• Kontaktai
  • Reklama
  • Apie mus
  • Prisijungti
  • Prenumerata
  • Privatumo politika
Ketvirtadienis, 17 liepos, 2025
No Result
View All Result
Anyksta.lt
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės
No Result
View All Result
Anyksta.lt
No Result
View All Result

Reformai nepagerinus keleivių vežimo autobusais situacijos, ieškoma sprendimų

BNS
2024-01-17
Lietuvos ir užsienio naujienos
3
Dalintis FacebookDalintis Twitter

Savivaldybių atstovai tikina, kad konkurenciją skatinti turėjusi keleivių vežimo tarpmiestiniais autobusais reforma iš esmės nieko nepakeitė, o situacija tik prastėja – mažėja regionų gyventojų galimybės susisiekti su kitais miestais. Institucijos artimiausiu metu žada ieškoti būdų situaciją keisti, sprendimų tikimasi iki Velykų.

Lietuvos savivaldybių asociacijos (LSA) patarėja Dovilė Sujetaitė sako, kad pradėjus reformą dalyje regionų buvo panaikinti kai kurie autobusų maršrutai. 

„Reforma įvyko, pasekmes tikrai jaučiame, noriu pažymėti, kad daliai savivaldybių jokios įtakos ji nepadarė, tačiau daliai savivaldybių sukėlė neigiamų pasekmių. Matome, kad įsigaliojus pertvarkai vežėjai turėjo galimybę optimizuoti maršrutus, kitaip tariant, jų atsisakė“, – trečiadienį Seimo Ekonomikos komitete, kuris aptarė pernai liepą pradėtos reformos eigą, rezultatus ir perspektyvas, sakė D. Sujetaitė.

Anot LSA atstovės, dėl to sumažėjo regionų gyventojų galimybės viešuoju transportu vykti į kitus miestus, kur jie dirba ar važiuoja kitais reikalais: „Nuogąstavimus ir prieš reformą kėlėme tokius pačius, (…) matome, kad taip ir atsitiko“. 

Jos teigimu, situacija pradėjus reformą prastėjo visoje šalyje, labiausiai – vakarų Lietuvoje.

Šilalės rajono meras Tadas Bartkus sako, kad rajone neliko 11 maršrutų iš 17-os, maždaug pusė gyventojų liko be susisiekimo su didmiesčiais.

„Situacija liūdnai tragiška (…). Po reformos iš septyniolikos maršrutų netekome vienuolikos, nuo rugsėjo neteksime dar vieno. Praktiškai liekame be jokio susisiekimo su didžiaisiais miestais. Pusė rajono gyventojų per panaikintus maršrutus neteko galimybės susisiekti su Klaipėda, kuri jiems yra tikrai labai svarbi. Liūdna darosi, kad tie maršrutai nyksta“, – komiteto posėdyje sakė T. Bartkus.  

Ekonomikos komiteto narys socialdemokratas Gintautas Paluckas teigė, kad reforma nepasiekė tikslo skatinti konkurenciją ir didinti rinkos dalyvių skaičių.

„Buvo labai aiškiai pasakyta – atvesti naujus žaidėjus, jų dabar yra 28, konkurencija toje rinkoje, kiek įmanoma, gali ir turi vykti, bet ar astras dar vienas papildomai, ar dar du“, – komiteto posėdyje sakė G. Paluckas.

Pasak jo, iki pertvarkos buvusi situacija dar suprastėjo – maršrutų sumažėjo, o nauji vežėjai dėl naujų reikalavimų nenori jų aptarnauti. 

„Mūsų tikslas buvo užtikrinti, kad bus aptarnaujami maršrutai. Šiandien padaryta reforma situacijos nepagerino, o ją suprastino, todėl, kad atsiradęs apibrėžtumas lemia, kad komercinės rizikos kai kurie vežėjai prisiimti nenori, jie turi pilną teisę tai daryti (…) Situacija degraduoja, prastėja, dinamika yra neigiama“, – komiteto posėdyje sakė G. Paluckas.

Susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas sakė, kas reforma siekta rinką sureguliuoti teisiškai.

„Pagrindinis tikslas buvo, ko gero, sureguliuoti teisiškai tą klausimą po eilės teismų“, – komiteto posėdyje trečiadienį sakė M. Tarnauskas.

Konkurencijos tarybai anksčiau konstatavus, kad keleivių vežimo tarpmiestiniais maršrutais versle trūksta konkurencijos, teismo įpareigota LTSA 2022-ųjų gruodį paskelbė naują vežėjų konkursą, tačiau teismas jį stabdė vežėjų prašymu.

LTSA: vežėjai pasitraukė dar iki reformos

Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) direktoriaus pavaduotojas Justas Rašomavičius tikino, kad maršrutų skaičius mažėjo ne dėl reformos – jis nuolat mažėjo nuo Covid-19 pandemijos pradžios iki praėjusių metų liepos.  

„Mes girdėjome apie reisų mažėjimą, kad tai yra reforma. Tai norime paneigti tą gandą – tikrai ne reforma kalta ir ne reformos pasekmė. (…) Vežėjai iki 2023 metų liepos visiškai susimažino maršrutų skaičių ir reisų skaičių (…) Tuo metu galiojo susisiekimo ministro taisyklės, kurios visiškai nedraudė vežėjams savo iniciatyva mažinti reisus ir maršrutų skaičių“, – komiteto posėdyje sakė J. Rašomavičius.

Anot jo, pradėjus pertvarką iš rinkos pasitraukė penki vežėjai – beveik visi jie sutartis nutraukė baimindamiesi, jog negalės įvykdyti naujų reikalavimų autobusams. 

„Kai įsigaliojo kodeksas, išėjo tik penki vežėjai, jie savavališkai nutraukė sutartis, sankcijų negalėjome taikyti“, – komiteto posėdyje sakė J. Rašomavičius.

LTSA duomenimis, šiuo metu 28 įmonės Lietuvoje aptarnauja 230 maršrutų, o naujų vežėjų reforma nepritraukė. 

„Nauji vežėjai neatėjo, nepasipildė, turime tik pavienius paklausimus“, – teigė J. Rašomavičius. 

Lietuvos keleivių vežimo asociacijai atstovaujantis advokatas Justinas Šileika komiteto posėdyje sakė, kad 2019 metais 363 maršrutus aptarnavo 43 vežėjai.

Sieks gerinti padėtį, valstybė pinigų neturi

G. Palucko teigimu, dėl pertvarkos šalies biudžetas patirs papildomų išlaidų, nes valstybė privalės apmokėti keleivių vežimo paslaugas nepelningais maršrutais. 

„Negana to, kad sumažinome vežėjų skaičių, dar prie viso to nacionalizavome kaštus, perkelsime į bendras biudžeto išlaidas tų socialinių maršrutų užpirkimui (…) Diskutavome ne kartą – kad tokia grėsmė su šia reforma ateina“, – kalbėjo G. Paluckas.

Komiteto pirmininkas konservatorius Kazys Starkevičius taip pat pripažino, kad situacija prasta ir ragino visas suinteresuotas puses kuo greičiau rasti sprendimą, kad nepelningais maršrutais reguliariai kursuotų autobusai

„Situacija bloga (…) Reikia ieškoti gerų paketų, kur būtų patenkinti visi interesai (…) kad tie maršrutai, kurie nėra komerciškai naudingi, kad jais vyktų reguliarus eismas“, – komiteto posėdyje sakė K. Starkevičius.

K. Starkevičius priminė, kad pinigų tam 2024 metų valstybės biudžete nenumatyta: „Pirmiausiai išnaudokite visus resursus suprasdami, kad šių metų biudžete nenumatyta pinigų tiems socialiniams maršrutams, gyvenkime pagal šią realybę“. 

LTSA vadovo pavaduotojo J. Rašomavičiaus teigimu, susisiekimą būtų galima pagerinti dar iki šių metų Velykų vežėjams keičiant tvarkaraščius ir didinti reisų skaičių. 

„Keisti, modifikuoti maršrute reisų skaičių didinti, važiavimų skaičius kad galėtų būti didesnis, koreguoti tvarkaraščius, taip galima būtų per Velykas turėti palankesnį ir dažnesnį susisiekimą su visais miestais, o galbūt ir didinti važiavimus savivaldybėse“, – sakė J. Rašomavičius. 

Reformos esmė

Pernai liepos 1-ąją įsigaliojo Kelių transporto kodekso pataisos, kuriomis pertvarkyta tolimojo susisiekimo autobusais rinka. Tarp esminių permainų – autobusai turi būti ne senesni nei 14 metų, o nuo 2026-ųjų – 10 metų.

Tikėtasi, kad pertvarka padės pritraukti į rinką naujų dalyvių ir taip skatins konkurenciją. Konkurencijos taryba skelbė, kad jos šiame versle trūksta. 

Į maršrutų aptarnavimą pretenduojančios įmonės privalo turėti metus galiojančią banko ar draudimo bendrovės garantiją, o nesilaikant leidimo sąlygų vežėjas privalo mokėti 10 proc. garantijos sumos. Nuostolingų maršrutų aptarnavimui gali būti naudojamos valstybės lėšos.

Be to, numatomi aukštesni reikalavimai pirmos kategorijos autobusų stotims, kurių Lietuvoje yra aštuonios. Stotys turi būti pritaikytos žmonėms su negalia, jose turi būti įrengtos bilietų kasos, bagažo saugojimo kameros, poilsio kambariai vairuotojams. 

Pataisos taip pat numato galimybę į rinką norinčius patekti vežėjus tikrinti, ar jie neturi sąsajų su priešiškomis valstybėmis, už jų nėra tarp sankcionuojamų asmenų ar įmonių. Be to, įmonės turi įrodyti, kad jos steigėjai, kontroliuojantys asmenys, galutiniai naudos gavėjai nekelia grėsmės šalies saugumui.

Nauji vežėjai šiuos reikalavimus turi atitikti jau nuo pernai liepos, o senbuviams prisitaikyti suteiktas 18 mėnesių pereinamasis laikotarpis.

Komentarai 3

  1. gal says:
    1 metai ago

    paprasom jovaisos suvazinet do vilno aftobusu ir but idomu koks but atsakimas

  2. Aha says:
    1 metai ago

    autobusai turi būti ne senesni nei 14 metų, o nuo 2026-ųjų – 10 metų.

    Visiems smulkiesiems vežėjams konservai tiesiogine to žodžio prasme uždraudė vežti keleivius. Tai yra atviro lobizmo pavyzdys kai stambusis verslas eina su brendžio dėžutėmis pas politikus – o politikai priima stambiajam verslui palankius sprendimus.

    Smulkieji vežėjai,kurie ir taip aptarnaudavo nepelningus maršrutus savaime suprantama,kad neturėjo milijoninių investicijų naujiems autobusams pirkti. Jie buvo sėkmingai eliminuoti iš rinkos,o jų keleivius pasidalino stambieji vežėjai,kurių bilietų kainos dvigubai didesnės nei buvo smulkiųjų. Dabar keleiviams nebeliko iš ko rinktis – važiuok su Kautra už brangiai…arba eik peškom…

    Didieji vežėjai pasidalino keleivius ir pelningiausius maršrutus – kas dabar ateis bei investuos į naujus autobusus ir imsis nepelningų maršrutų? Ogi niekas…

    Konservai toliau naikina Lietuvą.

    • O varge... says:
      1 metai ago

      Bet kaip čia šitam viduriuotojui pavyko Landsbergio nepaminėt? Konservai konservai. Tai kame reikalas? Turėjote kumuniagas socdemus, turėjote Uspiskichą, turėjote valstiečius baudžiauninkus – tai ko jie neįtiko kad tik jiems atbuvus savo kadensijas vėl konservatorius renkat? Ir po to rėkiat – gelbėkit, žlunga Lietuva! Tai apsispręskit tokie ko jūs norit.

Kitas įrašas

Dėl slidžių kelių rajone padaugėjo eismo įvykių

Panašūs straipsniai

Vyriausybė paskolins iki 40 mln. eurų ILTE daugiabučių modernizavimui

2025-07-16
0

Vyriausybė trečiadienį nusprendė paskolinti iki 40 mln. eurų nacionaliniam plėtros bankui ILTE – paskola skirta daugiabučių atnaujinimui finansuoti. 

Finansų ministerija siūlymu...

Remigijus Žemaitaitis: visiškai uždraudus vienkartines elektronines cigaretes augtų jų kontrabanda

2025-07-16
1

Valdančiosios koalicijos partnerės „Nemuno aušros“ lyderis Remigijus Žemaitaitis sako, kad siūlymo uždrausti vienkartines elektronines cigaretes atsisakyta teisėsaugai teigiant, kad tokiu...

Pradėjo veikti nauja į „Sodros“ paskyrą integruota personalo rezervo duomenų sistema

2025-07-16
0

Pradėjo veikti nauja civilinio mobilizacinio personalo rezervo (CMPR) duomenų sistema, kuri yra integruota į „Sodros“ sistemą, antradienį pranešė Krašto apsaugos...

Premjeras: prie egzaminų nepridėjus taškų, visa abiturientų karta eitų į profesines mokyklas

2025-07-15
6

Premjeras Gintautas Paluckas teigia, kad švietimo, mokslo ir sporto ministrė pasielgė teisingai pridėdama po dešimt taškų prie brandos egzaminų rezultatų,...

Anykšta TV:

Naujienos iš interneto

traffix.lt

Taip pat skaitykite:

Naujienos

Pristatė daugkartinius indus
Žemės ūkis pripažintas nacionaliniam saugumui svarbia sritimi
Debeikiuose skleidžiasi partizaninės sodininkystės žiedai
Aplinkos ministerija primena, kaip teisingai rūšiuoti ličio baterijas ir išvengti rizikų
Dėl smarvės Kurkliuose vyksta tyrimas
Anykščiuose palaidotas garsus chemikas

Apskrities nusikalstamų įvykių apžvalga

Liepos 15 dienos Utenos apskrities įvykių apžvalga
Liepos 14 dienos Utenos apskrities įvykių apžvalga
Liepos 13 dienos Utenos apskrities įvykių apžvalga
Liepos 12 dienos Utenos apskrities įvykių apžvalga
Liepos 11 dienos Utenos apskrities įvykių apžvalga
Liepos 10 dienos apskrities įvykių apžvalga

Lietuvos ir užsienio naujienos

Vyriausybė paskolins iki 40 mln. eurų ILTE daugiabučių modernizavimui
Remigijus Žemaitaitis: visiškai uždraudus vienkartines elektronines cigaretes augtų jų kontrabanda
Pradėjo veikti nauja į „Sodros“ paskyrą integruota personalo rezervo duomenų sistema
Premjeras: prie egzaminų nepridėjus taškų, visa abiturientų karta eitų į profesines mokyklas
Teismas pratęsė Vilhelmo Germano suėmimą dar mėnesiui
Turtingiausia tarp šalies vadovų – premjero šeima, išaugo prezidento turtas

Laikraštis

Svarsto, kaip padėkoti dėkotojams (Nr. 33, 2022-04-30)
Saulės jėgainių parką savivaldybė statys aerodromo teritorijoje (Nr.31, 2022-04-23)
Anykščių kultūra išpopuliarėjo Indonezijoje (Nr.30, 2022-04-16)
Kario paminklas Kurkliuose nudažytas Ukrainos vėliavos spalvomis (Nr.29, 2022-04-12)
Jei ne švietimas – Anykščių rajonas muštų indekso dugną (Nr.28, 2022-04-09)
Iš Tarybos darbotvarkės išbrauktas 21 klausimas (Nr.26, 2022-04-02)
Restoraną ant Šventosios kranto numatyta nuomoti už kuklią kainą (Nr.25. 2022-03-29)
Anykščiuose ukrainiečius šokiravo atlyginimo dydis (Nr. 24, 2022-03-26)

Vietovės ir žmonės

Mačionių kaimas patrauklus verslui ir poilsiui
Mikieriai ir nuostabusis Leika
Skiemonyse tuščių sodybų beveik nelikę
Nuo melioracijos išsigelbėjo pakišdamas revoliucionierių
„Nebėr Jurgiškio…“
Žiogų kaime Žiogai negyvena
Levaniškiuose užpuolė šunys
Vaikystės pievose prezidentas gano aubrakus

skelbimas žiūrėk

skelbimas žiūrėk

Apklausa

Kiek automobilių turi Jūsų šeima?

Rezultatai

  • Balsavimų archyvas

PRENUMERATA

PRENUMERATA

Jaros prekyba

Jaros prekyba

Anyksciu baldai

Anyksciu baldai

PIANISTAI_800x800

PIANISTAI_800x800

Anyksciu kredito unija 300×250@2x

Anyksciu kredito unija 300×250@2x

Husquarna atsinaujinkite

Husquarna atsinaujinkite

800x800_AGROBITE_LT

800x800_AGROBITE_LT

AKC BANERIS

AKC BANERIS

AMC baneris

AMC baneris

Anyksciu vandenys_ logotipas

Anyksciu vandenys_ logotipas

baseino bangenis stovykla

baseino bangenis stovykla

Anyksciu siluma 300×250@2x

Anyksciu siluma 300×250@2x

Anyksciu kvarcas 300×250@2x

Anyksciu kvarcas 300×250@2x

Anyksciu komunalinis ukis 300×250@2x

Anyksciu komunalinis ukis 300×250@2x

akksc.lt

akksc.lt

Anyksciu ismanioji tv 300×250@2x

Anyksciu ismanioji tv 300×250@2x

Projektą „Legenda: gyvieji Anykščiai – 2025“

10 000 Eur iš dalies finansuoja

Medijų rėmimo fondas.

anykta.lt logo
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Apie mus
  • Prisijungti
  • Prenumerata
  • Privatumo politika

© Anykšta, tel/faksas (8 381) 5 94 58, reklamos skyrius +370 686 33036, el. paštas anyksta@anyksta.lt
Portalas www.anyksta.lt talpinamas UAB „Interneto vizija“ serveryje

No Result
View All Result
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės

© Anykšta, tel/faksas (8 381) 5 94 58, reklamos skyrius +370 686 33036, el. paštas anyksta@anyksta.lt
Portalas www.anyksta.lt talpinamas UAB „Interneto vizija“ serveryje

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In