• Kontaktai
  • Reklama
  • Apie mus
  • Prisijungti
  • Prenumerata
  • Privatumo politika
Pirmadienis, 16 birželio, 2025
No Result
View All Result
Anyksta.lt
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės
No Result
View All Result
Anyksta.lt
No Result
View All Result

Žmogus iš dingusių garsų pasaulio

Raimondas GUOBIS
2021-12-18
(Ne)Plokščia žemė, Premium Anykšta
1
Dalintis FacebookDalintis Twitter

Garsus lietuvių literatūros, kalbos, mitologijos tyrinėtojas, baltistas, buvęs Šiaulių universiteto profesorius Skirmantas Valentas – šio universiteto nelikus, jau trejus metus nebedirbantis, laisvas žmogus. Vasarą kartu su žmona praleido pas dukrą Danijoje, prižiūrėjo anūkus – „mažuosius vikingus“. Labai patikę tos šalies maži miesteliai, veik bet kuriame galima surasti Mindaugo laikų katedrą ir kitų įdomybių. Tyrinėja dabar šiuolaikinę lietuvių poezija, nors nepamiršta ir „Anykščių šilelio“ magiško skambėjimo.
Profesorius S.Valentas yra ypač pamėgęs poeto Antano Baranausko kūrybą, aukštaičių tarmę. Tyrinėtojas įsitikinęs, kad metams bėgant anykštėnų šnekta gerokai pasikeitė, pasislinko į uteniškių pusę, tad dabar anykštėnų kalbama visai kitaip nei XIX viduryje, tad ir „Anykščių šilelis“ skambąs visai kitaip, nei skambėjęs tuomet, kai buvo poeto sukurtas. Buvusį skambėjimą mokslininko ausimi išgirdęs, 2011 metais įbalsino – įrašė tarmiškai.

– A. Baranausko takais pavaikščioti ir Anykščių dvasios įkvėpti atvykstate nuolat. Ką naujo pamatote ir patiriate mūsų mieste ir apylinkėse, kokios pajautos, suvokimai aplanko?

– Kartą gegužės mėnesį atvažiavau į Anykščius. Netikėtai pajutau, kad manyje nebėra Anykščių. Smarkiai išsigandau. Tik trečią dieną pajutau, kaip grįžo tai, ką prieš ketvirtį amžiaus įvardijau Anykščių šventumo erdve. Nėra čia jokios mistikos, nes panašiai atpažįstamas poezijos tekstas: reikia ilgai žiūrėti į jį, kad pradėtumei suprasti slaptas reikšmes, turi tuo gyventi. Mano galva, Anykščiuose slypi dvi, medicinos recepto kalba aiškinant (gal rašytojui ir vaistininkui Vienuoliui tai patiktų!), remedia adiuvantia. Šiuo terminu vadinamos medžiagos, sustiprinančios pagrindinės medžiagos (basis; mūsų konkrečiu atveju – tai būtų kultūra kaip atmintis) veikimą. Viena tų medžiagų – ypatinga gamta, upelių, tekančių į saulę, vandenys, šviečiantys ir šventi, keleivio leidimasis į skendinčius slėnyje bažnyčios bokštus. Antroji medžiaga – kultūrinė žodžio galia, įsirėžianti į atmintį, pradedant Jono Biliūno katyte ir Antano Baranausko griaudžiančių ir žaibuojančių kalnų su vis dar Lietuvą serginčiais dievaičiais  regėjimu. Ir neabejotinai su Dievu, globojančiu Abiejų Tautų Respublikos tautas – lietuvius, gudus, lenkus.

– Jus A. Baranausko talento spindesys žavi ir, matyt, žavės amžinai – jis geriausias? Pateikite ypatingai derančių, skambančių, įkvepiančių, mistiškų tekstų iš Jo poezijos.

– Mistika neužsiimu – tik mokslu. Labai atidus poezijos skaitymas leidžia pažvelgti į pasaulį, nutolusį nuo mūsų daugiau nei per 150 metų, poeto, parašiusio konkrečias eilutes, akimis. Tačiau tai – tik atidus poezijos perskaitymas – ne mistika. Sustosiu prie vienintelio pavyzdžio.

„Diewo rikszte ir małone“ trečiojoje dalyje („Musu Żemes prikłodai. Pagonija“),  paskutiniame –  dešimtajame posme pirmoji eilutė „Jotwingaj Letuwaj ejo giriu skrodżiu“ Antano Baranausko Raštų leidėjų nurodyta taisytina vieta: „Nesunku pastebėti, kad yra neaišku, kur yra veiksnys. Galimos dvi interpretacijos. Pirmoji – veiksnys yra Jotwingej (arba Jotwingaj), o Letuwaj traktuotina kaip klaidingai užrašytas loc. sg. Letuwoj. Antroji – veiksnys yra klaidingai užrašyti Letuwaj (= Letuwej, plg. 187 eilutėje Letuwej), o Jotwingaj yra klaidingai užrašyta jotvingių žemės Jotvingos pavadinimas loc. sg. Jotwingoj“. Paskaitykite visą tekstą:

Jotwingai Letuwaj ejo giriu skrodżiu

Abiem krasztajs upes unt Nemuno prodżiu,

Ir ti ażusedi, tolou kelu grinde.

Unt wiso pris-mone, wikri, stipri buwo,

Wingejs jodinėjo ir niekur né kluwo,

E ku tik użjojo, pokojom suminde.

Taigi įmanomi ir visiškai logiški (perrašant šiandienine rašyba) tiek Jotvingai Lietuvoj, tiek Jotvingoj Lietuviai. Vis dėlto, manyčiau, kad Antano Baranausko parašymas Jotwingai Letuwaj negali būti interpretuojamas kaip užrašymo klaida ir taisomas (dabartine rašyba) nei Jotvingiai Lietuvoj, nei Jotvingoj lietuviai. Jotwingai Letuwaj atspindi poeto suvokiamą baltų oikumenos pasaulį, kurio centre yra Lietuva su žemaičiais (pastaruosius traktuojant kaip atskirą gentį), prūsais, latviais.  Jotvingius poetas greičiausiai laikė lietuviais (Sigito Gedos įsivaizdavimu – jojančiais lietuviais). Tokią mintį palaikytų duomenys, kad 1800 m. ir vėlesniuose Rusijos imperijos gyventojų surašymuose tūkstančiai Nemuno aukštupio gyventojų, kalbančių rusiškai, baltarusiškai ar lenkiškai, užsirašė esą jotvingiai – ryšys   su Baranausko „Jotwingaj Letuwaj ejo giriu skrodžiu / Abiem krasztajs upes unt Nemuno prodżiu“ daugiau nei akivaizdus.

– Žavingasis „Šilelis“, jo skambesys ir paslėptos prasmės? Kaip pavyko jas perprasti, kaip kilo mintis pabandyti atkurti anų laikų anykštėnų tarmę, kaip ruošiatės tarmiškai deklamuoti svarbiausią Anykščių krašto kūrinį? Kaip mokėtės tekstą, ruošdamasis jį įrašyti. Kaip tą tekstą įkalbėjote? Ar tai iš tiesų giesmė?

– Lūžis įvyko Anykščių koplyčioje, kurios darbuotojai mus tris paslaugiai užrakino per pietų pertrauką. Tik tada buvo suprasta, kad vienas dalykas – tekstą skaityti, o kitas – deklamuoti iš atminties. Tik taip galima priartėti (bet tik bandyti priartėti) prie poemos kūrimo situacijos. Tada pajunti, kad poema sudėta iš mažų gabaliukų. Gal patogiau manyti, kad poetas rašė klėtelėje? Tačiau iš tikrųjų neabejotinai tuos gabaliukus kūrė atmintyje. Tiesa, šiuolaikiniam žmogui gal toks kūrybos būdas sunkiai suvokiamas, tačiau senovėje (pvz., keltų mokyklose) poezija buvo kuriama nesinaudojant raštu. Neseniai Maskvos lingvistė Tatjana Civjan (pas mus labiau žinomas jos jau a. a. sūnus Nikolajus Michailovas, dėstęs lietuvių kalbą Maskvos Lomonosovo universitete ir lietuviškai kalbėjęs be akcento) šventė gražią sukaktį ir buvo nutarta ją pasveikinti sonetų vainiku. Sonetą kūriau (suprantama, rusiškai) mintyse, o užrašęs jau nieko netaisiau. Poezijos kūrimas mintyse – daug galingesnis veiksmas, kurį valdo ritmika, balsių ir priebalsių dermės, sąskambiai. „Anykščių šilelį“ atmintinai mokiausi prie vandens – Palangoje, prie jūros, man tereikėjo ošimą girdėti. Kieno ošimą – miško ar jūros – nesvarbu.

–  Įspūdingiausios poemos vietos. Prisiminkime Tamstos pamąstymus apie tai, kodėl pragariškas bažnyčios sudaužymo planas nepavyko, kaip akmenį nešantis velnias negalėjo peržengti šventos, upių ir ąžuolyno apsuptos vietos, tad ir numetė Puntuką.

– Tas akmuo A. Baranausko laikais vadintas tiesiog akmeniu, Puntuku tada vadintas upelis (tokia yra paties poeto pastaba). Nieko tokio, kad upelio vardas (per kaimo pavadinimą, o pats kaimas išnykęs) perėjo upeliui. Čia mano sukurta teorija, kurios patikrinti neįmanoma. Tekste pasakyta, kad velnias išmeta akmenį išvydęs ąžuolyną, gaidžio giedojimas – tik signalas. Velnio medis – spygliuotis, o jau ąžuolai – Perkūno medžiai, juk ir lotyniškai ąžuolas vadinasi quercus, kažkada skambėjęs kaip *perkwus (beveik Perkūnas).

Man keistokas velnio akcentavimas festivalio pavadinime: Velnio akmuo.  Ar šaukiant demonus nebus jų prisišaukta?

– Gražiausias lietuviškas žodis, žodžiai, jų sąskambiai. Senosios lietuvių poezijos žavesys – pasidalykite mintimis, tarkite ką nors apie Strazdelį, Vienažindį, lietuvių poeziją tarpukariu, sovietmetyje ir dabar – kas žavi?

– Lietuvių bendrinė kalba turėjo formuotis Vilniaus – Anykščių ruože, gal tik rotininkavimo, kaip per daug egzotiško reiškinio, būtų buvę atsisakyta. Strazdas, Baranauskas, Vienažindys, Antanas Masionis, Valdas Kukulas, Rimantas Vanagas – čia didelė versmė poezijos, kurią valdo ypatinga trijų ilgumų ritmika. Šios ritmikos gelmė daug gilesnė negu fonetiniai niuansai: pvz., Kazio Binkio „Utose“ tas bangavimas gerai juntamas, nors parašyta jau bendrine kalba.

– Kuo dabar esate gyvas? Kokios mintys apie tėvynę, jos žmones ir kalbą. Pasakykite ką nors apie Lietuvos dvasinę ir geopolitinę padėtį

– Nesu pesimistas. Kaip rašė šviesaus atminimo mitologas Gintaras Beresnevičius, į Europą grįžtame netgi ne trečiąja klase, o ant anglių krūvos, bet iš Maskvos–Minsko stoties jau išvažiavome. Sovietų laikotarpis nuslopino žmogaus iniciatyvumą, liko kvaila viltis: ateis tas ir anas ir tada padidins atlyginimus, mažiausiai triskart – pensijas. Būdamas Šiaulių universiteto senatoriumi balsavau ir kitus raginau balsuoti, kad į Tarybą būtų išrinktas Ramūnas Karbauskis. Maniau – žmogus, susikrovęs didelį kapitalą, stambus verslininkas, greitai suvoks Universiteto vadybines ir finansines prarajas, gebės pasiūlyti išeitis. O pasirodė esąs visiškas isterikas: kada vienas į Tarybą rinktas (pagal kitą sąrašo dalį) narys iškrito, duris trenkė ir Karbauskis, šaukdamas, kad dabar Taryboje belikę tik savi. Tai juk jis pats tai ir padarė! Arba: koks įžūlus aiškinimas žmogaus, kad sustabdys emigraciją, kurio šeima (keistas tradicinės šeimos supratimas!) seniai gyvena Ispanijoje ir, kaip pabrėžia minėtos  partijos vadovas, nė nesirengia iš ten grįžti!  Juoda paranoja turi slypėti žmonėse, manančiuose, kad vaikas, pamatęs Anykščių vyno butelį (apie vyną ragaujančius suaugusius net kalbėti neverta!) neišvengiamai taps alkoholiku.

– Su globalizacija susidūrėte šeimoje – dukra ištekėjo už užsieniečio, o jos sūnui Jokūbui ir dukrai Elenai, užuot skaitęs pasakų knygas, skaitote Baranausko ,,Šilelį“. Kaip bus toliau?

– Apie globalizaciją galiu pasakyti tokią įdomią tiesą: dabar esu pasinėręs į Klemenso Kairio tardymo protokolus –  jie iššifruoti Kalabrijoje, prie pat Sicilijos, o šifruotojas, suprantama, nėra italas. Koks skirtumas, kur bendramintis gyvena – kitame gatvės gale ar Kalifornijoje… Atvirai pasakius, Anykščiai ir Niūronys man artimesni ir gražesni už Šiaulius.

Grįžkime prie šeimos. Mano dukros Tautvydės vyras – Allan van Opstal Thorsen Andersen, iš tėvo pusės – tipiškas vikingas, o iš motinos – turintis indoneziečių, gal kažkiek ir olandų (van Opstal olandiška pavardė) kraujo. Dukra dukart stažavosi Danijoje, o su būsimuoju vyru danu susipažino… Juodkrantėje. Čia toks jau įdomus likimas. Nuo pat aspirantūros laikų visada žavėjausi danų lingvistika: ji turi labai gilias tradicijas, visada buvo labai originali, pradedant Rasmusu Christianu Rasku, XIX a. pradžioje pagrindusiu istorinį lyginamąjį kalbų tyrinėjimo metodą. Beje, būtent šis metodas ir iškėlė užmirštą lietuvių kalbą ir ją, galima drąsiai teigti, išgelbėjo nuo pražūties. Ta mažos tautos didelė lingvistika – joks stebuklas: Danijos Karalystėje nuo XVII a. pradžios privalomas pradinis mokymas, o Rasko laikais, XVIII a. pabaigoje, eilinės Odensės miesto mokyklos klasėje galėjo būti po 5-6 mokinius ir iš skirtingos disciplinos (dalyko).  Originaliausia praėjusio XX amžiaus lingvistinė mokykla – dano Louis Hjelmslevo  sukurta glosematika (panašiai skamba kaip matematika? – tai viską pasako, kad ji kitokia). Beje, kuriantis Vytauto Didžiojo universitetui Hjelmslevas pareiškė norą visam laikui persikelti į Lietuvą, bet … nebuvo priimtas. Kai buvau studentas, apie tai daug diskutuodavome su savo profesoriais, dažniausiai prieidavome išvadą, kad taip atsitiko dėl konkurencijos baimės, nes danų lingvistika visada buvo garsi…

Į Daniją su žmona dažnai nuskrendame. Gyventi ten nenorėčiau – Lietuva man pati geriausia ir gražiausia šalis. Tačiau Kopenhagoje viskas sukurta žmogui, į darbą ir poilsį važinėjančiam dviračiu – tai mane žavi. Dviračių eismo taisyklės labai griežtos (važiavimas per ,,zebrą“, važiavimas tamsoje be priešakinio ir galinio žibinto, lėtas važiavimas kairiąja dviračių tako puse – dideli pažeidimai), baudos nemažos. 

Danų švietimą pasaaulis laiko pavyzdiniu. Atostogos moksleiviams prasideda birželio pabaigoje, o į mokyklą grįžtama rugpjūčio pradžioje (norint gerai gyventi, reikia daug mokytis ir dirbti!). Pirmoko Jokūbo klasėje, kurioje buvo 25 moksleiviai, dirbo trys auklėtojai (ar tik ne du iš jų – vyrai) ir keli dalykų mokytojai. Vaisių ir daržovių mokykloje vaikai valgo tiek, kiek nori. Suprantama, už nieką nereikia mokėti. Nuo mažų dienų vaikai pratinami gerbti kitoniškumą – kitas tautas, kultūras, kalbas, odos atspalvį. Vaikų šioje šalyje niekas nebara, tik tėvai labai ilgai ir kantriai, nekeldami balso, aiškina, kas gerai, o kaip elgtis nevalia. Taip ir auga naujoji karta, stebinanti disciplinuotumu: penkiametis parduotuvėje neužsiožiuos, kad jam kažko nenupirko.

Mano abu anūkai – Jokūbas ir mažoji Elena – girdi ir pasakų, o „Anykščių šilelį“ deklamuoja originalo tarme. Tačiau aš pats mokiausi skaityti iš Oliver Curwood „Šiaurės klajūnų“ ir Shakespeare dramų – kitų knygų namuose tiesiog nebuvo. Kiek man žinoma, Rusijos aristokratai vaikus pradeda lavinti nuo Puškino – ne nuo pasakų.

– Papasakokite apie šių dienų atradimus.

–  Jeigu viskas bus gerai, sėdėsiu savo sode po obelim ir skaitysiu Tito Livijaus „Ab urbe condita“ („Nuo miesto įkūrimo“), ypač nuo XXI knygos, kur prasideda pasakojimas apie antrąjį pūnų karą. Tas tolimo laiko karvedys ir politinis veikėjas Hanibalas man labai primena anykštėną Antaną Baranauską – savo tėvynę jie mylėjo visa širdimi ir iki paskutinės akimirkos. Man atrodo, kad jie abu taip ir nebuvo suprasti. Tačiau visi žinome, kad sugriauta Kartagina  buvo atstatyta, o iškirstas Sziłelys  – atsodintas.

Tags: Anykščių šilelismokslininkasSkirmantas Valentastarmė

Komentarai 1

  1. A says:
    3 metai ago

    Tokių straipsnių laukiam. Labai gražiai skamba poema gerbiamo Skirmanto lūpose.

Kitas įrašas

Skaitymo ekspertas: knyga – geriausia dovana, o ją išrinkti artimiesiems leidžia paprastos gudrybės

Panašūs straipsniai

Anykščių rajono mero pavaduotojas, Turizmo komisijos pirmininkas Dainius Žiogelis sakė, kad Anykščių rajono savivaldybė nedidins vietinės rinkliavos, kuri šiuo metu siekia 1 eurą.

Gyrėsi, kad Anykščius pavyko ištraukti iš regioninės turizmo lygos

2025-06-12
5

Birželio 10 dieną, antradienį, į posėdį buvo susirinkusi Anykščių rajono savivaldybės Turizmo komisija. Tarp daugelio klausimų posėdyje aptartos ir turizmo verslui...

Paskutinėmis gegužės mėnesio dienomis meška užklydo į Anykščių rajoną, Jusiškio kaimą, šalia Daunoriškių miško. 					       Valentino Adamkevičiaus nuotr.

Į Anykščių rajoną vėl atklydo lokys

2025-06-05
8

Anykščių rajone pastebėtas rudasis lokys. Žvėrį matė medžiotojų klubo „Ąžuolynas“ narys Arvydas Jucevičius.
Medžiotojas suaugusį gyvūną stebėjo gegužės 28-osios vakarą, Jusiškio...

UAB „Vli Timber“ direktorius Darius Lackus sako, kad nauja malkų gamybos gamykla bus pradėta statyti šių metų pabaigoje arba kitų metų pradžioje.

Malkų gamintojų obligacijos išparduotos žaibu

2025-06-02
7

Kurklių seniūnijoje veikianti UAB „Vli Timber“ per 2 savaites išplatino 4 mln. eurų obligacijų emisiją. Tokia sėkmė kiek nustebino ir...

Jau „tradicija“, kad kasmet išdaužiama po vieną Kurklių sinagogos langą. Kairėje – taip atrodė
langas išdaužtas šią savaitę, dešinėje – išdaužtas pernai. Anykščių menų centro nuotr

Kurkliuose – antisemitai arba žiopli šienpjoviai

2025-05-29
12

Trečiadienį, gegužės 28-ąją, buvo išdaužtas buvusios Kurklių sinagogos langas. Sinagogos pastatą administruojančio Anykščių menų centro direktorius Tomas Tuskenis „Anykštai“ sakė,...

Anykšta TV:

Naujienos iš interneto

traffix.lt

Taip pat skaitykite:

Naujienos

Tylūs barjerai augimui: kada kalbos nemokėjimas tampa kliūtimi plėtrai?
Antradienio „Anykštoje” 2025-06-16
Anykštėnai ūkininkai dalyvaus pikete prie parlamento
Kaip sutvarkyti sandėlį, kad tilptų dvigubai daugiau?
Natūralus stilius jūsų terasoje: kaip suderinti medžiagas ir formas
Pasirašė susitarimą dėl sutarties nutraukimo

Apskrities nusikalstamų įvykių apžvalga

Birželio 15 dienos apskrities įvykių apžvalga
Birželio 14 dienos Utenos apskrities įvykių apžvalga
Birželio 13 dienos Utenos apskrities įvykių apžvalga
Birželio 12 dienos apskrities įvykių apžvalga
Birželio 11 dienos apskrities įvykių apžvalga
Birželio 10 dienos apskrities įvykių apžvalga

Lietuvos ir užsienio naujienos

TTK pritarė siūlymui švelninti atsakomybę „čekiukų“ bylose, keturi komiteto nariai paliko posėdį
Ūkininkai protestuos prieš mokesčių reformą – rengiamas įspėjamasis piketas
Vienuoliktokams ir dvyliktokams – paskutinė pagrindinės brandos egzaminų sesijos savaitė
VRM su savivaldybėmis pasirašė sutartis dėl priedangų įrengimo finansavimo
Užimtumo tarnyba: kas penktas darbo pasiūlymas – apdirbamojoje gamyboje
Premjeras: moterims turi būti sudarytos sąlygos tarnauti kariuomenėje, bet prievolė – tik vyrams

Laikraštis

Svarsto, kaip padėkoti dėkotojams (Nr. 33, 2022-04-30)
Saulės jėgainių parką savivaldybė statys aerodromo teritorijoje (Nr.31, 2022-04-23)
Anykščių kultūra išpopuliarėjo Indonezijoje (Nr.30, 2022-04-16)
Kario paminklas Kurkliuose nudažytas Ukrainos vėliavos spalvomis (Nr.29, 2022-04-12)
Jei ne švietimas – Anykščių rajonas muštų indekso dugną (Nr.28, 2022-04-09)
Iš Tarybos darbotvarkės išbrauktas 21 klausimas (Nr.26, 2022-04-02)
Restoraną ant Šventosios kranto numatyta nuomoti už kuklią kainą (Nr.25. 2022-03-29)
Anykščiuose ukrainiečius šokiravo atlyginimo dydis (Nr. 24, 2022-03-26)

Vietovės ir žmonės

Mačionių kaimas patrauklus verslui ir poilsiui
Mikieriai ir nuostabusis Leika
Skiemonyse tuščių sodybų beveik nelikę
Nuo melioracijos išsigelbėjo pakišdamas revoliucionierių
„Nebėr Jurgiškio…“
Žiogų kaime Žiogai negyvena
Levaniškiuose užpuolė šunys
Vaikystės pievose prezidentas gano aubrakus

skelbimas žiūrėk

skelbimas žiūrėk

Apklausa

Kokios spalvos drabužius dažniausiai dėvite?

Rezultatai

  • Balsavimų archyvas

PRENUMERATA

PRENUMERATA

Jaros prekyba

Jaros prekyba

Anyksciu baldai

Anyksciu baldai

Anyksciu kredito unija 300×250@2x

Anyksciu kredito unija 300×250@2x

Husquarna atsinaujinkite

Husquarna atsinaujinkite

800x800_AGROBITE_LT

800x800_AGROBITE_LT

AKC BANERIS

AKC BANERIS

AMC baneris

AMC baneris

Anyksciu vandenys_ logotipas

Anyksciu vandenys_ logotipas

baseino bangenis stovykla

baseino bangenis stovykla

Anyksciu siluma 300×250@2x

Anyksciu siluma 300×250@2x

Anyksciu kvarcas 300×250@2x

Anyksciu kvarcas 300×250@2x

Anyksciu komunalinis ukis 300×250@2x

Anyksciu komunalinis ukis 300×250@2x

akksc.lt

akksc.lt

Anyksciu ismanioji tv 300×250@2x

Anyksciu ismanioji tv 300×250@2x

Projektą „Legenda: gyvieji Anykščiai – 2025“

10 000 Eur iš dalies finansuoja

Medijų rėmimo fondas.

anykta.lt logo
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Apie mus
  • Prisijungti
  • Prenumerata
  • Privatumo politika

© Anykšta, tel/faksas (8 381) 5 94 58, reklamos skyrius +370 686 33036, el. paštas anyksta@anyksta.lt
Portalas www.anyksta.lt talpinamas UAB „Interneto vizija“ serveryje

No Result
View All Result
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės

© Anykšta, tel/faksas (8 381) 5 94 58, reklamos skyrius +370 686 33036, el. paštas anyksta@anyksta.lt
Portalas www.anyksta.lt talpinamas UAB „Interneto vizija“ serveryje

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In