
Nuo gruodžio 16 dienos Anykščių kultūros centre veikia anykštėno menininko, architekto dizainerio Kęstučio Indriūno fotografijos paroda „Molas“, kurioje eksponuojamos fotografijos, įkvėptos Šventosios pietinio molo.
Fotografijų parodą K. Indriūnas surengė antrą kartą.
Sužavėjo daugialypiškumas
„Molas patraukė mano dėmesį dėl to, kad tai yra vienintelis toks objektas Lietuvoje, turbūt – ir Pabaltijyje. Jau seniai buvo kilusi mintis prie jo nuvažiuoti ir nufotografuoti, bet tik šią vasarą prisiruošiau tai padaryti, – apie vienintelį savo parodos objektą pasakojo K. Indriūnas. – O padarydamas parodą norėjau parodyti, koks tai grožis: toji medžiagų dermė – medis, akmuo, surūdijęs metalas – šios kompozicijos man labai gražios. Noriu parodyti, kad prie jūros yra ne tik saulėlydžiai, bet ir toks nuostabus objektas. Po tą tiltą vaikščiojau dvi valandas, ėjau akmenimis iki pat jūros. Kiekvienas žingsnis – vis naujas kadras. Dėl to ir paroda tokia – vieno vienintelio molo.“
Nuotraukos – neredaguotos
Visas nuotraukas menininkas teigė padaręs per vieną dieną, o molą fotografavo ne fotoaparatu, bet telefonu: sako, taip paprasčiau, nei neštis didžiulį fotoaparatą, jį saugoti, kad neįkristų į vandenį, ir galima parodyti, kokios yra šiuolaikinių telefonų galimybės.
„Kadangi daug fotografuoju telefonu, šovė mintis parodyti, ką galima padaryti. Fotografuoju gamtą, objektus. Žmonių nefotografuoju – gal nemoku, o gal – daugiau nenoriu.
Man atrodo, kad šios fotografijos visai neblogai pavyko. Kadangi esu baigęs Dailės akademiją, man labai svarbu kompozicija, į ką dažnas fotografijoje nekreipia dėmesio – jiems svarbiau efektai. Nenaudojau jokio „fotošopo“, absoliučiai nieko, tik pakadravau. Eksponuoju penkiolika didelių nuotraukų, jos yra 120×80 cm dydžio. Specialiai dariau dideles, nes jos padaro visai kitokį įspūdį. Nuotraukas, beje, galima ir įsigyti – puikiai tiktų interjeruose. Yra ir spalvotų, yra ir juodai baltų“, – sakė K. Indriūnas, pirmąją savo fotografijų parodą, kuri buvo eksponuojama Anykščių Koplyčioje, parengęs maždaug prieš penkiolika metų.
Parodos tampa tradicija
K. Indriūnas sakė, jog padaryti savo darbų – tapybos, fotografijos – parodą Anykščiuose didžiųjų švenčių metu jau tampa tradicija. Paroda „Molas“ – jau trečioji, atidaryta šiuo šventiniu laikotarpiu.
„Dabar tapau, taip pat fotografuoju. Kitais metais irgi planuoju kažką paruošti. Tai tikriausiai bus tapybos darbų paroda, o gal – ir fotografijos. Žiūrėsiu, kokie atsiliepimai bus apie šią.
Daug fotografuoju Anykščius. Jei suspėsiu, kitais metais bus tapyba apie Anykščius, o jei ne – darysiu fotografiją ir pavadinimas bus „Kurortas A“, – planais dalijosi dailininkas, architektas dizaineris, šiuo metu daugiausia dėmesio skiriantis tapybai.
„Visą savo nugyventą gyvenimą projektavau baldus, interjerus, architektūrą. Dabar kitas etapas. Nuo architektūros visai nutolau, nes pasidarė nebeįdomu – kiekvienas užsakovas yra geresnis, nei architektas – viską išmano, žino. Žmonės samdo architektą, kad nubraižytų tokį namą, kokį sugalvojo, o iš tikrųjų turėtų būti atvirkščiai: samdai architektą, kad jis suprojektuotų namą. Dabar įdomu tapyti ir fotografuoti. Kartais padarau paveiksliukus iš surūdijusių vinių. Pačią pirmąją parodą dažniausiai surengiu Anykščiuose – esu anykštėnas ir noriu, kad žmonės pamatytų, ką darau“, – sakė K. Indriūnas.

Menininko Kęstučio INDRIŪNO nuotr.



Atranda vis naujų sričių
K. Indriūnas – architektas dizaineris ir menininkas, Anykščių rajono savivaldybės tarybos narys. Jis kilęs iš Kauno, bet gyvena ir kuria Anykščiuose. Baigęs Vilniaus dailės akademijos Kauno fakultetą, jis ne tik kūrė architektūros ir dizaino projektus, bet ir aktyviai dalyvavo meno parodose, kuriose pristatė savo grafikos ir pastelės kūrinius. Pastaraisiais metais Kęstutis atrado fotografiją kaip dar vieną kūrybos sritį.
K. Indriūnas net du kartus nutapė savamokslio tautodailininko Rimanto Idzelio iš medžio drožtų penkiolika stacijų, norėdamas atkreipti valdžios dėmesį į itin prastą jų būklę ir skubiai stacijas restauruoti. Vieną kartą K. Indriūnas stacijas tapė tiksliai atkartodamas tautodailininko darbą, kitą – interpretuodamas savaip.
Paroda „Molas“ veiks iki 2025 metų kovo 1 dienos.
