Balandžio pradžioje Anykščių miesto logopedės ir specialiosios pedagogės susitiko su kolegėmis iš Visagino. Norėdamos ne tik pasidalinti sukaupta savo praktine darbo patirtimi, bet ir siekdamos edukacinių tikslų, susitikimo vietą parinkome J. Biliūno tėviškę Niūronių kaime. Susirinkusias koleges pasveikino ir su dienos programa supažindino Anykščių miesto logopedų ir specialiųjų pedagogų metodinio būrelio pirmininkė Vilma Žvybienė.
Balandžio pradžioje Anykščių miesto logopedės ir specialiosios pedagogės susitiko su kolegėmis iš Visagino. Norėdamos ne tik pasidalinti sukaupta savo praktine darbo patirtimi, bet ir siekdamos edukacinių tikslų, susitikimo vietą parinkome J. Biliūno tėviškę Niūronių kaime. Susirinkusias koleges pasveikino ir su dienos programa supažindino Anykščių miesto logopedų ir specialiųjų pedagogų metodinio būrelio pirmininkė Vilma Žvybienė.
Edukacinės programos metu pirkios šeimininkė Rita susirinkusioms papasakojo apie mūsų protėvių gyvenimą ir duonos kepimo tradicijas lietuviškame kaime. Įsimintiniausia akimirka visoms kolegėms tapo pačių rankomis suformuoti ir ant kvapnių ajerų padėti duonos kepalėliai, kurie vėliau buvo „pašauti“ į įkaitusią krosnį. Na, o kepant gardžiai duonelei, kolegės iš Visagino ir Anykščių dalijosi savo praktine darbo patirtimi dirbant su vaikais, turinčiais įvairių mokymosi negalių (kalbos, kalbėjimo ir komunikacijos sutrikimų, emocijų ir elgesio problemų ir kt.). Taip pat aptarė mokinių mokymosi sutrikimus, jų priežastis ir efektyvios pagalbos būdus, kurie padėtų sėkmingiau vaikams, tėvams ir specialistams kartu įveikti mokymosi sunkumus, atsirandančius ugdymo procese. Pranešimą „Disgrafijos ir jų "apėjimo" būdai“ skaičiusi Antano Vienuolio gimnazijos specialioji pedagogė Dangira Gailevičiūtė, supažindino ne tik su būdais, taikytinais šalinant rašymo sutrikimus, bet ir pristatė pačios sukurtą metodinę priemonę rašybos įgūdžiams lavinti. Jono Biliūno gimnazijos specialioji pedagogė Birutė Tretjakova pasidalino patirtimi kaip ugdyti vaikus, turinčius elgesio ir emocijų sutrikimų bei vaikystės autizmą. Vienas iš metodų – mokymas piešiant. Naudojant šį metodą buvo pasiekti puikūs rezultatai, ugdant minėtą sutrikimą turinčius vaikus.
Laikas netruko prabėgti ir mus pasiekė malonus iškepusios naminės duonelės kvapas. Kiekvienai buvo smalsu pasižiūrėti į pačių suformuotą ir iškeptą šiltą, garuojančią duonelę, kuri sugrįžus į namus primins gražų susitikimą Anykščių krašte. Atsisveikinusios su svetingų namų šeimininke aplankėme Arklio muziejų, įsigijome suvenyrų. Iš Niūronių kaimo sodybos atvykome į Anykščių Švietimo centrą. Čia mus šiltai sutiko Anykščių Švietimo centro direktorė Jolanta Bakšienė. Susirinkusias koleges pasveikino ir atminimo dovanėles įteikė logopedė B. Galatiltienė. Išklausius kolegės D. Orlovienės pranešimą „IKT taikymas dirbant su specialiųjų poreikių mokiniais“, vyko trumpa diskusija apie susitikimo naudą ir prasmę.
Svėdasų Juozo Tumo – Vaižganto gimnazijos logopedė
Raimonda Kirvėlienė