Nors Lietuvoje, remiantis atitinkamais švietimo sistemą reguliuojančiais įstatymais, vaikams užtikrinamasnemokamas ugdymas, daugėja tėvų, priimančių sprendimą savo atžalas leisti į privačias mokyklas.
Negana, to ši tendencija pasireiškia ne tik šeimose, uždirbančiose didžiausias pajamas. Taip pat – ne vien didmiesčio gyventojų tarpe. Net ir mažesniuose miesteliuose gyvenantys tėvai tampa vis kritiškesni švietimo įstaigomis. Ir, ieškodami vaikui draugiškos ugdymo aplinkos, neretai pasiryžta iki norimos privačios mokyklos Vilniuje ar kitame mieste kasdien įveikti nemažai kilometrų.
Šiame straipsnyje plačiau aptarsime:
Kodėl tėvai noriai renkasi privačias mokyklas ir ką tokios ugdymo įstaigos gali pasiūlyti Jūsų vaikui?
Ar tėvai turi jaustis kalti, jei negali rinktis privatų švietimo sektorių?
Kodėl privačios mokyklos sulaukia vis daugiau populiarumo?
Švietimo sistema sparčiai keičiasi. O kartu su ja keičiasi ir pačių tėvų požiūris į vaikų ugdymą. Šiuolaikiniai tėvai vertina ne vien akademinius rezultatus, tai yra – pažymius, „nugulančius“ elektroniniame dienyne.
Tėvams labai svarbu ir kasdienis emocinių, socialinių bei kūrybinių vaiko gebėjimų ugdymas. Dėl šios priežasties vis dažniau pasirenkama ne tiesiog arčiausiai esanti mokykla, o ugdymo įstaiga, kurioje vaikas gali jaustis saugus, būti išgirstas ir motyvuotas mokytis.
Didesnis dėmesys mokinio individualybei ir emocinei gerovei
Privačių mokyklų klasės, lyginant su valstybinėmis švietimo įstaigomis, įprastai yra mažesnės. Dėl šios priežasties mokytojai fiziškai pajėgesni skirti daugiau dėmesio kiekvienam mokiniui.
Tokioje aplinkoje vaikas gali mokytis savo individualiu tempu, drąsiai užduoti klausimus ir gauti išsamius atsakymus.
Mažesnėje klasėje daugiau dėmesio skiriama ir emocinei gerovei. Kuriama saugi aplinka, kurioje vaikai mokosi ne tik akademinių dalykų, bet ir savęs pažinimo, empatijos, atsakomybės ir kitų vertybių, būtinų kasdieniame gyvenime.
Tarptautinės programos ir šiuolaikinės vertybės
Dalis privačių mokyklų, tarp jų – „Erudito“ licėjus, siūlo tarptautines programas, tai yra – tarptautinį bakaulaureatą (IB DP). Ši ugdymo programa skatina savarankišką mąstymą, ugdo kūrybiškumą, gebėjimą kritiškai vertinti informaciją, moko dirbti komandose bei tobulina įvairias kitas vaiko kompetencijas. Galiausiai, šio tipo ugdymo programos atveria ir daugiau mokymosi galimybių ateityje.
Apie šiuolaikiškas privačios mokyklos Vilniuje ar bet kuriame kitame mieste galimybes verta pasidomėti tėvams, norintiems, jog ir jų vaikas mokytųsi modernioje, tarptautinį ugdymą taikančioje aplinkoje.
Ugdymas, orientuotas į vaiko ateitį
Privačios mokyklos dalijasi patirtimi, jog iš tėvų, pavyzdžiui, atėjusių į atvirų durų dieną, vis dažniau išgirsta vieną svarbų klausimą. Tėvai domisi, ar vaikai yra ruošiami gyvenimui, o ne tik egzaminams?
Atsakymas į minėtą klausimą yra teigiamas, jei ugdymo turinys yra orientuotas į žemiau išvardintų praktinių gebėjimų lavinimą.
Kritinis mąstymas ir problemų sprendimas.
Technologinis raštingumas ir kūrybiškumas.
Bendradarbiavimas ir atsakomybė.
Tai – labai svarbios kompetencijos, leidžiančios vaikui sėkmingai prisitaikyti prie sparčiai besikeičiančio pasaulio. Juk čia svarbu ne tik žinios, bet ir gebėjimas jas pritaikyti bei veikti savarankiškai.
Stipri bendruomenė
Galbūt ne kiekvienas apie tai pagalvojame, tačiau bendruomenė, kurią sudaro tėvai, mokytojai ir mokiniai yra vienas iš svarbiausių sėkmingo mokymosi veiksnių. Privačiose mokyklose jaučiasi mokiniai išgirsti ir vertinami, o tėvai skatinami įsitraukti į ugdymo procesą. Žinoma, tai neapsiriboja vien apsilankymu porą kartų per metus organizuojamuose tėvų susirinkimuose.
Pasitikėjimu grįsti santykiai tarp tėvų, mokytojų ir mokinių sukuria aplinką, kurioje vaikai noriai mokosi, nebijo klysti bei tobulėja kaip asmenybės. Tai – labai svarbūs niuansai, siekiant, jog visapusiška vaiko ugdymo filosofija būtų ne tik skambus pavadinimas.
Ar tėvai turėtų jaustis kalti, kad negali vaiko leisti į privačią mokyklą?
Anaiptol ne visi tėvai, net ir teigiamai vertinantys privačios mokyklos teikiamus privalumus, gali atžalas į tokią ugdymo įstaigą leisti. Tokią situaciją gali lemti finansinė padėtis, atstumas ar kitos priežastys.
Nors kiekvienas tėvas, natūralu, savo vaikui nori tik paties geriausio, dėl tokios situacijos nereikėtų kaltinti savęs. Juk ir valstybinės mokyklos tobulėja, taiko naujus ugdymo metodus ir įvairiais kitais būdais siekia geresnės ugdymo kokybės.
Reikėtų suprasti, jog vaiko mokymosi sėkmė priklauso ne tik nuo mokyklos. Ne mažiau svarbu ir namų aplinka, visapusiškas tėvų palaikymas, domėjimasis, kaip vaikui sekasi (ar, priešingai nesiseka) mokykloje. Taip pat – bendradarbiavimas su mokytojais.
Į ką atkreipti dėmesį, renkantis mokyklą?
Valstybinė ar privati mokykla – individualus pasirinkimas. Priimant tokį sprendimą, derėtų įvertinti žemiau išvardintus aspektus.
Vaiko charakteris ir mokymosi stilius.
Šeimos vertybės.
Finansinės galimybės.
Mokyklos požiūris į ugdymą ir bendruomeniškumą.
Mokymo programų turinys ir papildomų veiklų įvairovė.
Rinkitės tai, kas geriausia jūsų vaikui
Sprendimas dėl mokyklos pasirinkimo turėtų būti pagrįstas ne mada ar, pavyzdžiui, aplinkos spaudimu, tačiau vaiko poreikiais ir šeimos vertybėmis. Svarbiausia – atrasti ugdymo įstaigą, kurioje vaikas jaustųsi laimingas, motyvuotas ir pats norėtų mokytis.






















