Ką manote apie Agnės Širinskienės "paskolinimą" "tvarkiečiams"?

Dienos anekdotas

Vyrukas ikūrė įmonę. Pirma diena kontoroje. Ant slenksčio pasirodo žmogus. "Klientas!" - pagalvojo vyrukas, čiupo telefono ragelį ir puolė kalbėti:
- Ne, šiandien negaliu... Ne, niekaip... Nepaprastai daug užsakymų... Gal kitą savaitę... Aš jus užrašysiu į eilę.
Padeda rageli ir sako svečiui:
- Atleiskite, tiek klientų... Kuo galiu būti naudingas?
- Aš iš "Telia". Liniją reikia prijungti?

Komentaras

M. Fergiziene:„Jeigu norime kaip nors panaudoti Europinius pinigus, taip ir sakykime, kad norime įrengti parką ar ką kitą.Kodėl prisiminėme, kad čia buvę kapai ir panorome jais pasirūpinti. Jei imsime traktuoti , kad prie koplyčios kapai, kad negalima vejos mindyti, tai kolumbariumas visai tinka. Ipraskime kalbėti aiškiai , suprantamai ,kad yra Europiniai pinigai, kuriuos panaudoję daug kas turės naudos, o nesiremkime mirusiais. Kolumbariumą jau reikėjo seniai pastatyti, tik aišku ne prie koplyčios."

Komentuoti

Traupio pagrindinėje mokykloje vyko seminaras-praktikumas ,,Būk išmanus gamtoje“, kurį  vedė LNŠC Gamtos ir ekologijos skyriaus vedėjas  gamtininkas Almantas Kulbis.

Rajono mokytojai ir Traupio pagrindinės mokyklos mokiniai buvo mokomi, kaip naudojant išmaniuosius įrenginius, galima įsitraukti į gyvosios gamtos pažinimo procesą.

 

 

Teorinėje paskaitos dalyje buvo mokomasi, kaip prisijungti prie svetainės iNaturalist, sukurti savo profilį, kaip bendrauti su mokslininkais, sulaukti jų komentarų apie dominantį augalą ar gyvūną.

Informaciją galima gauti ne tik iš Europos, bet ir viso pasaulio. Lietuvoje su mokslininkais gamtininkais galima bendrauti lietuvių kalba, o iš kitų pasaulio šalių – anglų. Patarimas visiems gamtos tyrinėtojams mėgėjams: patiems geriau neidentifikuoti augalo ar gyvūno, o pasikliauti mokslininkų nuomone. Net gamtininkai gali ginčytis ir tik po ilgų diskusijų, kai dauguma nusprendžia, tada skelbiamas teisingas atsakymas. Kai kuriuos augalus ar gyvūnus programa atpažįsta iš karto ir nereikia mokslininkų pagalbos, bet lektorius siūlo vis dėlto labiau pasikliauti mokslininkų nuomone, o ne programa.

Dar vienas labai svarbus dalykas – programa skirta tik laukinei florai ir faunai tyrinėti, nes sukurta Amerikoje ir gali neatpažinti europinių augalų rūšių.

Kai kurie mėgėjai linkę nufotografuoti spaudiniuose esančius paveikslėlius ir siunčia juos identifikavimui. Taip daryti nederėtų, nes programa atpažįsta  tik gyvąją gamtą.

Mokiniams ypač buvo įdomu klausytis apie pamokas ,,bioblicus‘‘.  Tokios pamokos metu mokiniai su mokytoju , žinoma, turėdami išmaniuosiuose telefonuose ar planšetėse instaliuotą programą, išeina vienai akademinei valandai į gamtą ir bando identifikuoti gyvuosius organizmus, o kitą akademinę valandą aptariama, ką matė, ką užfiksavo, kas pavyko.

Pati įdomiausia užsiėmimo dalis – praktikumas, kurio metu visi seminaro dalyviai mokyklos botanikos sodo aplinkoje galėjo išbandyti savo gebėjimus dirbdami su programa ir atpažindami  patys arba pasikliaudami programa nustatyti nufotografuoto bestuburio, augalo ar kerpės pavadinimą. Tai buvo įdomu dar ir todėl, kad Traupio botanikos sodo gyvųjų organizmų įvairovė tiesiog stulbina.

Lietuvoje iki seminaro šios programos vartotojų buvo 3000 (palyginimui Latvijoje – 500), o po seminaro mažiausiai keturiais vartotojai padidėjo (tai užfiksavo programa).

Traupio pagrindinės mokyklos informacija

Palikite komentarą

0
Sąlygos ir terminai.
  • Komentarų nerasta