FTB žiniai:„niekas nei merijoje, nei rajono taryboje ir jos komitetuose nepajudėjo – mazarmas tęsiasi: metus buvo stumdomasi, mėtytos pėdos dėl Anykščių paraiškos 2027 metų Lietuvos kultūros sostinės konkursui, o galiausiai meras viską užblokavo ir sprendimo tapti Lietuvos kultūros sostine šimtaisias pirmojo Lietuvos memorialinio muziejaus metais nebuvo ir paraiška nebuvo net pradėta rengti, nors prieš tai valdžios surengtas seminaras ir deklaruota, kad bus dalyvaujama konkurse. Tad jokios pažangos nėra ir nebus. O dar viena beprasmė strategija nebus net pradėta vykdyti.“ 2025-05-23 1 ...
Seniai kirba tokia mintis:„Pasžvalgykite plačiau – yra savivaldybių, kur lyderystės kultūros srityje imasi patys gyventojai.Juk Anykščiuose taip pat yra potencialo. Žmonių, kurie palaikytų, paremtų, suorganizuotų ir net padarytų, yra labai daug. Tereikia apsijungti kažkokioje platformoje ar forume (pvz. facebook), tereikia daugiau aktyvumo, naujų idėjų ir noro pakeisti, o ne teoriškai kritikuoti. Tada ir savivaldybės įmonės šalto dušo neišvengs.Grąžinti ir atnaujinti Anykščių krašto kultūrines tradicijas mirk-gyvenk reikia. Ir patys tą turime padaryti.“ 2025-05-22 2 ...
Strategas:„Vizija. Anykščiai – gyvas kultūros kurortas, kuriame natūrali gamta, kultūros paveldas ir šiuolaikinis menas susilieja į įkvepiančią erdvę kūrybai, bendruomeniškumui ir visapusiškam kultūriniam augimui. Misija. Plėtoti Anykščių kultūrinį potencialą stiprinant kurorto tapatybę, įtraukiant vietos bendruomenę, užtikrinant kultūros prieinamumą visiems bei kuriant palankią aplinką kūrybinių industrijų ir meninio verslumo augimui. Strategijos paskirtis. Strategija siekiama sukurti ilgalaikį veiksmų planą kultūros plėtrai, jos prieinamumo didinimui, kūrybinių industrijų skatinimui ir bendruomenės įtraukimui į kultūrinį gyvenimą.Strateginiai tikslai. 1. Sustiprinti Anykščių kaip kultūros kurorto identitetą. 2. Įtraukti vietos gyventojus į kultūros kūrimą, vartojimą ir sprendimų priėmimą. 3. Užtikrinti kultūros prieinamumą visoms amžiaus, socialinėms ir geografinėms grupėms.4. Skatinti kultūros ir kūrybinių industrijų plėtrą bei bendradarbiavimą su regioniniais ir tarptautiniais partneriais. Prioritetinės kryptys: Kultūros kurorto identiteto stiprinimas -1. Organizuoti aukštos meninės vertės periodines kultūros šventes. 2. Plėtoti meno rezidencijų programas ir kultūrinį turizmą. 3. Integruoti kultūros veiklas su gamtos ir paveldo objektais. Bendruomenės įtraukimas. 1. Įvertinti ir stiprinti vietos bendruomeniškas kultūrines iniciatyvas. 2. Steigti Anykščių kultūros tarybą iš gyventojų, menininkų, NVO. 3. Vykdyti „Kultūra kiekviename kaime” programą. 4. Skatinti dalyvaujamąjį biudžetavimą kultūroje ir gyventojų idėjų finansavimą. Kultūros prieinamumo didinimas. 1. Skatinti renginių prieinamumą socialiai pažeidžiamoms grupėms. 2. Prieinama infrastruktūra neįgaliesiems, senjorams, šeimoms. 3. Vystyti skaitmenines kultūros paslaugas. 4. Kultūros edukacijos plėtra mokyklose ir per neformalaus ugdymo programas. Kūrybinių industrijų ir jaunimo įgalinimas.1. Kurti erdves jaunų kūrėjų veiklai ir eksperimentavimui. 2. Vystyti bendradarbiavimą su mokslo įstaigomis ir verslu. 3. Skatinti kultūrinius startuolius ir menininkų verslumą. 4. Organizuoti mentorystės programas jauniesiems kūrėjams.15 minučių darbas, nedėkokite, jeigu reikės kreipkites, pagelbėsim už dyką. Apklausos parengimas irgi 15 minučių darbas, neblogai uždirbs kauniečių įmonė, įdomu, kodėl vat būtent kauniečių, kodėl ne Anykštėnų? Kodėl pati savivaldybė nerengia strategijų?? O laikraščio atstovę ir meninką kuris domisi kaip leidžiami pinigai tiesiog išmetė iš tarybos, kad neviešintų suokalbių.“ 2025-05-21 11 ...
!:„Anykščių turizmo centras visų pirma turėtų tarnauti Anykščių žmonėms – gyventojams, kurie čia kuria bendruomenę, ekonomiką ir vietos tapatybę. Tačiau šių metų turizmo sezono atidarymas praėjo be didesnio dėmesio – be šventės, be ambicijos, be vizijos. Net pramoniniai miestai sugebėjo sukurti gyvybingesnius renginius nei Anykščiai – miestas, turintis vieną didžiausių rekreacinių potencialų Lietuvoje. Ilgą laiką Anykščiai nuosekliai kūrė turizmo kryptį. Investuota į dviračių takus, lankytinas vietas, kultūros infrastruktūrą, tapta nacionaliniu gamtos ir kultūros turizmo centru. Tačiau šiandien stebime tylų, bet akivaizdų posūkį į klasikinės pramonės prioritetizavimą. Ir tai – klaidingas kelias. Klasikinė, didelės apimties, gamybinė pramonė reikalauja išvystytos logistikos, stiprių transporto jungčių, darbo jėgos rezervų ir geografinio konkurencinio pranašumo – ko Anykščiai tiesiog neturi. Mėginimas „pritempti” Anykščius prie tokio modelio – tai strateginis klaidų kartojimas. Tačiau tai nereiškia, kad miestas turi būti vien turizmo zona. Moderniųjų technologijų ir inovatyviosios ekonomikos pramonės bei kurorto sintezė jau iškėlė ne vieną pasaulio miestą į neregėtas aukštumas – tokios vietovės tampa patrauklios tiek talentams, tiek investicijoms, tiek gyventojams. Būtent ši kryptis – išmaniosios technologijos, kūrybinės industrijos, ekosisteminis turizmas – turėtų tapti Anykščių ateities pagrindu. Deja, šiuo metu rajone nematyti jokios tokios strategijos. Vadovų atlyginimai auga, tačiau jie vegetuoja, nesugeba generuoti proveržio, nemato Anykščių platesnėje vizijoje. Savivaldybė palaiko bazines funkcijas, bet gyvybingam miestui to neužtenka – tokias funkcijas jau gali atlikti skaitmenizacija. Rezultatas – eilinis sezonas be naujovių, mažėjantis turistų ir gyventojų skaičius, nulinės investicijos, augančios viešojo sektoriaus išlaidos, jokio proveržio. Tai nevaldymas – tai strateginio mąstymo stoka. Anykščiams reikia ne pasyvumo, o drąsios strateginės lyderystės. Miestas turi unikalią galimybę tapti šiuolaikišku, aukštos pridėtinės vertės regionu – bet tam reikia keisti ne gyventojus, o požiūrį valdžioje.“ 2025-05-20 1 ...
Tobula.O valdžia yra žmones.Taigi….