• Kontaktai
  • Reklama
  • Apie mus
  • Prisijungti
  • Prenumerata
  • Privatumo politika
Penktadienis, 11 liepos, 2025
No Result
View All Result
Anyksta.lt
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės
No Result
View All Result
Anyksta.lt
No Result
View All Result

Iš Rusijos – be pykčio (II dalis. Krasnojarskas – Severobaikalskas )

Vidmantas ŠMIGELSKAS
2009-09-23
Kelionės
0
Dalintis FacebookDalintis Twitter

Maskvos miesto vyriausybės aviakompanijos lėktuvas Krasnojarske nusileido paryčiais. Krasnojarske laikrodžius pasukome 4 valandas į priekį, o su Lietuva laiko skirtumas jau +5 valandos. Autobuso iki Maskvos ir lėktuvo bilietus iki Krasnojarsko ir atgal turėjome nusipirkę iš anksto, o nuo šio Sibiro miesto ruošėmės keliauti kaip tikri laukiniai turistai – be griežto maršruto ir kelionės grafiko.

Pirkome „žigulį”

Maskvos miesto vyriausybės aviakompanijos lėktuvas Krasnojarske nusileido paryčiais. Krasnojarske laikrodžius pasukome 4 valandas į priekį, o su Lietuva laiko skirtumas jau +5 valandos. Autobuso iki Maskvos ir lėktuvo bilietus iki Krasnojarsko ir atgal turėjome nusipirkę iš anksto, o nuo šio Sibiro miesto ruošėmės keliauti kaip tikri laukiniai turistai – be griežto maršruto ir kelionės grafiko. Krasnojarske apsistojome išsinuomotame bute. Beje, Sibire butų nuoma parai ar net valandai klesti. Krasnojarsko ir Irkutsko sienos nukabintos tokiais skelbimais. Nuomojami butai – tvarkingi ir pakankamai nebrangūs, kai sąskaitą dalini trims. Krasnojarske už vieno kambario butą mokėjome 240, Irkutske už dviejų kambarių – 150 litų.
Krasnojarske bandėme išsinuomoti automobilį. Naiviai galvojome, kad turėdami „žigulį” aplėksime visą Baikalą, o gal net ir Mongoliją pasieksime. Nuomos bendrovė mums „žigulį” pažadėjo, tačiau reikėjo palaukti parą, kol automobilis bus „paruoštas”. Palaukus parą sužinome, kad automobilis vis „neparuoštas”, o kiek dar reikės laukti – nežinia. Kitose nuomos kompanijose su mumis bendravo atviriau – jei norit važiuoti į Irkutsko pusę, automobilio negausit. Nuo Krasnojarsko iki Irkutsko – 800 kilometrų. Taksistai vieningai aiškino, kad tai niekieno kelias, jo neprižiūri nei Krasnojarsko krašto administracija, nei Irkutsko srities valdžia. Todėl vietom išmuštos pusmetrio gylio duobės, kitur išmaltos provėžos, ir tuos 800 kilometrų teks važiuoti parą.
Krasnojarskas – miestas kaip miestas, gatvės kaip gatvės. Keliasdešimt kilometrų kelias nuo aerouosto iki miesto – normalus, asfaltuotas, be duobių. Todėl nenorėjom tikėti, jog pagrindinė arterija tarp dviejų Sibiro centrų gali būti neįveikiama. Bandėme transporto problemą spręsti originaliu būdu – nusprendėm Krasnojarske pirkti „žigulį”. Lietuvoje juk už porą tūkstančių litų nesunkiai įsigysi važiuojantį „grabą”. Tačiau Krasnojarske, pasirodo, ne. Pigiausi, leisgyviai „žiguliai” kainuoja apie 5 tūkst. litų… O į japoniškas mašinas neverta net dairytis. Visi turguje stovintys automobiliai apynaujai ir perpus brangesni nei Lietuvoje. 90 proc. ne „žigulių” vairas dešinėje pusėje. Vairuotojai teigė, jog tai nekelia jokių problemų, tik mes lipdami į taksi nuolat taikėmės taksistams atsisėsti ant kelių.
Žlugus vilčiai iš Krasnojarsko išvažiuoti automobiliu, liko vienintelis bėgių kelias. Traukiniai į Rytus ir į Vakarus pro Krasnojarską juda nenutrūkstamu srautu, deja, visi sausakimši. Stotyje sužinome, kad į Irkutską galime išvažiuoti tik po dviejų parų. Mielas tas Krasnojarskas, žmonės malonūs, o į Jenisėjaus tėkmę, regis, žiūrėtum ir žiūrėtum, tačiau perspektyva Krasnojarske praleisti pusę atostogų nedžiugino. Todėl nutarėm važiuoti iš jo kur nors, kur tik įmanoma išvažiuoti. Tą patį vakarą buvo galimybė BAM-u (Baikalo – Amūro magistralė) išvažiuoti į Severobaikalską, Šiaurės Rytinį Baikalo ežero pakraštį, BAM-o statytojų sostinę. Geležinkelio stoties kasininkė tikino, kad nereikia mums važiuoti į Severobaikalską, bet bilietus pardavė. Beje, visi traukinių bilietai – vardiniai. Pirkdamas juos turi parodyti pasą, tik su pasu pateksi ir į traukinį. Taip Rusija kovoja su spekuliantais. Ir gana sėkmingai. Nieks nesiūlo bilietų iš „antrų rankų”, o ir taksistai teigia, kad bilietą galima nusipirkti tik kasoje.

Rusai mielai įsisūnijo lietuvį

Prieš lipant į „plackartą” prieš akis blykčiojo liūdnos vizijos – pusantros paros teks praleisti su buvusiais BAM-o statytojais, kurie nuolat gers, keiksis ir daužys tuščius butelius. Tačiau mūsų vagone važiavo tik jaunimas. Net nepadoriai ramus ir tvarkingas. Kituose vagonuose – taip pat ramybė ir rimtis… Vėliau paaiškėjo, kad viename mūsų traukinio vagone buvo vežami kaliniai, o juos lydėjo būrys milicininkų. Gal ir dėl to traukinyje buvo ramiau.
Taišete laikrodį pasukame dar valanda į priekį. Su Lietuvą laiko skirtumas jau +6 valandos. Traukinys dažnai ir ilgam stojo. Vienoje iš stočių bendrakeleivis Rimgaudas nusipirko laikraštį „Biriusinskaja nov”. Nuo tos akimirkos mes tapome aukštesnės kultūros būtybėmis – duoną ėmėme pjaustyti ne tiesiai ant stalo, o pasikloję laikraštį.
Iš Severobaikalsko į Irkutską arba Olchono salą tikėjomės išplaukti garlaiviu. Internete skelbiama, kad garlaivis plaukia kelis kartus per savaitę. Tačiau tik išlipus iš traukinio mus paplukdyti pasiūlęs katerio savininkas pranešė, kad garlaivis sulūžo ir jau kurį laiką neplaukia. Nuėjom aiškintis į uostą. Uoste mums pirmiausiai pasiūlė nakvynę nameliuose. Sutikome. Tiesa, kilo problemėlė – du iš mūsų turėtų nakvoti atskirame namelyje, o trečiajam reikia keliauti pas jauną rusų porą. Buvo įdomu, kaip reaguos rusai, gavę sugulovą. O rusai, kurie sprendžiant iš santykių yra ne šeima, greičiau – meilužiai, lietuvį į savo būstą įsileido vos ne džiaugsmingai. Prie jų namelio visą dieną vyko „tūsas”, merginos ir vaikinai gėrė degtinę, užkąsdami mėsos konservais. Vakare girta, bet ne agresyvi, o greičiau draugiška kompanija ėmė važinėti vandens slidėmis. Jei tiksliai – tai ne važinėjo, o murkdėsi Baikale.
Kitam prieplaukos kampe dainavo du šešiasdešimtmečiai. Buvusius BAM-o statytojus į Severobaikalską atgynė nostalgija. Atvažiavo iš Uralo, pasistatė palapinę, grojo ir visus vaišino spiritu. Vidurnaktį apie BAM-o statytojus buvo susibūrę 20-30 klausytojų ir spirito gėrėjų.

(Bus daugiau)

„Minties” leidykla išleido „Anykštos” žurnalisto Vidmanto Šmigelsko kelionių apybraižų knygą „Kryptis-Rytai”. Knyga iliustruota fotomenininko Rimgaudo Šlekio nuotraukomis.
Leidinyje pasakojama apie keturių bičiulių: anykštėnų Ričardo Skvarnavičiaus, Aido Gilio, V. Šmigelsko ir vilniečio Rimgaudo Šlekio – keliones po buvusią Tarybų Sąjungą.

Knygą sudaro trys skyriai: Iš Rusijos – be pykčio (Maskva-Krasnojarskas, Severobaikalskas-Nižnij Angarskas-Ulan Udė, Turka-Ust Barguzinas-Svetoj Nos-Olchonas Irkutskas, Sliudenka, Baikalas-Ulan Ude, Krasnojarskas); Kelionė į Koktebelį (Karpatai-Moldova-Padniestrė-Odesa-Krymas); Gruzijos chameleonas: tarp Europos ir Azijos (Tbilisis-Sighnaghi-Alazani slėnis-Lagodekhi-Tušetija-Stepantsminda-Goris, Boržomis-Svanetija-Batumis, Tbilisis)

Knygą „Kryptis-Rytai” galima nusipirkti ir internetu –  http://www.mintis.eu/kelions-ir-apie-jas/910-kryptis-rytai.html

 

Kitas įrašas

2009-09-23

Panašūs straipsniai

8 kelionių kryptys savaitgalio išvykoms automobiliu

2020-11-19
0

Jei pabodo sėdėti namuose, pats laikas patirti kažką naujo ir aplankyti neatrastas Lietuvos vietas ar netolimą užsienį. Savaitgalio...

Teisus buvo Antanas Sniečkus! (V dalis)

2019-10-22
0

Fašistuojantis vienuolis

Vieną pavakarę išvažiavome į Balgos pilį. Pilies griuvėsiai - ant Aistmarių kranto, netoli pasienio su Lenkija miesto Mamonovo....

Teisus buvo Antanas Sniečkus! (IV dalis)

2019-10-12
0

Rusai turi dvejus ,,makaronus“

Kaliningrado srities krantus skalauja Baltijos jūra, Kuršių marios ir Aistmarės. Nors Aistmarės realiai nieko neskalauja -...

Teisus buvo Antanas Sniečkus! (III dalis)

2019-10-09
0

Buvo uždaras uostas

Prie Aistmarių esantis Kaliningradas tarybiniais metais turėjo specifinį uždarojo uosto statusą. Šią informaciją sužinojau tik dabar, lankydamasis...

Anykšta TV:

Naujienos iš interneto

traffix.lt

Taip pat skaitykite:

Naujienos

Svėdasų krašto muziejus nedirbs
Anykščių biblioteka ieško direktorės pavaduotojo
Savaitgalio diskusija: Ar kenčiate nuo triukšmo?
Garbės piliečio vardą pasiūlyta suteikti dviem anykštėnams
Biblioteką pasiekė dar viena ukrainietiškų knygų siunta
Prie elektros balansavimo rinkos Lietuvoje prisijungė pirmasis saulės parkas, esantis Anykščių rajone

Apskrities nusikalstamų įvykių apžvalga

Liepos 10 dienos apskrities įvykių apžvalga
Liepos 9 dienos apskrities įvykių apžvalga
Liepos 8 dienos apskrities įvykių apžvalga
Liepos 7 dienos apskrities įvykių apžvalga
Liepos 6 dienos apskrities įvykių apžvalga
Liepos 5 dienos apskrities įvykių apžvalga

Lietuvos ir užsienio naujienos

Baltijos šalyse pastarąją savaitę brango dyzelinas
Rusijos prekių eksportas sausį-gegužę menko 6,2 proc., importas augo 1,7 proc.
Ministerija siūlo švelninti reikalavimus kurorto statusui
Baigtas tyrimas dėl mirtino incidento Utenos ralyje
Daugėja griežtai neigiamai vertinančių Vyriausybę gyventojų skaičius
„Via Lietuva“: magistralės Vilnius–Utena rekonstravimas įsibėgėjo – atskirose atkarpose jau paklotas asfalto pagrindo sluoksnis

Laikraštis

Svarsto, kaip padėkoti dėkotojams (Nr. 33, 2022-04-30)
Saulės jėgainių parką savivaldybė statys aerodromo teritorijoje (Nr.31, 2022-04-23)
Anykščių kultūra išpopuliarėjo Indonezijoje (Nr.30, 2022-04-16)
Kario paminklas Kurkliuose nudažytas Ukrainos vėliavos spalvomis (Nr.29, 2022-04-12)
Jei ne švietimas – Anykščių rajonas muštų indekso dugną (Nr.28, 2022-04-09)
Iš Tarybos darbotvarkės išbrauktas 21 klausimas (Nr.26, 2022-04-02)
Restoraną ant Šventosios kranto numatyta nuomoti už kuklią kainą (Nr.25. 2022-03-29)
Anykščiuose ukrainiečius šokiravo atlyginimo dydis (Nr. 24, 2022-03-26)

Vietovės ir žmonės

Mačionių kaimas patrauklus verslui ir poilsiui
Mikieriai ir nuostabusis Leika
Skiemonyse tuščių sodybų beveik nelikę
Nuo melioracijos išsigelbėjo pakišdamas revoliucionierių
„Nebėr Jurgiškio…“
Žiogų kaime Žiogai negyvena
Levaniškiuose užpuolė šunys
Vaikystės pievose prezidentas gano aubrakus

skelbimas žiūrėk

skelbimas žiūrėk

Apklausa

Ką pirmiausiai skaitėte naujame žurnalo „Aukštaitiškas formatas“ numeryje?

Rezultatai

  • Balsavimų archyvas

PRENUMERATA

PRENUMERATA

Jaros prekyba

Jaros prekyba

Anyksciu baldai

Anyksciu baldai

PIANISTAI_800x800

PIANISTAI_800x800

Anyksciu kredito unija 300×250@2x

Anyksciu kredito unija 300×250@2x

anyksta 300×250

anyksta 300×250

Husquarna atsinaujinkite

Husquarna atsinaujinkite

800x800_AGROBITE_LT

800x800_AGROBITE_LT

AKC BANERIS

AKC BANERIS

AMC baneris

AMC baneris

Anyksciu vandenys_ logotipas

Anyksciu vandenys_ logotipas

baseino bangenis stovykla

baseino bangenis stovykla

Anyksciu siluma 300×250@2x

Anyksciu siluma 300×250@2x

Anyksciu kvarcas 300×250@2x

Anyksciu kvarcas 300×250@2x

Anyksciu komunalinis ukis 300×250@2x

Anyksciu komunalinis ukis 300×250@2x

akksc.lt

akksc.lt

Anyksciu ismanioji tv 300×250@2x

Anyksciu ismanioji tv 300×250@2x

Projektą „Legenda: gyvieji Anykščiai – 2025“

10 000 Eur iš dalies finansuoja

Medijų rėmimo fondas.

anykta.lt logo
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Apie mus
  • Prisijungti
  • Prenumerata
  • Privatumo politika

© Anykšta, tel/faksas (8 381) 5 94 58, reklamos skyrius +370 686 33036, el. paštas anyksta@anyksta.lt
Portalas www.anyksta.lt talpinamas UAB „Interneto vizija“ serveryje

No Result
View All Result
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės

© Anykšta, tel/faksas (8 381) 5 94 58, reklamos skyrius +370 686 33036, el. paštas anyksta@anyksta.lt
Portalas www.anyksta.lt talpinamas UAB „Interneto vizija“ serveryje

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In