• Kontaktai
  • Reklama
  • Apie mus
  • Prisijungti
  • Prenumerata
  • Privatumo politika
Antradienis, 17 birželio, 2025
No Result
View All Result
Anyksta.lt
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės
No Result
View All Result
Anyksta.lt
No Result
View All Result

Keturi komunarai, neskaitant „Peugeot“, Rusijoje (VI dalis)

Vidmantas ŠMIGELSKAS
2014-10-23
Kelionės
0
Prie Baltosios jūros... Rimgaudo ŠLEKIO ir Vidmanto ŠMIGELSKO nuotr.
Dalintis FacebookDalintis Twitter

Nakvynė Pinduškuose

Po kelionės į Solovkus ir nakvynės Kemi iš šio miestelio užvažiavome į Belomorską, pasidžiaugėme Baltosios-Baltijos jūrų (Belomorsko) kanalu ir Murmansko trasa nusileidome iki Medviežegorsko, kuriame vėl nėradom nakvynės. Kino filmavimo komanda vis dar nebuvo atlaisvinusi viešbučių, regis, net ir tą, kur prieš kelias dienas buvo užėmę lenktynininkai, dabar okupavo filmų kūrėjai. Jie laisvų vietų nepaliko ir kempinge su mediniais nameliais šalia Medviežegorsko. Tad jame tik kainomis pasidomėjome – už šešiavietį namelį parai prašoma 8000 rublių (daugiau nei 500 litų).

Autobusų stotyje pakalbintas taksistas mus palydėjo iki privataus viešbučio už kelių kilometrų esančiame kitame mieste, romantišku pavadinimu Pinduški. Beje, į Pinduškus patenki pravažiavęs Landyškus.

 

Pinduškuose gavome apartamentus įstabiuose svečių namuose. Po derybų dviejų kambarių su virtuve ir dušu apartamentuose įsikūrėme už 1200 rublių (apie 90 litų). Patalpų vidus visai normalus – nudrengta, nugyventa, bet miegoti galima. Tačiau iš lauko – efektas nepakartojamas. Kiemą įveikti galima tik zigzagais, apeidinėjant lentgalius, padangas, senus baldus. Už kelių žingsnių nuo namo įrengtas sąvartynas. Ne šiaip šiukšlių krūvą, o sunkvežimiai šiukšlių. Svečių namuose – keli apartamentai, vienu metu gali juose apsistoti keliolika žmonių, tad natūralu, kad svečiai šiukšlių prigamina pakankamai, o jos metų metais sandėliuojamos vietoje.

Ryte pro langus aidėjo azijietiška muzika. Du „svečiai iš vidurinės Azijos“ kuitėsi prie sunkvežimiuko. Matyt, imigrantai, kaip Rafšanas ir Džamšutas… Pinduškų apartamentams purvini azijiečiai ir jų mašinoje rėkiantis magnetofonas pridėjo dar papildomo „koloro“ – įstabu.

Du kartus išlaisvino

Nuo Pinkušku į Sankt Peterburgą važiavome pro Saujarvi. Žemėlapyje nupieštas pakankamai „storas“ kelias, tačiau kareliška patirtis jau leido prognozuoti žygio tempą – duok Dieve, per dieną nuvažiuoti 200 kilometrų.

Pradžioje buvo asfaltas. Matyt, kelio darbų kultūros ir gamtinių sąlygų kokteilis Karelijos keliuose formuoja originalų reiškinį – keliuose dygstančius akmens. Tie, akmenys turbūt tikrai dygsta, nes net ir rusai neturėtų klodami kelią vidury jo įasfaltuoti akmenų. Reikia tik truputį užsižiopsoti ir liksi kiauru karteriu. Ant medžių prikabinėta skelbimų su telefonais. Didelėm raidėmis rašomas vienas žodis – „evakuatorius“ ir telefono numeris. Tiesa, ir tą evakuatorių įlindus giliau į Karelijos miškus išsikviesti nėra kaip – mobilaus ryšio nėra, gyvenvietės, kuriose įrengtos laidinių telefonų budelės – kas keliasdešimt kilometrų.

Tarp nesibaigiančių miškų kyščioja ežerų akys. Žmonių aplinkui nesimatė, automobilių judėjimas – ne ką didesnis nei Marse, tačiau kur gražioje vietoje stojome, ten radome šiukšlių. Natūralu. Viena darbšti turistų grupė gali nušnerkšti kelių kvadratinių kilometrų plotą, o šiukšlių rinkimas bekraštėse teritorijose yra Sizifo, ir dar brangiai kainuojančio, darbas.

Kartais asfaltas dingdavo. Važiuoti duobėtu ir provėžuotų žvyrkeliu įmanoma tik 40-50 km per valandą greičiu. Sėdus už vairo įtampą kelia ne tik duobės, bet ir bendrakeleiviai. Po didesnio krestelėjimo kaip dėsningumas prasideda ekipažo nepasitenkinimas vairuotoju. Važiuojant bekelėmis vairuotoju būti yra geriausia, mažiausiai nuobodu – tad visi keleiviai begėdiškai stengiasi surasti priežastį, kuri padėtų išsikovoti (arba atsikovoti) šią prestižinę poziciją.  

Griežtai sutarėme, kad neberinksime grybų. Atsibodo juos ir kepti, ir valgyti. O Pinduškų apartamentuose dar nebuvo ir kriauklės, tad grybus teko vestis į dušą… Deja, per vieną parūkymą iš krūmų išlindo 18 raudonikių – normalus žmogus negali susivaldyti ir palikti grybus pakelėje. Mes – normalūs. Nurovėme… Bet vakare grybų nevirėme, o padovanojome Saujarvio viešbučio administratorei.  

Pakeliui mačiau porą normalių vietovardžių (pvz. Justozero, Parosozero), o paskui prasidėjo Lachkolampi ir visokie Jaistenjarvi… Tikros slaviškos žemės! Įdomu, kaip į Lachkolampi gyventojus kreipiasi valdžios vyrai prieš rinkimus – gerbiami lachkolamipčani ir gerbiamos lachkolamičankos? Ne taip žavu kaip krivorožki (nuo miesto Kryvoj Rog), bet vis tiek gražu…

9 tūkstančius gyventojų turintis rajono centras Saujarvis svečius pasitinka virš kelio ištiestu transparantu „Saujarvi – 70 metų nuo išlaisvinimo“. Gerą humoro jausmą turi rusai! Tiesa, pirmą kartą Saujarvį iš Suomijos Stalinas „išlaisvino“ dar 1939 gruodį, o po poros mėnesių buvo priimtas sprendimas likusiems suomiams draudžiantis gyventi okupuotose savo žemėse – vieni buvo ištremti, kiti į Rusijos gilumą išsikėlė gražiuoju. Taigi, 1944-ųjų „išlaisvinimas“, kuri dabar švenčia Saujarvis, buvo jau antrasis.

Absoliuti dauguma pietinės Karelijos vietovardžių yra suomiški. Atrodytų, kad rusams kankintis tariant sunkiai ištariamus žodžius, geriau gyvenviečių pavadinimus pakeisti į paprastesnius, lengvesnius. Tačiau, gal fantazija nėra beribė. Ir taip jau Karelijos žemėlapyje radau gyvenvietes – „Šliuzas Nr.11“, „Šliuzas Nr.8“, arba dar geriau – „21 km“.

Saujarvyje aiškinausi, kaip nuvažiuoti iki Sortavalos. Klausimo formuluotė buvo tokia: „Kuris kelias veda į miestą prie Ladogos ežero, kurio pavadinimas taip pat suomiškas ir taip pat iš S raidės?“ Bičiuliai garsiai juokėsi… Nesuprantu kodėl, juk taip aiškiai paklausiau…  

Saujarvyje apsistojome privačiame viešbutėlyje. Jis įkurtus, matyt, po tipinės miesto pirties privatizacijos. Pusė pirties liko pirtimi, o kitoje pusėje įrengti trys viešbučio numeriai. Šio komplekso pavadinimas linksmas – „Komfort“. Nakvynė žmogui kainavo vos 400 rublių (mažiau nei 30 litų). Užsisakėm ir karštą suomišką pirtį. Gal todėl, kad Saujarvis yra senosiose Suomijos žemėse, kuklaus miestelio pirtis buvo vienas kokybiškesnių kelionės dalykų – švaru, tvarkinga, „euroremontas“, erdvus priepirtis, kuriame plokščias televizorius, ant stalo arbata, sausainukai. Ir viso to malonumo kaina tik 800 rublių už valandą. Žinoma, norėdamas prie ko nors prisikabinti – prisikabinsi. O aš visada noriu… Kabinuosi: pirties-viešbučio kiemelis, į kurį teoriškai svečiai turėtų varyti savo automobilius, išklotas trinkelėmis, o užvažiavimo nuolydis toks, kad gali „užlipti“ tik traktoriai. Na gal dar didieji visureigiai, o „Peugeotus-vulgaris“ turi nakvoti kelkraščiuose…    

Baltosios-Baltijos jūrų (Belomorsko) kanalas. 227 km kanalas su 19 šliuzų nutiestas 1931-1933 metais. Nuo XIX amžiaus pradžios carinėje Rusijoje buvo kuriami projektai kaip sujungti šiaurinius Rusijos uostus su Sankt Peterburgu, tačiau jie vis būdavo atmetami dėl milžiniško biudžeto. Projekto ėmėsi tik Stalinas. Vienu metu kanalą kasė bent 100 tūkst. GULAG-ų kalinių. Skirtingų šaltinių duomenimis, kanalo statybose žuvo nuo 12 iki 100 tūkst. žmonių. Kanalas jungia Baltąją jūrą su Onegos ežeru, o šis upėmis ir Ladogos ežeru jungiasi su Baltijos jūra. Belomorsko kanalas smarkai sutrumpino vandens kelią tarp Murmansko, Archangelsko ir Sankt Peterburgo, karinius krovinius tarp šių miestų tapo įmanoma plukdyti neįplaukiant į priešų teritoriją. Kanalo gylis pradžioje buvo 3,5 m., 1970 m. kanalas pagilintas iki 4 m. Belomorsko apkrovimas ir reikšmė augo iki 1985 m. (perplukdyta 7,5 mln. tonų krovinių per metus), šiais laikais kanalo apkrovimas sumažėjęs keliolika kartų.  

 

Papirosai. Papirosai „Belamorkanal“ pradėti gaminti anksčiau nei baigtas tiesti pats kanalas – 1932 m. Šiais laikais papirosus, regis, labiausiai mėgsta „žolės“ rūkytojai – iš jų gilzių paprasta iškratyti tabaką ir naują pageidautiną užtaisą sukišti atgal.

 

https://www.anyksta.lt/naujienos/keliones/34210-keturi-komunarai-neskaitant-peugeot-o-rusijoje-i-dalis

https://www.anyksta.lt/naujienos/keliones/34244-keturi-komunarai-neskaitant-peugeot-rusijoje-ii-dalis

https://www.anyksta.lt/naujienos/keliones/34309-keturi-komunarai-neskaitant-peugeot-rusijoje-iii-dalis

https://www.anyksta.lt/naujienos/keliones/34362-keturi-komunarai-neskaitant-peugeot-rusijoje-iv-dalis

https://www.anyksta.lt/naujienos/keliones/34384-keturi-komunarai-neskaitant-peugeot-rusijoje-v-dalis

 

Kitas įrašas

Mero grybais nenustebinsi

Panašūs straipsniai

8 kelionių kryptys savaitgalio išvykoms automobiliu

2020-11-19
0

Jei pabodo sėdėti namuose, pats laikas patirti kažką naujo ir aplankyti neatrastas Lietuvos vietas ar netolimą užsienį. Savaitgalio...

Teisus buvo Antanas Sniečkus! (V dalis)

2019-10-22
0

Fašistuojantis vienuolis

Vieną pavakarę išvažiavome į Balgos pilį. Pilies griuvėsiai - ant Aistmarių kranto, netoli pasienio su Lenkija miesto Mamonovo....

Teisus buvo Antanas Sniečkus! (IV dalis)

2019-10-12
0

Rusai turi dvejus ,,makaronus“

Kaliningrado srities krantus skalauja Baltijos jūra, Kuršių marios ir Aistmarės. Nors Aistmarės realiai nieko neskalauja -...

Teisus buvo Antanas Sniečkus! (III dalis)

2019-10-09
0

Buvo uždaras uostas

Prie Aistmarių esantis Kaliningradas tarybiniais metais turėjo specifinį uždarojo uosto statusą. Šią informaciją sužinojau tik dabar, lankydamasis...

Anykšta TV:

Naujienos iš interneto

traffix.lt

Taip pat skaitykite:

Naujienos

Bibliotekai dovanojo pokarį menančių knygų
Maleišių kaime ruošiamasi remontuoti svirną
Šiferio turėtojai užplūdo savivaldybę
Maisto kurjerio ieškanti kavinė-picerija paskelbė smagaus turinio darbo skelbimą
Kavarske policija sulaikė ir į areštinę uždarė vyrą
Parazitinės ligos vasarą: kaip apsisaugoti?

Apskrities nusikalstamų įvykių apžvalga

Birželio 16 dienos apskrities įvykių apžvalga
Birželio 15 dienos apskrities įvykių apžvalga
Birželio 14 dienos Utenos apskrities įvykių apžvalga
Birželio 13 dienos Utenos apskrities įvykių apžvalga
Birželio 12 dienos apskrities įvykių apžvalga
Birželio 11 dienos apskrities įvykių apžvalga

Lietuvos ir užsienio naujienos

Seimas priėmė dalį mokesčių pakeitimų, likusieji – ketvirtadienį
Nealkoholiniai saldinti gėrimai nuo sausio bus apmokestinami
Premjeras: panaikinus PVM lengvatą šildymui, bus išplėsta teisė gauti kompensacijas
Pareigūnai išaiškina vis daugiau nepilnamečių daromų KET pažeidimų
Seimas svarstys siūlymą metus neleisti teismams registruoti partnerystės
TTK pritarė siūlymui švelninti atsakomybę „čekiukų“ bylose, keturi komiteto nariai paliko posėdį

Laikraštis

Svarsto, kaip padėkoti dėkotojams (Nr. 33, 2022-04-30)
Saulės jėgainių parką savivaldybė statys aerodromo teritorijoje (Nr.31, 2022-04-23)
Anykščių kultūra išpopuliarėjo Indonezijoje (Nr.30, 2022-04-16)
Kario paminklas Kurkliuose nudažytas Ukrainos vėliavos spalvomis (Nr.29, 2022-04-12)
Jei ne švietimas – Anykščių rajonas muštų indekso dugną (Nr.28, 2022-04-09)
Iš Tarybos darbotvarkės išbrauktas 21 klausimas (Nr.26, 2022-04-02)
Restoraną ant Šventosios kranto numatyta nuomoti už kuklią kainą (Nr.25. 2022-03-29)
Anykščiuose ukrainiečius šokiravo atlyginimo dydis (Nr. 24, 2022-03-26)

Vietovės ir žmonės

Mačionių kaimas patrauklus verslui ir poilsiui
Mikieriai ir nuostabusis Leika
Skiemonyse tuščių sodybų beveik nelikę
Nuo melioracijos išsigelbėjo pakišdamas revoliucionierių
„Nebėr Jurgiškio…“
Žiogų kaime Žiogai negyvena
Levaniškiuose užpuolė šunys
Vaikystės pievose prezidentas gano aubrakus

skelbimas žiūrėk

skelbimas žiūrėk

Apklausa

Kokios spalvos drabužius dažniausiai dėvite?

Rezultatai

  • Balsavimų archyvas

PRENUMERATA

PRENUMERATA

Jaros prekyba

Jaros prekyba

Anyksciu baldai

Anyksciu baldai

Anyksciu kredito unija 300×250@2x

Anyksciu kredito unija 300×250@2x

Husquarna atsinaujinkite

Husquarna atsinaujinkite

800x800_AGROBITE_LT

800x800_AGROBITE_LT

AKC BANERIS

AKC BANERIS

AMC baneris

AMC baneris

Anyksciu vandenys_ logotipas

Anyksciu vandenys_ logotipas

baseino bangenis stovykla

baseino bangenis stovykla

Anyksciu siluma 300×250@2x

Anyksciu siluma 300×250@2x

Anyksciu kvarcas 300×250@2x

Anyksciu kvarcas 300×250@2x

Anyksciu komunalinis ukis 300×250@2x

Anyksciu komunalinis ukis 300×250@2x

akksc.lt

akksc.lt

Anyksciu ismanioji tv 300×250@2x

Anyksciu ismanioji tv 300×250@2x

Projektą „Legenda: gyvieji Anykščiai – 2025“

10 000 Eur iš dalies finansuoja

Medijų rėmimo fondas.

anykta.lt logo
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Apie mus
  • Prisijungti
  • Prenumerata
  • Privatumo politika

© Anykšta, tel/faksas (8 381) 5 94 58, reklamos skyrius +370 686 33036, el. paštas anyksta@anyksta.lt
Portalas www.anyksta.lt talpinamas UAB „Interneto vizija“ serveryje

No Result
View All Result
  • Naujienos Anykščiuose
    • Politika
    • Bendruomenės
    • Verslas
    • Sveikata
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Teisėsauga
    • Sportas
    • Gamta
    • Žmonės
    • Lietuvos ir užsienio naujienos
  • Nusikalstamų įvykių apžvalga
  • Premium Anykšta
  • Aukštaitiškas formatas
  • Gyvieji Anykščiai
  • Vox Populi
    • Laiškai
    • Dienos sentencija
    • Komentaras
    • Balsavimo rezultatų archyvas
  • Anykšta TV
  • Laisvalaikis
    • Gamtos knyga
    • Konkursai
    • Veiklos Anykščiai
  • Skelbimai
  • Prenumerata
  • Renginiai
  • Archyvas
    • Naujienų archyvas
    • Laikraščio archyvas
    • Ženklai ir žmonės

© Anykšta, tel/faksas (8 381) 5 94 58, reklamos skyrius +370 686 33036, el. paštas anyksta@anyksta.lt
Portalas www.anyksta.lt talpinamas UAB „Interneto vizija“ serveryje

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In