• Kontaktai
  • Reklama
  • Apie mus
  • Prisijungti
  • Prenumerata
  • Privatumo politika
Sekmadienis, 13 liepos, 2025
No Result
View All Result
Anyksta.lt
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės
No Result
View All Result
Anyksta.lt
No Result
View All Result

„Lietuvos kelių“ vadovas: šalies keliams per 4 metus reikėtų apie 8 mlrd. eurų

BNS
2024-09-17
Lietuvos ir užsienio naujienos
18
Dalintis FacebookDalintis Twitter

Blogos būklės Lietuvos keliams ir tiltams sutvarkyti 2025-2028 metais reikėtų iki 8 mlrd. eurų, tačiau geriausiu atveju tam planuojama skirti tris kartus mažiau – apie 2,4 mlrd. eurų, teigia asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas.

„Mūsų vertinimas, kuris pagrįstas ir „Via Lietuvos“ informacija, sako, kad 2025-2028 metais realus poreikis siekiant sutvarkyti būtinąjį kiekį tiltų, siekiant tvarkyti tuos kelius, kurių būklė neatitinka nustatytų reikalavimų (…) yra arti 8 mlrd. eurų“, – spaudos konferencijoje antradienį sakė Šarūnas Frolenka.

Anot jo, prognozuojama, kad geriausiu atveju keliams ir tiltams per šį laiką bus skirta apie 2,4 mlrd. eurų.

Pasak Š. Frolenkos, realiai vertinant, kelių finansavimas turėtų siekti bent 1 mlrd. eurų per metus. 

„Kelių infrastruktūros finansavimas šiandienėmis kainomis turi būti ne mažesnis kaip 1 mlrd. eurų kasmet, tai leistų tęsti pradėtas strateginių objektų statybas, užtikrinti savalaikį kelių remontą, pamažu didinti šalies tiltų saugumą“, – pranešime sakė Š. Frolenka.

„Tikime, kad ir dabartinį kelių finansavimą galima paskirstyti efektyviau (…). Dar ilgiau delsti ir netvarkyti kelių mūsų valstybei yra tiesiog per brangu“, – pranešime sakė laikinasis Lietuvos savivaldybių asociacijos (LSA) prezidentas Audrius Klišonis.

„Lietuvos kelių“ teigimu, stabiliam kelių gerinimui būtinas tvarus finansavimo modelis, todėl reikėtų sekti Lenkijos pavyzdžiu.

Š. Frolenkos teigimu, Lietuvoje keliams skiriama 15 kartų mažiau nei Lenkijoje, kur vienam valstybinių kelių kilometrui tenka beveik 0,5 mln. eurų, o Lietuvoje – tik 30 tūkst. eurų.

Siūloma, kad tvaraus kelių finansavimo modelio lėšų šaltiniai, be Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) fondo, galėtų būti elektroninė komercinio transporto apmokestinimo (e. tollingo) sistema, kuri leistų per metus surinkti apie 250 mln. eurų, o siūlomas steigti kelių plėtros fondas – dar apie 200 mln. eurų.

„Turime sekti Lenkijos pavyzdžiu ir sukurti naują plėtros fondą, kuriuo būtų finansuojami tik nauji statybos darbai tinkle, kuris nėra mokamas sunkiasvoriam transportui“, – spaudos konferencijoje sakė Š. Frolenka.

Susisiekimo ministras Marius Skuodis liepą sakė, kad reikėtų diskutuoti, ar „Via Lietuva“ galėtų gauti tiesioginių pajamų, o nebūtų finansuojama tik per biudžetą.Tokiu atveju, anot jo, galima būtų kalbėti apie kelių fondus.

Anot asociacijos, naujasis fondas galėtų būti pildomas iš sunkiasvorio transporto registracijos mokesčio ir naujos kelių naudotojų rinkliavos, kuri galėtų būti įvesta sumažinus degalų akcizą. 

„Lietuvos kelių“ vadovo teigimu, Lietuvos automobilių kelių direkcijai tapus akcine bendrove „Via Lietuva“ ji vis dar negali pasiskolinti lėšų. Jo siūlymu, bendrovei galėtų atitekti visos lėšos iš kelių vinječių, o ateityje – iš e. tollingo, taip pat valstybinės reikšmės kelių tinklo įveiklinimo pajamos.

Tuo metu LSA ragina atlikti visapusišką šalies kelių būklės įvertinimą, nustatant finansavimo poreikį ir parengiant strategiją.

Finansų ministerijai gegužę pasiūlius didinti gynybos finansavimą didinant akcizus visų rūšių kurui, Š. Frolenka BNS teigė besitikintis, kad valdžia priims sprendimus, kurie leistų bent 80 proc. surenkamų akcizų skirti kelių priežiūrai ir remontui. 

Lietuvoje keliams šiemet numatoma skirti 872 mln. eurų, tačiau lėšų kasmet trūksta sutvarkyti visus šalies kelius bei tiltus. Pagal įstatymą iš Kelių priežiūros ir plėtros programos skiriamo finansavimo 67 proc. tenka valstybinės reikšmės, 33 proc. – vietiniams keliams. 

Šiemet liepą „Sprinter“ atliktos apklausos rezultatai parodė, kad kelių tiesimą ir remontą lietuviai įvardija kaip vieną iš dešimties aktualiausių problemų šalyje.

Komentarai 18

  1. R says:
    10 mėnesių ago

    Melagių ir grobuonių rasiju gini.

    • Senjore says:
      10 mėnesių ago

      Karas baisu.Tik paskutinis niekšas jį pateisina.Teisingai rašote, melagių melagių tauta.Jaunimas dabartinis nesupranta,nes nesuvokia,o senimas žino.a.a.Dudajevas sakė,kad fašistinė Rusijos Federacija puls Ukrainą,kad tai tauta be sąžinės ir Dievulio tikėjimo.

      • Tikra tiesa says:
        10 mėnesių ago

        Dar baisiau, kad tauta be Dievo savo vadu išsirenka pedofilą. Tai daug pasako apie tautos požiūrį į moralę ir smurtą.

      • Kvazimodas says:
        10 mėnesių ago

        Nusimeskime kaukes PONAI !!!
        Lietuviams galejo istrigti tik nuo vidurio Lenkijos iki Vokietijos sienos mokama magistrale.
        Dar viena yra i Pajuri is Lenkijos viduri. Dar kazkoks gabaliukas. Tai niekaip negali atsiliepti i bendra keliu strukturos kokybe valstybeje. Pvz Lietuvoje kur problemos su magistraliniais keliais, kur su Bezinkos. Niekaip neisivaizduoju kaip mokama magistrale
        Panevezys Vilnius, pakeistu Berzinkos kelio kokybe.
        Ir nemanau kad labai daug Lenku ka daug investavo privatus verslas i pagrindine magisrale link Vokietijos sienos. Tik kad dabar prieziura patys uzsiima ir tai ne faktas kad plius ES pinigu nenaudoja. Gal bus iki 500km bendras mokamu keliu ruozas Lenkijoje. Jis niekaip negali atsiliepti, panasiai 290 000 km vien plentiniu keliu salyje kokybei.
        P.S rasiau atvirksciai, kad Lenkija negalejo lyginant su Lietuva skirti keliams 15 kartu daugiau biudzeto lesu nei Lietuva. Tik cia parasiau kad ko gero supainiota su ES lesu ilgalaikias projektais, priskirdami tai vieniems metams. Jei neklystu kazkada maciau kad. Lenkija gal virs 60 milijardu keliu infrastrukturos gerninimui pinigu nurove.
        Marijos zeme puoseleja kultura, kas ka.

  2. Nuomonė says:
    10 mėnesių ago

    Kam Lietuvai geri keliai, kai konservus ir panašius į juos trisdešimt metų rusai puola.

    • Tvirta nuomonė says:
      10 mėnesių ago

      Putlerinės propagandos stilius išduoda, kad galimai esate pedofilų, t.y. Putlerio pakraipos.

      • Kvazimodas says:
        10 mėnesių ago

        Nusimeskime kaukes PONAI !!!
        Aiskindami kad tik viena partija Lietuvoje lietuviska, visos kitos prorusiskos, jus nemazesnis neonacis. Nors vizualiai paziurejus, toks vaizdas kad sioje partijoje grinakrauju Lietuviu beveik kaip ir nera. Labai jau panasus i ta populiariaja pasaulio nacija.
        ————————————
        Kad ir imti su keliais Lenkija is savo biudzeto keliams skiria palyginus nedaug. Bet ji pastoviai nurauna milziniskus ES projektus keleriems metams i prieki keliams. Gal cia tai turejo galvoje straipsni… Tada prisiminkime sukius. MES VISA AKCENTA SKIRSIME KULTURAI…
        Tada jau kita daina. Ar mes kulturintis norejome, ar kelius gerinti. ES biudzetas nebegalinis.

        Va kad Marijos zeme kulturinosi, kai kiti ES lesas naudojo keliams, cia faktas. Tada biudzeto lesu lieka daugiau socialinems garantijoms, svietimui ir panasiai…
        —————-
        Tada taip ir reikia aiskinti Marijos zeme uz ES lesas kele kultura, Lenkai kelius tiese. Tai butu arti tiesos.

        • HD says:
          10 mėnesių ago

          Kodėl neparašei, kad Lenkijoje nemažai kelių yra mokami. Statė privatūs investuotojai, kurie dabar už mokamus ruožus atsiiima pinigus. Nežinau ar tu norėtum susimokėti už važiavimą nuo Ukmergės iki Vilniaus po 7 eurus. Taip kad ten, netik naudojamos ES ir valstybinės lėšos, todėl ir progresas toks ryžkus.

      • Tvirtai nuomonei says:
        10 mėnesių ago

        Esu iš pedofilų su žaliais akiniais pakraipos.

        • Kur pamatyti? says:
          10 mėnesių ago

          Ačas nusipirko kažkokius akinius?

  3. Kvazimodas says:
    10 mėnesių ago

    Nusimeskime kaukes PONAI !!!
    Š. Frolenkos teigimu, Lietuvoje keliams skiriama 15 kartų mažiau nei Lenkijoje, kur vienam valstybinių kelių kilometrui tenka beveik 0,5 mln. eurų, o Lietuvoje – tik 30 tūkst. eurų.

    Neteisinga su milziniska lyginimo logika klaida. Matuoti reikia ne kiek 1km skirta lesu, nes as zinau atveju Kai visiskam kaimo sunkeliui skire milijona. O lyginti kiek skiriama lesu keliams, 1 milijonui gyventoju.
    Lenkija skiria keliams apie 1 milijardu euru. Gyventoju skaicius 36.6 milijono.
    1 000 000 000/ 36.6mln gyv = 27 322 404 eur 1mln gyv
    ——————————————
    Lietuva skiria keliams apie puse milijardo i metus, jau net neskaiciavus galima suprasti kad lyginant su Lenkija aiskiai nusikalbeta. Bet paskaiciavus tiksliai.
    2024 Lietuva keliams skyre 584 000 000 / 2.7 = 216 296 296 euru 1mln gyv
    ————————-
    Taigi turime kad nepazeista lyginamaja logika, Lietuva skiria keliams beveik 10 kartu daugiau euru, nei Lenkija…
    As tikrai ne pries keliu infrastrukturos gerinama. Bet jus man paaiskinkite, kas dedasi siu deduliu smegenelese.
    ————————————————–
    Galeciau dar lyginti pagal asfaltuotu keliu bendra atstuma. Bet manau gausiu panasiai ta pati. Jei Lietuvos keliams skirama suma tik 2 kartus mazesne nei Lenkijos.

  4. Kvazimodas says:
    10 mėnesių ago

    Nusimeskime kaukes PONAI !!!
    Š. Frolenkos teigimu, Lietuvoje keliams skiriama 15 kartų mažiau nei Lenkijoje, kur vienam valstybinių kelių kilometrui tenka beveik 0,5 mln. eurų, o Lietuvoje – tik 30 tūkst. eurų.

    Neteisinga su milziniska lyginimo logika klaida. Matuoti reikia ne kiek 1km skirta lesu, nes as zinau atveju Kai visiskam kaimo sunkeliui skire milijona. O lyginti kiek skiriama lesu keliams, 1 milijonui gyventoju.
    Lenkija skiria keliams apie 1 milijardu euru. Gyventoju skaicius 36.6 milijono.
    1 000 000 000/ 36.6mln gyv = 27 322 404 eur 1mln gyv
    ——————————————
    Lietuva skiria keliams apie puse milijardo i metus, jau net neskaiciavus galima suprasti kad lyginant su Lenkija aiskiai nusikalbeta. Bet paskaiciavus tiksliai.
    2024 Lietuva keliams skyre 584 000 000 / 2.7 = 216 296 296 euru 1mln gyv
    ————————-
    Taigi turime kad nepazeista lyginamaja logika, Lietuva skiria keliams beveik 10 kartu daugiau euru, nei Lenkija…
    As tikrai ne pries keliu infrastrukturos gerinama. Bet jus man paaiskinkite, kas dedasi siu deduliu smegenelese.
    ————————————————–
    Galeciau dar lyginti pagal asfaltuotu keliu bendra atstuma. Bet manau gausiu panasiai ta pati. Jei Lietuvos keliams skirama suma tik 2 kartus mazesne nei Lenkijos.

  5. Kvazimodas says:
    10 mėnesių ago

    Nusimeskime kaukes PONAI !!!
    Š. Frolenkos teigimu, Lietuvoje keliams skiriama 15 kartų mažiau nei Lenkijoje, kur vienam valstybinių kelių kilometrui tenka beveik 0,5 mln. eurų, o Lietuvoje – tik 30 tūkst. eurų.

    Neteisinga su milziniska lyginimo logika klaida. Matuoti reikia ne kiek 1km skirta lesu, nes as zinau atveju Kai visiskam kaimo sunkeliui skire milijona. O lyginti kiek skiriama lesu keliams, 1 milijonui gyventoju.
    Lenkija skiria keliams apie 1 milijardu euru. Gyventoju skaicius 36.6 milijono.
    1 000 000 000/ 36.6mln gyv = 27 322 404 eur 1mln gyv
    ——————————————
    Lietuva skiria keliams apie puse milijardo i metus, jau net neskaiciavus galima suprasti kad lyginant su Lenkija aiskiai nusikalbeta. Bet paskaiciavus tiksliai.
    2024 Lietuva keliams skyre 584 000 000 / 2.7 = 216 296 296 euru 1mln gyv
    ————————-
    Taigi turime kad nepazeista lyginamaja logika, Lietuva skiria keliams beveik 10 kartu daugiau euru, nei Lenkija…
    As tikrai ne pries keliu infrastrukturos gerinama. Bet jus man paaiskinkite, kas dedasi siu deduliu smegenelese.
    ————————————————–
    Galeciau dar lyginti pagal asfaltuotu keliu bendra atstuma. Bet manau gausiu panasiai ta pati. Jei Lietuvos keliams skirama suma tik 2 kartus mazesne nei Lenkijos.

  6. Nu says:
    10 mėnesių ago

    Kelių pinigai eina į Ukraina,naciams.

    • Tvirta Nu says:
      10 mėnesių ago

      Svarbu, kad neina pedofilo Putlerio pakalikams

    • Pensininke says:
      10 mėnesių ago

      Putleristas prabilo.Fašisto gabalas.

  7. Anupras says:
    10 mėnesių ago

    čia su otkatais ar be?

  8. Skaitytojas says:
    10 mėnesių ago

    2028 – 2033 reikės 15 mlrd.

Kitas įrašas

Prof.Romualdui Inčirauskui bus įteikta premija

Panašūs straipsniai

BNS nuotr.

Baltijos šalyse pastarąją savaitę brango dyzelinas

2025-07-11
1

Per pastarąją savaitę Baltijos valstybėse pabrango dyzelinas, o benzino kainos mažmeninėje rinkoje pasikeitė tik Estijoje – sumažėjo, rodo agentūros BNS...

Rusijos prekių eksportas sausį-gegužę menko 6,2 proc., importas augo 1,7 proc.

2025-07-11
2

Rusijos prekių eksportas sausio-gegužės mėnesiais, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, verte JAV doleriais sumenko 6,2 proc. iki 162,1 mlrd....

Ministerija siūlo švelninti reikalavimus kurorto statusui

2025-07-11
1

Ekonomikos ir inovacijų ministerija siūlo lankstesnius reikalavimus kurorto statuso siekiantiems miestams ar vietovėms, penktadienį pranešė ministerija.

Pasak ministro Luko Savicko, turizmo...

Baigtas tyrimas dėl mirtino incidento Utenos ralyje

2025-07-11
0

Panevėžio apygardos prokuratūra baigė ikiteisminį tyrimą ir į teismą perdavė bylą, kurioje dviem Utenos ralio organizatoriams ir automobilių sporto klubui...

Anykšta TV:

Naujienos iš interneto

traffix.lt

Taip pat skaitykite:

Naujienos

Muziejus atsisakė grynųjų pinigų
Siūlo žmonėms pagarbos nešykštėti
Viešose erdvėse bujoja česnakai, o gyventojai gėlynus slepia už tvorų
„Fotografijose – mano gyvenimas, fotografijose – mano meilė“
Nevėžis per parą pakilo 35 centimetrais
Prie paminklo Laisvei ištikimybę Lietuvai prisiekė dešimtys šaulių

Apskrities nusikalstamų įvykių apžvalga

Liepos 12 dienos Utenos apskrities įvykių apžvalga
Liepos 10 dienos Utenos apskrities įvykių apžvalga
Liepos 10 dienos apskrities įvykių apžvalga
Liepos 9 dienos apskrities įvykių apžvalga
Liepos 8 dienos apskrities įvykių apžvalga
Liepos 7 dienos apskrities įvykių apžvalga

Lietuvos ir užsienio naujienos

Baltijos šalyse pastarąją savaitę brango dyzelinas
Rusijos prekių eksportas sausį-gegužę menko 6,2 proc., importas augo 1,7 proc.
Ministerija siūlo švelninti reikalavimus kurorto statusui
Baigtas tyrimas dėl mirtino incidento Utenos ralyje
Daugėja griežtai neigiamai vertinančių Vyriausybę gyventojų skaičius
„Via Lietuva“: magistralės Vilnius–Utena rekonstravimas įsibėgėjo – atskirose atkarpose jau paklotas asfalto pagrindo sluoksnis

Laikraštis

Svarsto, kaip padėkoti dėkotojams (Nr. 33, 2022-04-30)
Saulės jėgainių parką savivaldybė statys aerodromo teritorijoje (Nr.31, 2022-04-23)
Anykščių kultūra išpopuliarėjo Indonezijoje (Nr.30, 2022-04-16)
Kario paminklas Kurkliuose nudažytas Ukrainos vėliavos spalvomis (Nr.29, 2022-04-12)
Jei ne švietimas – Anykščių rajonas muštų indekso dugną (Nr.28, 2022-04-09)
Iš Tarybos darbotvarkės išbrauktas 21 klausimas (Nr.26, 2022-04-02)
Restoraną ant Šventosios kranto numatyta nuomoti už kuklią kainą (Nr.25. 2022-03-29)
Anykščiuose ukrainiečius šokiravo atlyginimo dydis (Nr. 24, 2022-03-26)

Vietovės ir žmonės

Mačionių kaimas patrauklus verslui ir poilsiui
Mikieriai ir nuostabusis Leika
Skiemonyse tuščių sodybų beveik nelikę
Nuo melioracijos išsigelbėjo pakišdamas revoliucionierių
„Nebėr Jurgiškio…“
Žiogų kaime Žiogai negyvena
Levaniškiuose užpuolė šunys
Vaikystės pievose prezidentas gano aubrakus

skelbimas žiūrėk

skelbimas žiūrėk

Apklausa

Ką pirmiausiai skaitėte naujame žurnalo „Aukštaitiškas formatas“ numeryje?

Rezultatai

  • Balsavimų archyvas

PRENUMERATA

PRENUMERATA

Jaros prekyba

Jaros prekyba

Anyksciu baldai

Anyksciu baldai

PIANISTAI_800x800

PIANISTAI_800x800

Anyksciu kredito unija 300×250@2x

Anyksciu kredito unija 300×250@2x

anyksta 300×250

anyksta 300×250

Husquarna atsinaujinkite

Husquarna atsinaujinkite

800x800_AGROBITE_LT

800x800_AGROBITE_LT

AKC BANERIS

AKC BANERIS

AMC baneris

AMC baneris

Anyksciu vandenys_ logotipas

Anyksciu vandenys_ logotipas

baseino bangenis stovykla

baseino bangenis stovykla

Anyksciu siluma 300×250@2x

Anyksciu siluma 300×250@2x

Anyksciu kvarcas 300×250@2x

Anyksciu kvarcas 300×250@2x

Anyksciu komunalinis ukis 300×250@2x

Anyksciu komunalinis ukis 300×250@2x

akksc.lt

akksc.lt

Anyksciu ismanioji tv 300×250@2x

Anyksciu ismanioji tv 300×250@2x

Projektą „Legenda: gyvieji Anykščiai – 2025“

10 000 Eur iš dalies finansuoja

Medijų rėmimo fondas.

anykta.lt logo
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Apie mus
  • Prisijungti
  • Prenumerata
  • Privatumo politika

© Anykšta, tel/faksas (8 381) 5 94 58, reklamos skyrius +370 686 33036, el. paštas anyksta@anyksta.lt
Portalas www.anyksta.lt talpinamas UAB „Interneto vizija“ serveryje

No Result
View All Result
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės

© Anykšta, tel/faksas (8 381) 5 94 58, reklamos skyrius +370 686 33036, el. paštas anyksta@anyksta.lt
Portalas www.anyksta.lt talpinamas UAB „Interneto vizija“ serveryje

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In