Prasidėjus mokslo metams, pradeda smagintis jaunimėlis – skambina iš pamokų, per pertraukas. Paskambina bendruoju pagalbos telefono numeriu ir sako: „Paklausykit, kaip mokytoja nusišneka”. Kartais pasiūlo pasiklausyti, kaip draugai barasi. Bendruoju pagalbos telefono numeriu 112 skambinama ne vien patekus į
bėdą, bet ir norint pasiguosti, pasidalinti įspūdžiais, išlieti įtūžį,
išsikviesti taksi. Tokių įkyrių skambintojų – daugybė, o ir amžius jų –
nuo darželinuko iki pensininko, sako Bendrojo pagalbos centro (BPC)
darbuotojai.
Pasak BPC Organizacinio skyriaus vedėjos Auksės Čibirės, patys
jauniausi skambintojai dar nė kalbėti normaliai nemoka. Nesužiūrėti
tėvų ar auklių mažyliai dažniausiai mobiliuoju telefonu paskambina
pagalbos numeriu ir guguoja kažką savo kalba.
"Vieną kartą jau
tokio truputį šnekančio mažylio operatorė paprašė paduoti telefoną
mamai. Tas ir padavė. Operatorė mamai paaiškino, kad atimtų telefoną ir
daugiau taip nedarytų. Vaikui juk įdomu, jis paskambina, kažkas
atsiliepia, šneka, jei jam patinka, tuo užsiima ilgai", – sako A.
Čibirė.
Jos teigimu, prasidėjus mokslo metams, pradeda
smagintis jaunimėlis – skambina iš pamokų, per pertraukas. Paskambina
bendruoju pagalbos telefono numeriu ir sako: "Paklausykit, kaip
mokytoja nusišneka". Kartais pasiūlo pasiklausyti, kaip draugai barasi.
Kuriozų netrūksta ir su suaugusiaisiais. Viena grupė jų – dėl kažkokių
priežasčių supykę ant pareigūnų. Tokie, skambindami telefonu 112, mano,
jog atsiliepia policininkai, na, ir pradeda keiksnoti, visokiais
necenzūriniais žodžiais išvadina operatorius.
Kita grupė
pagalbos tarnybų atakuotojų grupė – kačių mylėtojai. "Skambina ir
pasakoja, kad mylimas katinas medyje įstrigo, gailiai kniaukia. Taip
kartais ir mūsų naujokus sugraudina. Ugniagesiai tikrai nevažiuos
katinų kilnoti, nes, kaip parodė patirtis, kol jie užlipa iki
nelaimėlio, tas tolyn pasprunka. Tikrai, jie nemirs ir nulips patys", –
tikina A. Čibirė.
Pasak vedėjos, labai dažnai skambina girti
asmenys. Kartą bendruoju pagalbos telefono numeriu paskambinęs gerokai
išgėręs vyriškis pasiskundė, kad jam bloga. Operatorė paklausė, ar jam
reikia greitosios. Skambintojas patikino, kad nereikia. Tada
skambintojas pareiškė labai daug išgėręs, bet kažkodėl kaip reikiant
neapsvaigęs.
"Išgersiu dar vieną butelį, ir tada bus blogai. Ar
tada padėsit", – operatorės klausė pilietis. Ji patikino, kad padės.
Tada vyriškis paklausė, o ką gi jam dabar daryti? Operatorė pasiūlė
eiti miegoti. Nesutiko. Tada pasiūlė eiti pasivaikščioti. "Gera mintis,
bet ne", – atrėžė skambintojas.
Kartą bendruoju pagalbos
telefono numeriu paskambino vyriškis ir pasiskundė, kad šiluminėje
trasoje vamzdis trūko. Bendrasis pagalbos centras, reikalui esant,
sujungia su greitąja pagalba, ugniagesiais, policija, tad vyriškiui
pasiūlyta kreiptis į avarinę tarnybą trumpuoju numeriu 1355.
Savaitgaliais bendrasis pagalbos telefonas netyla nuo prašančiųjų
padėti išsikviesti taksi skambučių. Skambina ir daug neįleistų į
naktinį klubą jaunuolių, kurie pasipiktinę prašo iškviesti policiją.
"Vieną šventinę dieną paskambino vyriškis ir rimtu balso tonu paprašė
sujungti su Vilniaus pirmuoju policijos komisariatu. Operatorius
pasiteiravo, ar kas atsitiko? Vyriškis patiko, kad viskas gerai, jis
tiesiog nori sužinoti, ar Kalvarijų turgus dirba, nes jam ten labai
reikia ir žino, kad komisariatas – visai šalia jo", – pasakojo A.
Čibirė.
Be tinkamos priežasties telefonu 112 skambina ir
pensininkai. Viena kone kasdien skambinanti garbaus amžiaus pašnekovė,
gyvenanti sostinės centre, dažniausiai naktį skundžiasi, kad nuo Tauro
kalno triukšmas girdisi, kad vasarą motociklai garsiai važinėja. Būna,
jog paskambina ir pasidžiaugia, kad tąnakt tylu. Kartą paskambino
papasakoti, kad koncerte buvo ir jai labai patiko.
"Nepiktybinė tokia moteriškė, palinki geros nakties. Operatoriai bando
paaiškinti jai, kad negalima skambinti šiuo numeriu įspūdžiams
pasidalinti, bet jos tokios kalbos neveikia", – sakė A. Čibirė.
Pasak jos, yra dar viena atskira skambintojų grupė – psichiniai
ligoniai. Nežinia kaip atradę numerį 112, jie nuolat įkyriai juo
skambina. "Tokiu atveju operatoriai negali valdyti pokalbio, nes jie jų
negirdi. Šneka bet ką, keikiasi, rėkia", – pasakojo A. Čibirė.
Bendrojo pagalbos centro atstovė perspėja, kad pagalbos telefonas skirtas ne juokams, o skubiai pagalbai išsikviesti.
"Jis skirtas ne šiaip užsitrenkusią spyną atrakinti ar pasikonsultuoti,
o kai išties ištinka grėsmingi įvykiai sveikatai, turtui. Operatorių
pertekliaus neturime, gali būti tokia situacija, kad tuo metu, kol bent
vienas jų bus užimtas įkyriu skambintoju, kuris nori pasišnekėti apie
tai, koks jis girtas, ar pasiaiškinti kažkokius santykius, tikrai į
bėdą pakliuvęs žmogus privalės laukti", – sako A. Čibirė.