
AB „Via Lietuva“, vykdydama Vyriausybės programoje iškeltą tikslą – spartesnį valstybinės reikšmės kelių su žvyro danga asfaltavimą – pasirašė keturias sutartis, pagal kurias bus išasfaltuota apie 30 km žvyrkelių. Šiais metais planuojama baigti viešųjų pirkimų procedūras ir pasirašyti sutartis dar dėl beveik 100 km žvyrkelių asfaltavimo.
„Pirmieji žvyrkeliai bus išasfaltuoti dar šiemet, o kitais metais spartinsime darbų tempą, naudojant efektyvesnius ir tvaresnius asfaltavimo sprendimus. Kiekvienas naujas asfaltuotas kilometras svarbus ne tik patogiam ir saugiam susisiekimui, bet ir regionų gyvenimo kokybės gerinimui“, – sako susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.
Rengiantis žvyrkelių asfaltavimo programos įgyvendinimui, buvo atnaujintos standartizuotos kelio dangų projektavimo taisyklės. Jose numatyta, kad mažo intensyvumo keliuose su žvyro danga galima taikyti supaprastintas dangos konstrukcijas, leidžiančias maksimaliai panaudoti esamą žvyrkelio dangą ir jos medžiagas. Tokie sprendimai ne tik leidžia taupyti lėšas, bet ir spartina darbų eigą.
Pasak AB „Via Lietuva“ l. e. p. generalinio direktoriaus Martyno Gedaminsko, žvyrkelių asfaltavimo programa svariai prisidės ne tik prie patogesnio ir saugesnio susisiekimo, bet ir prie regionų plėtros.
„Mūsų tikslas – ne tik įvykdyti programą, bet padaryti tai kuo efektyviau. Šių metų pasirengimas padės užtikrinti, kad nuo kitų metų fiziniai asfaltavimo darbai vyktų sparčiai ir už gerokai mažesnę kainą. Svarbus aspektas – tvaresni sprendimai kelių infrastruktūroje. Naudojant jau esamą kelio konstrukciją, sumažinamas žaliavų poreikis ir atliekų kiekis, o tai reiškia ir mažesnį poveikį aplinkai“, – kalbėjo M. Gedaminskas.
Siekdama sutrumpinti projektų įgyvendinimo laiką, „Via Lietuva“ atliko pirminius žvyrkelių konstrukcijos tyrimus. Remiantis jų rezultatais, kiekvienam ruožui buvo parinktos optimalios projektinės dangos konstrukcijos. Tai leido sumažinti projektavimo apimtis ir pirkimus vykdyti kartu su projektavimu, taip gerokai sutrumpinant viso projekto trukmę.
Liepos mėn. pasirašytos keturios sutartys, pagal kurias jau pradėtas šių rajoninių kelių ruožų projektavimas: Nr. 3807 Kiduliai–Gelgaudiškis–Gerdžiūnai ruožo nuo 2,691 iki 14,296 km, Nr. 3710 Skuodas–Mosėdis–Šaukliai ruožo nuo 0,000 iki 6,342 km, Nr. 4714 Strėva–Ismonys–Rūdiškės ruožo nuo 3,333 iki 9,462 km ir Nr. 1818 Miežonys–Pašuliai–Pravieniškės ruožo nuo 0,000 iki 5,776 km. Iš viso pagal šias sutartis iki kitų metų gruodžio bus išasfaltuota beveik 30 km.
Šiuo metu vyksta viešojo pirkimo procedūros dėl apie 30 km žvyrkelių asfaltavimo. Pasirašius sutartis, techniniai darbo projektai bus pradėti rengti dar šiais metais. Rugpjūčio mėn. suplanuota inicijuoti viešuosius pirkimus dar dėl beveik 40 km žvyrkelių asfaltavimo.
Žvyrkeliai asfaltuojami pagal Kelių su žvyro danga asfaltavimo pirmumo eilę, kuri sudaryta pagal 2024 m. rugsėjo mėn. patvirtintą naują žvyrkelių asfaltavimo programą.
Programa buvo rengta pagal atnaujintą metodiką. Remiantis ja, į programą įtraukti tik socialiniu ir ekonominiu požiūriu atsiperkantys kelių ruožai. Šis kriterijus įvertintas atsižvelgiant į kelio intensyvumą, jo teritorijoje esančias mokymosi įstaigas ar įmones, gyventojų skaičių ir pan. kriterijus.
Programos rengime aktyviai dalyvavo ir savivaldybės – jos reitingavo savo teritorijose esančius žvyrkelius pagal jų svarbą ir atsiperkamumą. Tai leido užtikrinti, kad pirmiausia būtų asfaltuojami labiausiai reikalingi keliai.
Paklotas asfaltas turi tarnauti 18-20 metų. Vėlyvi konkursai. Jei bus klojama (svarbu oro temperatūra, neturi būti kritulių) rudenį (vėlų) tarnaus žymiai trumpiau. Sėkmės.
Jeigu busimam keli kasit transėja ir tada tankinsit skalda, tai tas kelias ir 15 metu netarnaus, nes toje tranšėjoje renkasi vanduo, bet jeigu busimam kelyje darysit sankasa, tai toks kelias tarnaus tris kartus ilgiau, pa taip jus proto bokstai, dar ne visus durnais galima laikyt.. Silpnaprotyste susirgot nuo palaido gyvenimo
Kad giriasi neveiklumu nes pavyzdziui prie brazausko kazkur apie 2000 metus per tris metus buvo isasfaltuota 1000 km be jokiu ES paramų, tada kai valde karbauskio valstieciai vel per tris metus buvo isasfaltuota 1000 km ir taip turėtu būti visa laika nes dar liko begalės žvyrkelių ko vakarų Europoje seniai nebėra. O dabar kelininku biudžetas vos ne milijardas ir tvarko 30 km zvyrkeliu 15 km autostrados iki Lenkijos 40 km betonkes link Moletu na ir daugmaž viskas neskaitant keliu smulkesniu objektu ir palopymu nes reikia mat pinigeliu isisavinti kol dar yra galimybe. Kiek per paskutinius 5 metus sutvarkė VIA lietuvai priklausanciu Anykščių rajone mant atrodo nebus ir 10km ar isvis nieko kai jau koks 80 procentu is ju yra prastos ar labai prastos bukles. Kas dabar darosi tai tiesiog baisu nes nieko nedaroma tik vagiama, niekada Lietuvoj nebuvo taip netvarkomi keliai kaip per paskutius 5 metus nors pati šalis ekonomiskai budavo ir gerokai silpnesne
Nu per, 35 nepriklausomybes metus-kainos, išaugo viskam sveiku protu nesuvokiaimai…. Nu kur matyta-irengiant kelia su asfalto danga 1km-milijonas…proto bokstai-ar Jus bent suvokiat kur nuėjot – i kokia, beprotybe… Nera jokios laisvos rinkos tik karteline jeigu kainos tik auga o ne krinta…
Absurdas tai 2 metrai zvyro pylimai ir 5 cm asfalto dangos
Klaunai sėdi 30 km.idiotai.