumerata
  • Privatumo politika
Pirmadienis, 16 birželio, 2025
No Result
View All Result
Anyksta.lt
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės
No Result
View All Result
Anyksta.lt
No Result
View All Result

Kelininkai: trūkstant lėšų keliams, gali tekti stabdyti pradėtus darbus

BNS
2023-10-12
Lietuvos ir užsienio naujienos
5
Dalintis FacebookDalintis Twitter

Vyriausybei planuojant kitais metais Kelių priežiūros ir plėtros programai (KPPP) skirti tiek pat lėšų, kaip ir šiemet – 543 mln. eurų – kelininkai teigia, kad jų neužteks kelių būklei palaikyti, be to, dėl infliacijos bus atlikta mažiau darbų.

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) sako, kad dėl nepakankamo finansavimo gali tekti atsisakyti kai kurių pradėtų darbų, pavyzdžiui, dalies kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijos. 

Be KPPP, kitąmet keliams bus skirta dar 174,3 mln. eurų Europos Sąjungos paramos bei dalis laikinojo bankų solidarumo įnašo dalis, todėl bendra suma sieks 717,5 mln. eurų. 

Asociacija: didinamas finansavimas padėties nekeis

Asociacijos „Lietuvos keliai“ vykdomasis direktorius Šarūnas Frolenka sako, kad papildomos lėšos nepadės pagerinti bendros kelių būklės, nes jos skirtos kariniam mobilumui. 

„Nors Vyriausybė teigia, kad į šalies kelius ateinančiais metais bus investuota daugiau kaip 700 mln. eurų, tačiau nutyli, kad papildomos ES ir laikinojo solidarumo fondo įnašo lėšos bus skirtos daugiausia tik karinio judumo reikmėms užtikrinti. Pabrėžiu, kad papildomos lėšos, kurias Vyriausybė įskaičiuoja į kelių finansavimo biudžetą, neprisidės prie bendros šalies kelių tinklo būklės“, – BNS sako Š. Frolenka.

Anot jo, nedidėjant KPPP finansavimui labiausiai nukentės savivaldybės: „KPPP finansavimo stagnacija skaudžiausia yra savivaldybėms. Jei finansavimas iš programos lėšų nedidės, tai lems, kad jos neturės realios galimybės gerinti kelių būklę“.

LAKD vadovas Marius Švaikauskas teigia, jog, esant tokiam programos finansavimui, savivaldybės neturėtų tikėtis, kad bus tvarkomi keliai, dėl kurių su direkcija sutarta bendradarbiavimo sutartimis.  

„Neįgyvendinsime bendradarbiavimo sutartyse su šalies savivaldybėmis numatytų projektų. Tai turėtų pajausti praktiškai kiekviena savivaldybė, turinti pagrįstų lūkesčių, kad suplanuoti projektai jų krašte bus finansuoti ir įgyvendinti“, – BNS sakė M. Švaikauskas.

2021-ųjų pabaigoje Seimui priėmus KPPP finansavimo įstatymo pataisas 2022–2024 metais jai kasmet skiriama po maždaug 540 mln. eurų, panaikintas programos rezervas, o lėšos skirstomos pagal proporcijas: 67 proc. – valstybinės reikšmės keliams, 33 proc. – vietiniams keliams, o 9 proc. pastariesiems skirtos sumos gali paskirstyti Vyriausybė.

Asociacijos „Lietuvos keliai“ vertinimu, kitais metais iš programos 179 mln. eurų teks savivaldybėms, 110 mln. eurų – bendrovei „Kelių priežiūra“, o likę maždaug 254 mln. eurų – valstybinės reikšmės keliams, už kuriuos atsakinga LAKD. 

Bendrovės „Kauno tiltai“ vadovas Aldas Rusevičius sako, kad dėl infliacijos kelių programai skirtas finansavimas nuvertėjo, dėl to darbų bus atlikta mažiau.

„Nedidinant KPPP lėšų, dėl didėjančios infliacijos darbų bus atliekama dar mažiau, nei ankstesniais metais“, – bendrovės komentare BNS teigia A. Rusevičius.

Anot jo, didžioji dalis iš valstybinės reikšmės keliams skirtos sumos teks strateginiams projektams – magistralės „Via Baltica“ ruožams bei kelio Utena–Molėtai remontui, o kitiems darbams pinigų neliks. 

„Visa tai leidžia realistiškai vertinti, jog 2024-aisiais rangovai negalės užtikrinti maksimaliai saugaus ir kuo didesnio kokybiškai sutvarkyto ar prižiūrėto kelių tinklo vairuotojams. (…) Esame atsargūs ir su nerimu žiūrime į kitus metus“, – sakė A. Rusevičius.

Kelių direkcijos vadovas M. Švaikauskas sutinka, jog didesnę dalį programos lėšų skyrus strateginiams projektams, kitus planus teks atidėti.

„Infrastruktūros atnaujinimo poreikis yra gerokai didesnis ir neapsiriboja vien šiais projektais. Nepadidinus finansavimo keliams, deja, dalies kitų reikšmingų darbų pradėti negalėsime“, – sakė M. Švaikauskas. 

Direkcijos vadovo teigimu, dėl finansavimo trūkumo gali būti atidėta ir kelio Vilnius–Utena dviejų ruožų rekonstrukcija, tokia sąlyga bus įtraukta ir į rangovo konkursą.   

„Šią savaitę Kelių direkcija paskelbs ir ilgai lauktus kelio Vilnius–Utena dviejų ruožų rangos darbų viešuosius pirkimus, tiesa, vertindami visus neapibrėžtumus ir galimas rizikas, viešųjų pirkimų dokumentuose įtraukėme papildomą sąlygą dėl galimų jų procedūrų nutraukimo. Ši sąlyga įtraukta tam atvejui, jei pagal KPPP nebus skirta pakankama lėšų suma“, – BNS teigia M. Švaikauskas.

„Lietuvos kelių“ vadovas Š. Frolenka sako, kad vien dabartinės kelių būklės išlaikymui kitais metais reikia bent 100 mln. eurų papildomų lėšų.

„Kol kas kalbėti apie tinklo kokybės gerėjimą netgi nematome prielaidų, tam reiktų gerokai didesnių investicijų nei yra suplanuotos šiandien. Jei mes norime palaikyti esamą kelių būklę, vien tik paprastajam kelių remontui, skaičiuojama, būtina per metus skirti ne mažiau kaip 100 mln. eurų“, – BNS sakė Š. Frolenka.

LAKD vadovas M. Švaikauskas teigia, kad direkcija kitų metų planams bandys papildomų lėšų pritraukti iš įvairių ES fondų, finansuojančių infrastruktūros projektus.

Direkcijai skolintis neleidžia Vyriausybė 

Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius teigia, kad nuo šių metų LAKD pakeitus statusą į akcinę bendrovę buvo tikimasi, kad direkcija galėtų pati pritraukti papildomų lėšų, tačiau iki šiol to nepadaryta. 

„Deja, pokyčių kažkokių, kad patys prisitraukti pinigų, nesimatė, kiek yra biudžeto, tiek yra“, – LRT radijui ketvirtadienį sakė K. Starkevičius.

 LAKD vadovas M. Švaikauskas BNS patvirtino, kad skolintis negalima dėl Finansų ministerijos patvirtintų nuostatų: „Svarstyti skolinimosi galimybių dėl Finansų ministerijoje patvirtintų ir šalyje galiojančių nuostatų negalime“.

Gegužę Seimo Ekonomikos komitetui pristatydamas skolinimosi planus M. Švaikauskas teigė, kad su finansų įstaigomis buvo tariamasi dėl 100 mln. eurų overdrafto, derybos buvo pasiekusios pasirašymo stadiją.

Direkcijos vadovas sako, jog bus bandoma dirbti ir su numatomu finansavimu, tačiau atkreipia dėmesį, jog lėšų trūkumas yra įsisenėjusi problema.

„Suprantame, kad biudžeto resursai riboti (…) Vis tik atkreipiame dėmesį, kad kelių finansavimo problema yra įsisenėjusi – dėl nepakankamų investicijų Lietuvoje šiandien kelių būklė nebetenkina daugelio vairuotojų, ypač, kai matome situaciją kaimyninėje Lenkijoje, kur dėmesys keliams leido sukurti aukščiausio lygio kelių tinklą“, – BNS teigė M. Švaikauskas. 

Šaltinių yra, tačiau skirti daugiau pinigų trūksta politinės valios 

Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas K. Starkevičius sako, kad kitų metų valstybės biudžete keliams numatytų pinigų bus per mažai.

„Galiu pasakyti, kad neužtenka, tačiau nuo pat pradžių mes sakėme: ieškokime naujų formų finansavimo, taip, kaip vykdomi kelių tiesimo ir priežiūros darbai Lenkijoje. Tai koncesija – niekaip nebuvo išgirsta, privačių pinigų pritraukimas ir galbūt mokami keliai (…). Mes tik žiūrim į biudžetą, o biudžetas yra ne guminis“, – LRT radijui ketvirtadienį sakė K. Starkevičius.

Jis apgailestavo, kad Seimo vėl prašoma atidėti elektroninės kelių rinkliavos informacinės sistemos, vadinamojo e. tollingo, diegimą iki 2025 metų liepos, taip atsisakant ir papildomų apie 120 mln. eurų pajamų. 

Š. Frolenka abejoja, kad ir šios rinkliavos pinigai bus panaudoti keliams – tam, anot jo, valdžiai trūksta politinės valios.

„Ko aš nematau, tai politinės valios. Net jeigu ir bus e.tollingas, net jei e.tollingas surinks daugiau pinigų, ar visos tos lėšos atiteks keliams? Nes vėlgi, šiai metais Vyriausybė po begalės metų padidino vinječių kainą, kitais metais iš vinječių bus surinkta ne apie 60, bet planuojama apie 100 milijonų. Bet KPPP dydžio Vyriausybė nesuplanavo didinti. Tai man rodo politinės valios stoką“, – LRT radijui sakė Š. Frolenka.

Opozicinės Darbo partijos narys Andrius Mazuronis sako, kad šaltinių didinti kelių finansavimui yra ir dabar – tai kuro akcizo ir kelių mokesčio lėšos. 

„Kodėl iš kuro akcizo surinktos lėšos iki 60 procentų tik yra skiriama kelių priežiūrai ir kelių vystymui. Kelių mokestis padidėjo, taipogi didėja surinktos lėšos, kodėl ta suma pilnai neskiriama kelių infrastruktūrai vystyti? Tai tų šaltinių pakankamai objektyvių, nepolitikuojančių, yra, trūksta labai aiškios politinės valios“, – LRT radijui sakė A. Mazuronis.

Jo teigimu, didinti finansavimą keliams reikia neatidėliojant: „Dabar privalome ieškoti sprendimų į kitų metų biudžetą“.

K. Starkevičius negalėjo garantuoti, kad svarstant kitų metų valstybės biudžetą Seime KPPP finansavimas bus padidintas.

„Aš tikrai negaliu garantuoti, kad tas padidėjimas 543 milijonų eurų eilutės bus, bet tikrai bus ieškoma būdų“, – sakė Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas.

Prezidento patarėja Irena Segalovičienė anksčiau sakė, jog ragindamas ieškoti galimybių didinti finansavimą keliams šalies vadovas siūlo tam skirti papildomai bent 35 mln. eurų, o šių išlaidų šaltinis būtų nuo kitų metų padidintas kelių naudotojo mokestis – paaugus tarifui Vyriausybė tikisi per metus tikisi gauti apie 30–40 mln. eurų daugiau nei iki šiol.

Komentarai 5

  1. Ramunas says:
    2 metai ago

    Todėl truksta kad išpustos kaino ir tik sudaromos saligos kelioms imonėms laimėti konkursus

  2. a taipamislikit says:
    2 metai ago

    kuo blogesni kelei tuo sunkiau bus mum akupuoti teip iseitu teks vazinet arimais del saugumo tik klausimas kur trikojus statis

  3. Cirkas says:
    2 metai ago

    Idiotai valdo

  4. Bliamba Kukaliamba! :) says:
    2 metai ago

    Tai kad visos kažkada buvę „Baltijos tigrės” šiandieną virsta apšiurusiomis ES katėmis…

    • Atsakymas says:
      2 metai ago

      O tu kaip buvai rusiškas bomžas taip ir likai, gyvendamas svetimoje šalyje.

Kitas įrašas

Dėl išduotų leidimų kirsti medžius Šimonių girioje ministerija kreipėsi į prokuratūrą

Panašūs straipsniai

Užimtumo tarnyba: kas penktas darbo pasiūlymas – apdirbamojoje gamyboje

2025-06-13
0

Pavasario pabaiga sezoniškai aktyvi darbo rinkoje: sumažėjo darbo ieškančių gyventojų ir registruotas nedarbas, augo kvalifikuotų darbuotojų paklausa.

Birželio 1 d. šalyje...

Premjeras: moterims turi būti sudarytos sąlygos tarnauti kariuomenėje, bet prievolė – tik vyrams

2025-06-13
5

Krašto apsaugos ministrei Dovilei Šakalienei teigiant, kad jei per artimiausią dešimtmetį Lietuva nori turėti daugiau karių, šalis privalės didinti moterų...

Ministerija mokyklas ragina nusistatyti, kaip bus ribojamas mobiliųjų telefonų naudojimas

2025-06-13
0

Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (ŠMSM) parengtose išmaniųjų įrenginių naudojimo mokykloje rekomendacijose šioms švietimo įstaigoms siūlo nusistatyti, kaip bus ribojamas...

Vilniečiai vėl dėkos Islandijai ir naktį leis kultūros renginiuose

2025-06-13
0

Vilniuje penktadienio vakarą vyks tradiciniais tapę renginiai „Ačiū Tau, Islandija“ ir „Kultūros naktis“.

Kartą per metus uždarant sostinės Islandijos gatvę ir...

Anykšta TV:

Naujienos iš interneto

traffix.lt

Taip pat skaitykite:

Naujienos

Ar ne per daug vaikams tų išmaniųjų telefonų… (Rievės. 2025-06-06)
Nenori atrodyti lyg kokia šventoji
Pavogė žoliapjovę ir trimerį
Moteris smurtavo prieš vaiką, vyras – prieš moterį
Birželio 14 dienos Utenos apskrities įvykių apžvalga
Anykštėnės dalyvavo rekordą pasiekusiame festivalyje

Apskrities nusikalstamų įvykių apžvalga

Birželio 14 dienos Utenos apskrities įvykių apžvalga
Birželio 13 dienos Utenos apskrities įvykių apžvalga
Birželio 12 dienos apskrities įvykių apžvalga
Birželio 11 dienos apskrities įvykių apžvalga
Birželio 10 dienos apskrities įvykių apžvalga
Birželio 9 dienos apskrities įvykių apžvalga

Lietuvos ir užsienio naujienos

Užimtumo tarnyba: kas penktas darbo pasiūlymas – apdirbamojoje gamyboje
Premjeras: moterims turi būti sudarytos sąlygos tarnauti kariuomenėje, bet prievolė – tik vyrams
Ministerija mokyklas ragina nusistatyti, kaip bus ribojamas mobiliųjų telefonų naudojimas
Vilniečiai vėl dėkos Islandijai ir naktį leis kultūros renginiuose
SAM sako į naująjį kompensuojamųjų kainyną įtraukusi rekordinį skaičių vaistų
Kęstutis Vilkauskas: Seimas nesvarstys siūlymo Vytautą Didįjį paskelbti Lietuvos karaliumi

Laikraštis

Svarsto, kaip padėkoti dėkotojams (Nr. 33, 2022-04-30)
Saulės jėgainių parką savivaldybė statys aerodromo teritorijoje (Nr.31, 2022-04-23)
Anykščių kultūra išpopuliarėjo Indonezijoje (Nr.30, 2022-04-16)
Kario paminklas Kurkliuose nudažytas Ukrainos vėliavos spalvomis (Nr.29, 2022-04-12)
Jei ne švietimas – Anykščių rajonas muštų indekso dugną (Nr.28, 2022-04-09)
Iš Tarybos darbotvarkės išbrauktas 21 klausimas (Nr.26, 2022-04-02)
Restoraną ant Šventosios kranto numatyta nuomoti už kuklią kainą (Nr.25. 2022-03-29)
Anykščiuose ukrainiečius šokiravo atlyginimo dydis (Nr. 24, 2022-03-26)

Vietovės ir žmonės

Mačionių kaimas patrauklus verslui ir poilsiui
Mikieriai ir nuostabusis Leika
Skiemonyse tuščių sodybų beveik nelikę
Nuo melioracijos išsigelbėjo pakišdamas revoliucionierių
„Nebėr Jurgiškio…“
Žiogų kaime Žiogai negyvena
Levaniškiuose užpuolė šunys
Vaikystės pievose prezidentas gano aubrakus

skelbimas žiūrėk

skelbimas žiūrėk

Apklausa

Kokios spalvos drabužius dažniausiai dėvite?

Rezultatai

  • Balsavimų archyvas

PRENUMERATA

PRENUMERATA

Jaros prekyba

Jaros prekyba

Anyksciu baldai

Anyksciu baldai

Anyksciu kredito unija 300×250@2x

Anyksciu kredito unija 300×250@2x

Husquarna atsinaujinkite

Husquarna atsinaujinkite

800x800_AGROBITE_LT

800x800_AGROBITE_LT

AKC BANERIS

AKC BANERIS

AMC baneris

AMC baneris

Anyksciu vandenys_ logotipas

Anyksciu vandenys_ logotipas

baseino bangenis stovykla

baseino bangenis stovykla

Anyksciu siluma 300×250@2x

Anyksciu siluma 300×250@2x

Anyksciu kvarcas 300×250@2x

Anyksciu kvarcas 300×250@2x

Anyksciu komunalinis ukis 300×250@2x

Anyksciu komunalinis ukis 300×250@2x

akksc.lt

akksc.lt

Anyksciu ismanioji tv 300×250@2x

Anyksciu ismanioji tv 300×250@2x

Projektą „Legenda: gyvieji Anykščiai – 2025“

10 000 Eur iš dalies finansuoja

Medijų rėmimo fondas.

anykta.lt logo
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Apie mus
  • Prisijungti
  • Prenumerata
  • Privatumo politika

© Anykšta, tel/faksas (8 381) 5 94 58, reklamos skyrius +370 686 33036, el. paštas anyksta@anyksta.lt
Portalas www.anyksta.lt talpinamas UAB „Interneto vizija“ serveryje

No Result
View All Result
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės

© Anykšta, tel/faksas (8 381) 5 94 58, reklamos skyrius +370 686 33036, el. paštas anyksta@anyksta.lt
Portalas www.anyksta.lt talpinamas UAB „Interneto vizija“ serveryje

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In