Anykščių A. Baranausko vidurinės mokyklos 9 – 12 klasių aktyvistai pageidauja, kad žiniasklaidoje būtų pateikiama tik faktines aplinkybes atitinkanti, patikrinta informacija, o žurnalistas turėtų gerai pasverti, ar visąlaik reikia rašyti apie mokinių „nuklydimus”. Apie tai ir kitus dalykus užsiminta žurnalistui Arvydui Lingaičiui, kuris dalyvavo diskusijose su mokiniais, įgyvendinant „Anykštos“ laikraščio projektą „Viešumo svarba pilietiškumo ugdymo procese“.
Anykščių A. Baranausko vidurinės mokyklos 9 – 12 klasių aktyvistai pageidauja, kad žiniasklaidoje būtų pateikiama tik faktines aplinkybes atitinkanti, patikrinta informacija, o žurnalistas turėtų gerai pasverti, ar visąlaik reikia rašyti apie mokinių "nuklydimus". Apie tai ir kitus dalykus užsiminta žurnalistui Arvydui Lingaičiui, kuris dalyvavo diskusijose su mokiniais, įgyvendinant „Anykštos“ laikraščio projektą „Viešumo svarba pilietiškumo ugdymo procese“.
Išklausę informaciją apie žiniasklaidos priemonių darbo specifiką, piliečių teises bendraujant su žurnalistais bei nepilnamečių apsaugos nuo žalingos informacijos poveikio įstatymo ypatumus, bei pastarųjų dienų pilietiškumo ugdymą (pensininkų viešos akcijos apie reikalavimus grąžinti dirbusiems pensininkams neišmokėtas pensijas, dvejų metukų Luizos Rinau išsiuntimo iš Lietuvos į Vokietiją peripetijas ar Anykščių rajono savivaldybės Tarybos priimamų, anot mero Sigučio Obelevičiaus, „nepamatuotų“ sprendimų dėl kelio turtuoliams tiesimo niuansus), kurio procese aktyviai dalyvavo ir visuomenės informavimo priemonės. Mokiniai klausė, ar laikraštyje gali būti publikuojama vaikų, miesto parke viešai vartojančių alkoholinius gėrimus, nuotrauka, kas už tai yra atsakingas ir kokios sankcijos gali būti taikomos redakcijai už privatumo pažeidimus.
- Baranausko vidurinės mokyklos moksleiviai yra gerai pasikaustę apie įvairių informacinių technologijų viešajame gyvenime taikomus privalumus ir trūkumus, teigė, kad „laikraščiams yra naudinga rašyti apie skandalingas ir kriminalines istorijas, nes priešingu atveju, jų niekas nepirks“, domėjosi, kaip atskirti reklaminį tekstą nuo redakcinio straipsnio ir kada galima kreiptis į teismą dėl garbės ir orumo pažeidimo žiniasklaidos priemonėse.