• Kontaktai
  • Reklama
  • Apie mus
  • Prisijungti
  • Prenumerata
  • Privatumo politika
Pirmadienis, 16 birželio, 2025
No Result
View All Result
Anyksta.lt
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės
No Result
View All Result
Anyksta.lt
No Result
View All Result

Specialiųjų ugdymosi poreikių vaikus tenka „prisijaukinti“

Sigita PIVORIENĖ
2021-12-11
Naujienos
4
Anykščių Antano Baranausko pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytoja Elena Bražiūnienė mokytoja dirba jau 42-ejus metus.
Dalintis FacebookDalintis Twitter

Anykščių Antano Baranausko pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytoja Elena Bražiūnienė pedagogės darbą dirba jau 42-ejus metus.
Nuo pat mokytojavimo pradžios E. Bražiūnienė susiduria ne tik su gabiais vaikais, – ir su įvairių sutrikimų turinčiais moksleiviais. Tokį darbą mokytoja teigia pasirinkusi neatsitiktinai – vaikystėje pati patyrusi neteisybės jausmą, nusprendė: užaugusi sieks, kad kiti vaikai būtų laimingesni.

(Atkelta iš 1 psl.)

– Kas yra specialiųjų ugdymosi poreikių vaikai? Ar tai vaikai su emociniais sutrikimais, ar tiesiog mokymosi sunkumus patiriantys?

– Tai mokiniai, kurių galimybės mokytis, įsisavinant ugdymo turinį, dalyvaujant klasės, mokyklos, visuomenės gyvenime dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų, yra ribotos. Specialiųjų ugdymosi poreikių klasifikacija yra plataus spektro. Tai intelekto, specialiojo pažinimo, kalbos ir komunikacijos, judesio, regos, kompleksiniai, emocijų, elgesio, socialinės raidos, neurologiniai, autizmo spektro sutrikimai.

– Kaip suprasti, kad vaikas turi sunkumų? Gal jis tiesiog tinginys ar išlepintas, kaip dažnai yra sakoma?

– Vaikai iš prigimties yra labai smalsūs, kūrybingi ir tikrai nevalia jų vadinti išlepintais ar tinginiais. O atpažinti sutrikimus nėra labai sudėtinga: jei pirmoje klasėje vaikas sunkiai pritampa, stokoja mokymosi motyvacijos, yra agresyvus, atsiranda ryškių pykčio priepuoliukų, jis vengia bendravimo, šalinasi klasės draugų, vengia akių kontakto, patiria mokymosi sunkumų, greit pavargsta – tai pirmieji signalai suaugusiesiems: „Padėkite man“.

– Kokių sutrikimų turinčius vaikus Jums tenka mokyti? Kaip juos „prisijaukinate“?

– Tenka mokyti įvairaus spektro, specialiojo ugdymosi poreikių turinčius mokinukus. Tai intelekto, kompleksinių, emocijų, elgesio, socialinės raidos, autizmo spektro sutrikimų turintys vaikai. Labai tinka žodis ,,prisijaukinti“, dažnai jį vartoju, ne tik specialiųjų poreikių mokinių, bet ir sveikų vaikų artumui apsakyti. Tik ,,prisijaukinus“ vaiką, pažinus jo charakterio, temperamento savybes, pažinus ir pripažinus jį, kaip asmenybę, abipusio pasitikėjimo, pagarbos, pakantumo ir didžiulio tikėjimo vaiko sėkme, kad jam pavyks, sąlygomis imiesi ugdymo. Toks mokinukas pirmiausia turi saugiai jaustis mokykloje ir tikėti tavimi.

– Ar pritariate tam, kad tiek specialiųjų poreikių, tiek ir gabūs vaikai mokytųsi kartu? Ar nenukenčia gabieji ir galbūt sunkumų turintiems būtų lengviau mokytis pagal jiems vieniems pritaikytą programą ir su tik jiems vieniems paskirta mokytoja?

– Tai tikrai labai skausmingas ir aktualus klausimas. Nuo 1991 metų yra pradėtas vienas iš švietimo politikos prioritetų – įtraukusis ugdymas bendrojo lavinimo mokyklose. Iš dalies pritariu: nukenčia tiek vieni, tiek kiti.

Kadangi visose Lietuvos mokyklose vykdomas specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių įtraukusis ugdymas, švietimo sistema vis dar ruošia aplinką tokiems vaikams. Ji dar nėra davusi reikalingų įrankių. Nėra lengva dirbti su tokiais moksleiviais: klasėje reikalingas padėjėjas, reikia specialistų, kurie talkintų šiems mokinukams. Reikia dar įdėti darbo.

Pirmiausia, ką reikėtų padaryti, kad abiejų šių grupių vaikų ugdymas vyktų kokybiškai ir kad nė viena pusė nebūtų nuskriausta ,– tai  sumažinti mokinių skaičių klasėse. Tai būtinybė. Tikiu, jog artimiausiu laiku mūsų šviesiausieji švietimo sistemos protai taip ir padarys.

Vaikas, turintis raidos sutrikimų, turi teisę būti pripažintas, jam turi būti suteikta galimybė lavintis pagal savo gebėjimus, gyventi klasės, mokyklos bendrijoje. Manau, jog tie mokiniai, kurie turi emocijų, elgesio, žymių intelekto sutrikimų, negebantys valdyti pykčio priepuolių ar yra agresyvūs, turi būti mokomi mokykloje įsteigtoje specialiojoje klasėje. Su šiais vaikais dirbtų ne viena mokytoja, o specialistų komanda. Ir tik tuomet, kai vaikas įgytų tinkamus elgesio korekcijos, emocijų valdymo įgūdžius, jis būtų pamažėle integruojamas į pamokas. Taigi, laimėtų abi pusės. Ir ugdymo procesas vyktų sklandžiau.

– Kiek šiuo metu klasėje turite mokinių? Kiek iš jų – su specialiaisiais ugdymosi poreikiais?

– Šiuo metu turiu 21 mokinį, antrokus. Iš jų – keturi su specialiaisiais poreikiais. Pirmoje klasėje tokių mokinukų buvo septyni, bet trys išvyko gyventi  kitur.

Prisitaikyti tiems „kitokiems“ vaikučiams klasėje iš tiesų yra nelengva. Ugdymo metu vyksta ištisas procesas, kol pavyksta ir vieniems, ir kitiems mokiniams prisitaikyti, pripažinti vieniems kitus, toleruoti, būti pakantesniems, jausti pagarbą. Tai yra labai nuoseklus, sistemingas ir nelengvas darbas. Bet mums pavyko. Džiaugiuosi, kad šiemet mes jau sutariam ir bendradarbiaujam, vieni kitiems padedam, ir, sakyčiau, labai ryškių patyčių išvengiam.

– Ar yra klasėje kažkoks „limitas“, kiek gali mokytis specialiųjų poreikių turinčių vaikų?

– Tokio „limito“ nėra. Yra tik nustatytas maksimalus moksleivių skaičius klasėje – 24.

– Kaip integruoti klasėje „kitokį“ vaiką? Kaip išvengti Jūsų minėtų patyčių, užgauliojimų? Vaikai žiaurūs, greitai „suuodžia“, kuris silpnesnis…

– Klasėje atsiradus neįgaliam vaikui, išryškėja jo padėties kitoniškumas. Vaikai puikūs psichologai,

greitai „suuodžia“, jog kažkas vyksta ne taip. Koks yra mokytojo požiūris į tą „kitonišką“ vaiką, toks požiūris bus ir klasės mokinių. Todėl, nors ir tikrai toks mokinys kelia labai didelių rūpesčių, mokytojas turi priimti vaiką ne tik su privalumais, bet ir su trūkumais ir į aplinką transliuoti gerąsias vaiko savybes, kad klasės draugai pamatytų, jog tas vaikas toks pat kaip jie, tik truputį kitoks. Ir jam reikia draugų pagalbos. Būna visko – ir patyčių, ir užgauliojimų – bet šiame procese, pamokose, pertraukose, klasės valandėlėse, išvykose ir kitose veiklose vyksta sistemingas, nuoseklus, vaiką į klasės gyvenimą integruojantis, procesas.

Tai tarsi akmens ridenimas į  kalną. Bet, kai pamatai, jog vaikas užaugo elgesiu, valdo emocijas, kai ima šypsotis jo akys, jis patiria sėkmę, pažinimo džiaugsmą, vadinasi, ne veltui ridenai tą sunkų „akmenėlį“…

– Kaip Jūs elgiatės su netramdomais mokiniais? Ką daryti, jei pamokoje vaikas neklauso, kelia isteriją, galbūt net mušasi?

– Yra parašyta labai daug knygų, kaip elgtis su šiais mokinukais, tačiau nėra parašytos knygos tam konkrečiam tavo klasėje besimokančiam vaikui, kuris patiria sunkumų. Ją betarpiškai rašo mokytojas ir vaikas bendradarbiaudami, patirdami sėkmes ir nesėkmes, tikėdami ir pasitikėdami. Labai svarbu rasti laiko išklausyti ir suprasti. Dažniausiai vaikas vienaip ar kitaip elgiasi, nes nepatenkinami jo baziniai poreikiai. Tad kokia gali eiti kalba apie mokslus? Jam iki mokslų toli, kaip iki kosmoso…

Netramdomi vaikai – tai SOS pagalbos šauksmas, transliuojamas suaugusiems: „Prašau tik supratimo“. O kaip „tramdau“, nuraminu? Turime nusiraminimui įvairių priemonių, mokykloje – nusiraminimui skirtas kambarėlis, klasėje – nusiraminimo pagalvėlė, nusiraminimo kėdutė.

Pamenu, vieną ramybės „drumstėją“ pasodinau ant tos kėdutės, jis man sako – vis tiek nenusiraminu, o aš jam sakau, dar reikia 3 minutes pasėdėti ir įdaviau smėlio laikroduką, jis žiūri į byrančias smilteles ir matau, kaip šypsosi ir rimsta.

– Kiek svarbu yra kuo anksčiau nustatyti vaiko raidos, elgesio sutrikimus?

– Iš tiesų, mama drauge su šeimos gydytoju turi vaikutį stebėti nuo pat gimimo. Stebėti, kalbėtis, neslėpti. Kuo anksčiau pastebimi raidos pakitimai, tuo lengviau yra vėliau. Nes dažniausiai diagnozė būna pavėlinta. Vaikučiai į pirmą klasę ateina su deformuotais charakteriais, labai ryškiais emociniais ir elgesio sutrikimais.

Pastebėjau labai įdomų dalyką ir pasidariau  statistiką: daugiausia su emociniais, elgesio ir dėmesio sutrikimais į mokyklą ateina berniukų. Yra tik viena kita mergaitė. Mano nuomone, tai yra netinkamas suaugusiųjų arba tėvelių elgesys berniukų atžvilgiu. Ko gero, trūksta žinių, kaip juos auklėti. Žinau, kad nuo dvejų iki ketverių metukų, kuomet vyksta savarankiškumo krizė, kai berniukai protestuoja ir užsispiria –  pykčio priepuoliai per dieną kartojasi net iki 24 kartų –  tėveliai nebesusitvarko, jie ima „laužyti“ vaiką kaip asmenybę, netinkamai bausti. Į mokyklą vaikai iš namų atsineša netinkamą elgesio modelį. Tada smurtauja kitų vaikų atžvilgiu, o tada tą rėžį ištaisyti yra labai sunku. Nors įmanoma.

– Ar tiesa, kad šiais laikais yra daugiau vaikų su specialiaisiais poreikiais? Kaip su jais būdavo elgiamasi anksčiau, ar teikiama kokia pagalba? Dažniau turbūt už netramdomą elgesį mokiniai būdavo metami iš mokyklos nei jiems ieškoma pagalbos?

– Daugiau kaip 600 milijonų žmonių (apytiksliai 10 procentų visos pasaulio populiacijos)  kenčia dėl vienos ar kitos negalios. Sparčiai besikeičiant ekonominėms ir socialinėms visuomenės sąlygoms, daugėja specialiųjų poreikių vaikų. Šie mokiniai, jei neklystu, sudaro iki 20 procentų visos Lietuvos moksleivių populiacijos.

Nuo 2011 metų keitėsi ir specialiųjų ugdymosi poreikių apibrėžimas. Jis įvardija platesnį sutrikimų spektrą.

– Jei klasėje yra „kitokių“ mokinių, galbūt likusi klasės dalis yra tolerantiškesnė, užauga kitokiems žmonėms pakantesni žmonės?

– Be abejo, jie įgyja kitokių patirčių, išmoksta pamatyti, kad yra visokių žmonių, suprasti kitokį vaiką.

(Atkelta iš 5 psl.)

Kartais būna ir skausmingų patirčių, bet jie geba pamatyti savo bendraamžių kitoniškumą ir jiems padėti.

Net ir mūsų klasėje, kai vaikai buvo pirmokai, sveikieji mokiniai labai šalinosi „kitokių“ vaikų, juos ignoravo. Buvo labai daug tokių dalykų, kur reikėjo kalbėtis tiek klasės valandėlėse, tiek individualiai. Yra net ir tėvelių, kurie pasako savo vaikams, kad su tuo ar anuo draugauti negalima. Vaikai atviri, jie taip ir pasako: „Man mamytė liepė su tavim nedraugauti“. Kalbamės, kad klasėje esame kaip šeima ir turime padėti išmokti elgtis tinkamai, jei sunku, suteikti draugui „pirmąją pagalbą“. Ir mums pavyko: jie randa bendrą kalbą tarpusavyje.

– Tačiau tokiems vaikams pagalbos mokykloje neužtenka, reikalingi ir kiti specialistai?

– Tikrai taip. Kai tokiam vaikučiui prasideda ta didžiulė audra galvelėje ir savo priemonėmis klasėje nepavyksta jos nuraminti, į pagalbą pasikviečiu specialistą ir tada jis vaiką nusiveda į nusiraminimo kambarį. Kai jis nusiramina, tada vėl būna integruojamas į pamoką.

– Ar nebūna problemų su tėvais? Ar visi pripažįsta, kad jų vaikas – „kitoks“, ar netenka įrodinėti, kad vaikui reikia pagalbos? Koks tėvų ir koks mokytojo indėlis turi būti mokant tokį vaiką?

– Sėkmė juk priklauso ne tik nuo mokytojo lūkesčių, bet ir nuo tėvų vertybinių nuostatų, bendradarbiavimo, stereotipų, požiūrio į vaiką. Dažnai tėvai vengia arba gėdijasi pripažinti, jog vaikas yra „kitoks“, ypatingas, tuomet tenka įrodinėti, jog vaikui reikalinga pagalba. Mokytojo, tėvų, specialistų indėlis yra didžiulis. Juk tai mes, suaugusieji, esame pagrindiniai vaiko pagalbininkai, globėjai, patarėjai, padedantys vaikui susivokti ir atrasti savo vietą šiame sudėtingame pasaulyje.

– Kiek metų pati dirbate pedagoge? Ar dirbate ir vaikų psichologe? Ar visuomet dirbote ir su specialiųjų poreikių turinčiais vaikais? Kuo šis darbas sunkus, kuo – įdomus? Ar patartumėte jauniems žmonėms rinktis tokią profesiją?

– Kartu su mokinukais esu jau 42 metus. Niekada nesuabejojau profesijos pasirinkimu. Žaviuosi savo profesija, nors neslėpsiu, būna nepaprastai sudėtingų situacijų, akimirkų… Bet pamatai ryte vaikų spindinčias akis ir negali nesišypsoti, neri į pamokas, į vaikų pasaulį. O mokytojas be psichologinių žinių – tarsi be oro… Ypač dirbant su specialiųjų poreikių vaikais.

Taip, visuomet teko dirbti su specialiųjų poreikių turinčiais vaikais, nors jie taip ir nebuvo įvardijami. Šis darbas yra sunkus, nes tenka ginti vaiko teisę į visavertį ugdymą bendrojo lavinimo mokykloje nuo sveikus vaikus turinčių tėvų, visuomenės požiūrio. Dažnai sveikus vaikus turintys tėvai mokytoją smeigia prie sienos ir kaltina dėmesio stoka jų vaikams arba, ignoruodami klasę su „kitokiais“ vaikais, pasirenka kitą mokyklą. O juk kiekvienoje mokykloje ir kiekvienoje klasėje „kitokių“ mokinių yra.

Šiems vaikams ypač reikalingas ugdymo kompleksiškumas, visapusiškumas: tėvai, pedagogai, specialistai, bendraamžiai, visuomenė. Tolerancija už teisę būti „kitokiam“. Kai vaikas patiria sėkmę, klasėje tampa lygiaverte asmenybe, yra aktyvus, išdrąsėja, susivaldo, patiria pažinimo džiaugsmą, galų gale patiria sėkmę, atgimsta motyvacija mokytis, tuomet ir pajunti Sizifo ridenamo į kalną akmens  motyvo prasmingumą.

Nėra kūrybiškesnės, spalvingesnės, prasmingesnės, įdomesnės, įvairiapusiškesnės profesijos nei mokytojo profesija. Tik pakeliui į šią profesiją jaunuoliams rekomenduočiau pasiimti neišsenkančią kantrybę ir besąlygišką meilę vaikams.

– Kokios savybės yra svarbiausios mokytojui, dirbančiam su tokiais vaikais?

– Manau, kad diplomas mokytojui suteikia tik teisę dirbti. Ypač specialiųjų poreikių vaikams mokytojas turi būti linksmas, būtinai – empatiškas, charizmatiškas, intriguojantis bet kokioje situacijoje, geras, bendraujantis, pasitikintis savimi, kūrybiškas, pakantus ir be galo kantrus, turėti talentą mokyti. Taip pat jis turi mokėti spręsti vaikų problemas, turėti tam įgūdžių. Ir, žinoma, jis privalo mylėti vaikus ir savo darbą.

Vaikas, turintis specialiųjų poreikių, labai jaučia mokytoją, jo energetinį pulsą. Jei susinervini, būni ne visai kantrus, neramus, gauni atgal tą patį – vaikas taip pat bus neramus. Todėl privalai į pamoką ateiti linksmas, gerai pailsėjęs, nusiteikęs pozityviai, kad tau pavyks ir kad atneši sėkmę.

– Kur mokėtės pati ir kaip nusprendėte tapti mokytoja, dirbti su specialiųjų poreikių turinčiais vaikais?

– Klaipėdos universitete baigiau  ikimokyklinės pedagogikos ir psichologijos studijas, o Šiaulių universitete pradinio ugdymo socialinių mokslų edukologijos studijas.

Iš tiesų, jau būdama maža žinojau, kad dirbsiu su mažais vaikais. Mano vaikystėje įgyta neigiama patirtis pastūmėjo rinktis šitą profesiją. Kai buvau maža, patyriau tokių neteisingų nuobaudų savo atžvilgiu, kuomet net nesupratau, už ką buvau baudžiama. Mano tėtis buvo griežtas ir aš protestavau prieš tas neteisingas nuobaudas. Vėliau mokykloje pastebėjau diskriminaciją iš mokytojų pusės kai kurių mokinių atžvilgiu, nes kai kurie mokiniai buvo privilegijuoti. Matydama visa tai, galvojau: kai aš užaugsiu, aš dirbsiu su mokiniais ir mokysiu suaugusius ir tėvelius, kad jie taip nesielgtų. Jau mažytė žinojau, kad šį darbą dirbsiu, ir šito siekiau.

  • Mokytoja E. Bražiūnienė savo antrokams atskleidžia ne tik mokslo paslaptis, bet ugdo jų toleranciją įvairių sunkumų patiriantiems klasės draugams.
Tags: Bražiūniene Elenamokyklamokytojaugsymas

Komentarai 4

  1. Rita says:
    4 metai ago

    „Tai tarsi akmens ridenimas į kalną. Bet, kai pamatai, jog vaikas užaugo elgesiu, valdo emocijas, kai ima šypsotis jo akys, jis patiria sėkmę, pažinimo džiaugsmą, vadinasi, ne veltui ridenai tą sunkų „akmenėlį“… Tai taip artima… Tokių mokytojų vardus reikia rašyti aukso raidėmis.

    • Gene says:
      4 metai ago

      Jau yra įrašyta aukso raidėmis. Raidės turi iškalti ne valdžios žmonės, o vaikų širdys.

      • *** says:
        4 metai ago

        Manau, kad šios mokytojos vardas vaikų širdelėse plazda.

  2. Gene says:
    4 metai ago

    Koks gražus ir teisingas straipsnis. Kiekvienas žodis apgalvotas ir išgyventas. Pagarba Mokytojams, jie mūsų ateitis.

Kitas įrašas
Iš darbo šalių susitarimu atleista Anykščių rajono savivaldybės administracijos Kultūros, turizmo ir komunikacijos skyriaus vedėja Audronė Pajarskienė pasibaigus jos paskutinei darbo dienai pranešė, kad jos šalis nesusitarė ir prašo rajono Tarybos ištirti savivaldybės administracijos direktorės Ligitos Kuliešaitės veiklą.

Audronė Pajarskienė eina vyro pramintu keliu

Panašūs straipsniai

Antradienio „Anykštoje” 2025-06-16

2025-06-16
0

...

Anykštėnai ūkininkai dalyvaus pikete prie parlamento

2025-06-16
0

Seimui tęsiant mokestinių pakeitimų svarstymus, dalis ūkininkų bendruomenės ruošiasi protestuoti prieš politikų svarstomas mokesčių korekcijas.

Lietuvos grūdų augintojų asociacijos kartu su...

Pasirašė susitarimą dėl sutarties nutraukimo

2025-06-16
2

Anykščių rajono meras Kęstutis Tubis „Anykštai“ sakė, jog su UAB „Autovelda“ atstovu jau pasirašė susitarimą dėl Anykščių autobusų stoties nuomos...

Anykščių PSPC nupirktas elektromobilis

2025-06-16
8

Anykščių rajono savivaldybės administracija už 42 tūkstančius 292 eurus įsigijo naują, neeskploatuotą M1 klasės elektromobilį „Toyota“, kuris skirtas Anykščių pirminės...

Anykšta TV:

Naujienos iš interneto

traffix.lt

Taip pat skaitykite:

Naujienos

Antradienio „Anykštoje” 2025-06-16
Anykštėnai ūkininkai dalyvaus pikete prie parlamento
Pasirašė susitarimą dėl sutarties nutraukimo
Anykščių PSPC nupirktas elektromobilis
Įvertinti Anykščių turgaus urbanistinės koncepcijos autoriai
Mokykloje apsigyveno 2 žąsys ir 3 antys

Apskrities nusikalstamų įvykių apžvalga

Birželio 15 dienos apskrities įvykių apžvalga
Birželio 14 dienos Utenos apskrities įvykių apžvalga
Birželio 13 dienos Utenos apskrities įvykių apžvalga
Birželio 12 dienos apskrities įvykių apžvalga
Birželio 11 dienos apskrities įvykių apžvalga
Birželio 10 dienos apskrities įvykių apžvalga

Lietuvos ir užsienio naujienos

TTK pritarė siūlymui švelninti atsakomybę „čekiukų“ bylose, keturi komiteto nariai paliko posėdį
Ūkininkai protestuos prieš mokesčių reformą – rengiamas įspėjamasis piketas
Vienuoliktokams ir dvyliktokams – paskutinė pagrindinės brandos egzaminų sesijos savaitė
VRM su savivaldybėmis pasirašė sutartis dėl priedangų įrengimo finansavimo
Užimtumo tarnyba: kas penktas darbo pasiūlymas – apdirbamojoje gamyboje
Premjeras: moterims turi būti sudarytos sąlygos tarnauti kariuomenėje, bet prievolė – tik vyrams

Laikraštis

Svarsto, kaip padėkoti dėkotojams (Nr. 33, 2022-04-30)
Saulės jėgainių parką savivaldybė statys aerodromo teritorijoje (Nr.31, 2022-04-23)
Anykščių kultūra išpopuliarėjo Indonezijoje (Nr.30, 2022-04-16)
Kario paminklas Kurkliuose nudažytas Ukrainos vėliavos spalvomis (Nr.29, 2022-04-12)
Jei ne švietimas – Anykščių rajonas muštų indekso dugną (Nr.28, 2022-04-09)
Iš Tarybos darbotvarkės išbrauktas 21 klausimas (Nr.26, 2022-04-02)
Restoraną ant Šventosios kranto numatyta nuomoti už kuklią kainą (Nr.25. 2022-03-29)
Anykščiuose ukrainiečius šokiravo atlyginimo dydis (Nr. 24, 2022-03-26)

Vietovės ir žmonės

Mačionių kaimas patrauklus verslui ir poilsiui
Mikieriai ir nuostabusis Leika
Skiemonyse tuščių sodybų beveik nelikę
Nuo melioracijos išsigelbėjo pakišdamas revoliucionierių
„Nebėr Jurgiškio…“
Žiogų kaime Žiogai negyvena
Levaniškiuose užpuolė šunys
Vaikystės pievose prezidentas gano aubrakus

skelbimas žiūrėk

skelbimas žiūrėk

Apklausa

Kokios spalvos drabužius dažniausiai dėvite?

Rezultatai

  • Balsavimų archyvas

PRENUMERATA

PRENUMERATA

Jaros prekyba

Jaros prekyba

Anyksciu baldai

Anyksciu baldai

Anyksciu kredito unija 300×250@2x

Anyksciu kredito unija 300×250@2x

Husquarna atsinaujinkite

Husquarna atsinaujinkite

800x800_AGROBITE_LT

800x800_AGROBITE_LT

AKC BANERIS

AKC BANERIS

AMC baneris

AMC baneris

Anyksciu vandenys_ logotipas

Anyksciu vandenys_ logotipas

baseino bangenis stovykla

baseino bangenis stovykla

Anyksciu siluma 300×250@2x

Anyksciu siluma 300×250@2x

Anyksciu kvarcas 300×250@2x

Anyksciu kvarcas 300×250@2x

Anyksciu komunalinis ukis 300×250@2x

Anyksciu komunalinis ukis 300×250@2x

akksc.lt

akksc.lt

Anyksciu ismanioji tv 300×250@2x

Anyksciu ismanioji tv 300×250@2x

Projektą „Legenda: gyvieji Anykščiai – 2025“

10 000 Eur iš dalies finansuoja

Medijų rėmimo fondas.

anykta.lt logo
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Apie mus
  • Prisijungti
  • Prenumerata
  • Privatumo politika

© Anykšta, tel/faksas (8 381) 5 94 58, reklamos skyrius +370 686 33036, el. paštas anyksta@anyksta.lt
Portalas www.anyksta.lt talpinamas UAB „Interneto vizija“ serveryje

No Result
View All Result
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės

© Anykšta, tel/faksas (8 381) 5 94 58, reklamos skyrius +370 686 33036, el. paštas anyksta@anyksta.lt
Portalas www.anyksta.lt talpinamas UAB „Interneto vizija“ serveryje

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In